خدمات سایت


متن کامل خبر

پاناسونیک پنل های LCD حرفه ای خود را معرفی کرد

آرشیو
پنل های LCD می توانند به نور پس زمینه با دقتی در سطح پنل های OLED دست یابند. این نمایشگرها قادرند نور پس زمینه را به ازای هر پیکسل تنظیم کنند که به گفته سازنده، نسبت کنتراستی برابر با 1000000:1 را به ارمغان خواهد آورد.
1395/09/14 01:54:20 ب.ظ

روزگار خوش پاناسونیک در حوزه تلویزیون های خانگی به سال های نه چندان دور باز می گردد، اما این کمپانی امروز اعلام کرد به فناوری جدیدی در حوزه نمایشگرهای IPS دست یافته که می تواند به آنها در بازگشت به بازار حرفه ای کمک شایانی نماید.

با استفاده از این تکنولوژی، پنل های LCD می توانند به نور پس زمینه با دقتی در سطح پنل های OLED دست یابند. در واقع این نمایشگرها قادرند نور پس زمینه را به ازای هر پیکسل تنظیم کنند که به گفته سازنده، نسبت کنتراستی برابر با 1000000:1 را به ارمغان خواهد آورد.

این نسبت کنتراست در عمل می تواند رنگ مشکی عمیق و خالصی را به ارمغان آورد، ضمن اینکه نور سفید نیز به بالاترین سطح شفافیت خود می رسد، و نهایتاً تصاویر با رنگ هایی به غایت زنده و تحت تکنولوژی HDR به نمایش در می آیند.

پاناسونیک می گوید این نمایشگرها در تولیدات ویدیویی، پزشکی و دیگر صنایع کاربرد خواهد داشت. البته سونی نیز چندی پیش به بازار صفحات نمایش پزشکی وارد شده و از این پنل ها برای نشان دادن تصاویر حاصل از پرتو اکس استفاده می کند.

گفتنیست یکی از مزایای فناوری جدید، دستیابی به حداکثر روشنایی پایدار 1000 نیت است. برای مقایسه می توان گفت تلویزیون KS8000 سامسونگ در حالت عادی به 137 نیت و در حالت HDR به 766 نیت دست می یابد. بنابراین به نظر می رسد پاناسونیک برگ برنده ارزشمندی را در دست داشته باشد.

البته نهایتاً باید اذعان داشت به این زودی ها نمی توان تلویزیونی خانگی مجهز به چنین فناوری را از فروشگاه های محلی تهیه کرد، زیرا هزینه ساخت آنها بسیار بالاست و بیشتر برای مصارف حرفه ای ساخته و عرضه می گردد، هرچند هیچ مانعی سر راه افراد متمول برای دستیابی به چنین محصولاتی وجود نخواهد داشت.

به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • پاناسونیک,
  • پنل LCD,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مانیتور 4K گیمینگ اچ‌پی Omen 27u با HDMI 2.1 و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز رونمایی شد image مانیتور 4K گیمینگ اچ‌پی Omen 27u با HDMI 2.1 و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز رونمایی شد 1400/10/16

اچ‌پی در جریان برگزاری CES ۲۰۲۲ از مانیتور گیمینگ جدید خود موسوم به Omen 27u رونمایی کرد. این محصول از وضوح 4K و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 770

شرکت لاکهید مارتین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ ایستگاه فضایی بسازد image شرکت لاکهید مارتین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ ایستگاه فضایی بسازد 1400/08/01

شرکت‌های لاکهید مارتین، نانوکرکز و وویجر اسپیس در همکاری با یکدیگر تصمیم دارند تا سال ۲۰۲۷ میلادی ایستگاه فضایی تجاری و سرنشین‌دار ثابتی را به مدار زمین بفرستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1014

نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر  یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود image نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود 1399/10/07

پژوهشگران با انجام نظرسنجی جدید پی بردند که یک فرد معمولی به طور میانگین ۴۴ سال از عمرش را صرف چشم دوختن به نمایشگر ابزارهای الکتریکی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1124

اصالت با نام شهاب image اصالت با نام شهاب 1398/08/21

تلویزیون شهاب شش دهه خاطرات بیاد ماندنی را در تاریخ رسانه ای ایران به جای گذاشته است. تلویزیون شهاب به این اعتبار مفتخر است، که ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 4897

نوکیا هم به تولید تلویزیون هوشمند روی آورد image نوکیا هم به تولید تلویزیون هوشمند روی آورد 1398/08/16

بر اساس گزارشات منتشر شده به وسیله برخی از منابع نزدیک به شرکت نوکیا، اعلام شده که این شرکت قصد دارد تلویزیون هوشمند تولید کند. این گزارش می افزاید تلویزیون های هوشمند نوکیا قرار است در بازار هند به فروش برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2797

گارمین از ساعت هوشمند مخصوص ورزش های آبی رونمایی کرد image گارمین از ساعت هوشمند مخصوص ورزش های آبی رونمایی کرد 1398/07/26

گارمین ساعت هوشمند جدید Swim 2 را برای استفاده در ورزش‌های آبی با قابلیت‌های جدید و قیمت ۲۵۰ دلار معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2970

OLED یا QLED؟ کدام یک نسبت به دیگری برتر است؟ image OLED یا QLED؟ کدام یک نسبت به دیگری برتر است؟ 1398/07/21

خرید یک تلویزیون با کیفیت تا چند سال پیش کار بسیار آسانی بود، تا چندی پیش شاید تنها تفاوت موجود در بازار به نوع طرح و برند انواع تلویزیون ختم می‌شد، اما در حال حاضر اوضاع تغییر کرده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 3111

گلدان هوشمند، کنترل کننده علائم حیاطی شما image گلدان هوشمند، کنترل کننده علائم حیاطی شما 1398/07/08

فروشگاه زنجیره ای والمارت در حال توسعه گلدان هوشمندی است که می تواند در خانه حرکات و علائم حیاتی ساکنان را رصد کند. حتی این گلدان قابلیت رصد پیشروی برخی بیماری ها را نیز خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2791

آمازون و سامسونگ، شرکت های مورد اعتماد دنیا image آمازون و سامسونگ، شرکت های مورد اعتماد دنیا 1398/07/08

یک شرکت پژوهشی نتایج نظرسنجی خودرا در خصوص مورد اعتمادترین شرکت های فناوری منتشر کرد که بر اساس آن شرکت های سامسونگ و آمازون در صدر این جدول قرار گرفتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3037

روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش image روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش 1392/09/01

کمپانی کره ای اگر ذره ای صداقت اپل را داشت، شاید اندکی در دل تکنولوژیست های واقعی جای می گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8806