خدمات سایت


متن کامل خبر

رونق کسب و کار به کمک شبکه های اجتماعی

آرشیو
اگر صاحب یک کسب و کار کوچک یا تازه تأسیس هستید، بی‌شک حصول اطمینان از اینکه موج تغییرات کار شما را تحت تاثیر قرار ندهد، برای شما اهمیت زیادی دارد. شما باید بتوانید با اتخاذ یک استراتژی رسانه‌ای مناسب با شکست شغلی خود در آینده مقابله کنید.
1396/04/18 02:44:01 ب.ظ

درپیش‌گرفتن یک استراتژی برای مقابله با خطرات آینده به شما کمک می‌کند تا به این حقیقت آزاردهنده که ۵۰ درصد از تمام کسب و کارها در پنج سال اول خود شکست می‌خورند، غلبه کنید.

برای محافظت از خود در برابر شکست می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی به عنوان سپری در برابر نیروهای خارجی منفی استفاده کنید. این کار چگونه امکان‌پذیر است؟ در ادامه با ما باشید تا با نکاتی پیرامون استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بیمه کردن کسب و کار در آینده آشنا شویم.

راهکارهای استفاده از شبکه‌های اجتماعی

به یک شبکه اجتماعی بسنده نکنید

با وجود تعداد زیاد شبکه‌های اجتماعی از فیسبوک گرفته تا اینستاگرام، توییتر و یوتیوب، این که کدامیک می‌تواند نظر شما را جلب کند و شما آن را برای کار خود انتخاب می‌کنید، مسئله پیچیده‌ای است.

برای بسیاری از افراد مدیریت چندین کانال اجتماعی کاری چالش برانگیز است. مشکل دقیقا از همینجا است که به‌وجود می‌آید. راه‌حل ساده‌ای که برای این کار به فکر شما می‌رسد این است که روی یکی از این شبکه‌ها تمرکز کرده و مخاطبانی به‌دست آورید و قبل از آن‌که متوجه شوید، آن شبکه تنها چیزی خواهد بود که شما در دنیای مجازی دارید. این کار، اشتباه بزرگی است.

آیا Ello، Xanga یا Orkut را به‌یاد می‌آورید؟ احتمالا به یاد نمی‌آورید و نباید هم به یاد آورید. زمان این شبکه‌ها گذشته و همگی از صحنه خارج شده‌اند. اما تصور کنید که اگر همه تخم‌مرغ‌های اجتماعی خود را در سبد این شبکه‌ها قرار می‌دادید، الان چه اتفاقی می‌افتاد؟ انتقال مفاهیم و اطلاعات موجود در این شبکه‌ها به یک جای جدید، کاری بسیار طولانی و دشوار خواهد بود.به جای این روند طولانی و مشکل، می‌توانید استراتژی چند کانالی را در پیش بگیرید و شبکه‌های اجتماعی برتر را ادغام کنید.

روابط پایدار ایجاد کنید

یکی دیگر از عناصر کلیدی برای اطمینان از آینده کسب و کار با کمک شبکه‌های اجتماعی از طریق بازاریابی روابط است. امروزه دیگر امید بستن به شبکه‌های اجتماعی و شروع به ایجاد محتوا کفایت نمی‌کند.

اگر می‌خواهید عمر کسب و کارتان طولانی باشد، باید روبط پایدار برقرار کنید و این روابط چیزی نیست که به‌راحتی به‌دست آید.

سام‌هارلی، متخصص بازاریابی دیجیتال و مدیرعامل Optim-Eyez در تأیید این مسئله می‌گوید: «من نام تجاری خود و کسب و کار متعاقب آن را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بدون استفاده از وب‌سایت خودم ساختم». این جمله فقط درحد حرف است. ممکن است این حرف که شبکه‌های اجتماعی برای هر زمانی تغییر می‌کنند، درست باشد؛ ولی هیچ چیز نمی‌تواند روابط ارزشمندی که شما را قادر می‌سازد تا با طرفداران و اطرافیان نزدیک خود ارتباط برقرار کنید را از بین ببرد.

به کار خود در بلندمدت تعهد داشته باشید.

آیا به وضوح، مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی را می‌شناسید و می‌دانید که چگونه نه تنها امروز، بلکه در آینده هم از رشد اقتصادی شما حمایت می‌کنند؟ اوضاع کسب و کار شما زمانی به سمت آشفتگی می‌رود که شما زمان رسیدن به رویکرد شبکه‌های اجتماعی استراتژیک خود را مشخص نکرده باشید.

کتی لنس، نویسنده کتاب «هوشمندی اجتماعی: چگونه استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود را تشدید کنیم؟»، دلیل اینکه شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نیستند را این‌گونه توضیح می‌دهد: «شبکه‌های اجتماعی مانند دوی ماراتن (نه دوی سرعتی) هستند. در طول زمان هرچه محتوای بهتری تولید کرده و به اشتراک بگذارید، باعث می‌شود مخاطب بیشتر با تخصص شما آشنا شود و بداند که کار کردن با شما چه حسی به او می‌دهد».

روی مخاطبان خود سرمایه‌گذاری کنید

اگر می‌خواهید آینده کسب و کارتان را تضمین کنید، باید در رابطه با جذب و حفظ مشتریان اجتماعی تلاش کنید. با توجه به اینکه ۹۸درصد از مشتریان از معاملات یا شرکت‌ها به‌خاطر خدمات ضعیف خود معترض هستند، می‌توان نتیجه گرفت که شبکه‌های اجتماعی دروازه‌ای رو به بهبود روابط شرکت‌ها و مشتریان هستند.

چگونه می‌توان ارائه خدمات به مشتریان اجتماعی را بهبود بخشید؟ قدم اول این است که پایگاه خود را در جایی که مشتریانتان هستند، تشکیل دهید. مثلا اگر آن‌ها در فیسبوک وقت می‌گذرانند، شما هم باید آنجا باشید.

مرحله دوم این است که تعیین کنید نظرات را چگونه دریافت می‌کنید و چگونه به آن پاسخ داده و با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنید؛ در نهایت این برنامه را وارد تقویم خود کنید. چیزی که برنامه‌ریزی نشده، نباید انجام شود. نظارت بر شبکه‌های اجتماعی به همان میزان پست گذاشتن در این شبکه‌ها اهمیت دارد.

در روز حداقل ۳۰ دقیقه روی این کار وقت بگذارید. به نیازهای مخاطبان خود گوش فرا دهید و پاسخ‌های خود را به اشتراک بگذارید و از این راه به مخاطبان خود بفهمانید که به آن‌ها اهمیت می‌دهید. برنامه‌ریزی برای آینده، یک الزام روزانه برای جذب و شگفت‌زده کردن جامعه مخاطبان رسانه‌های اجتماعی شما است و آن‌گونه که تد رابین از نوآوران برند اشاره می‌کند، این کار ستون فقرات شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد ثروت می‌شوند، ولی این جامعه است که به شما قدرت می‌دهد.

منبع : payment
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • شبکه های اجتماعی,
  • رونق کسب و کار,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 183

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63