خدمات سایت


متن کامل خبر

تعرفه دونالد ترامپ، بر خودروهای کلاسیک و لوازم یدکی هم تاثیر گذاشت

آرشیو
تعرفه‌ی ۲۵ درصد بر واردات که توسط رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ پیشنهاد شد، تأثیر شدیدی بر بازار خودروهای کلاسیک خواهد گذاشت.
1397/05/20 01:45:35 ب.ظ

پس از پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه‌ی واردات خودرو، کارشناسان در مورد نتایج مثبت و منفی این اقدام بر بازار تأکید کرده‌اند، اما باید توجه داشت که فقط خودروسازان و قطعه‌سازان تحت تأثیر تعرفه‌های جدید قرار نمی‌گیرند؛ بلکه بازار خودروهای کلاسیک و کلکسیونی و افراد فعال در این حوزه هم با مشکلات فراوان روبرو خواهند شد.


بر اساس آمارهای موجود، بازار خودروهای کلاسیک هر سال در آمریکا حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارزش تجاری دارد؛ اگر تعرفه‌های جدید تصویب شود و برای خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تبصره‌ و استثنا در آن وجود نداشته باشد، این بازار قابل توجه، ضربه‌ی سنگینی متحمل خواهد شد. نکته‌ی مهم این است که بازار خودروهای کلاسیک صرفاً به کلکسیونرهای ثروتمند محدود نمی‌شود. کارشناسان سازمان بیمه‌ی هگتی (Hagerty) اشاره می‌کنند که میانگین ارزش یک خودروی کلاسیک، کمتر از ۳۵ هزار دلار است؛ بنابراین افراد معمولی هم در این بازار سهم قابل توجه دارند. با ایجاد تعرفه‌ی ۲۵ درصدی، بیشترین ضربه به بخشی از طبقه‌ی میانی جامعه که جزو علاقه‌مندان خودروهای کلاسیک هستند، وارد خواهد شد.



بر اساس گزارش شبکه‌ی خبری تلویزیونی و رادیویی CBS News، خودروهای با عمر بیش از ۲۵ سال که در قالب گروه کلاسیک تعریف می‌شوند، حدود ۵ درصد کل بازار خودروی آمریکا را تشکیل می‌دهند. باتوجه به این آمار، افراد زیادی در بازار خودروهای کلاسیک فعال هستند که ۲۵ درصد مالیات واردات بیشتر، به‌معنی اتمام کامل شغل آن‌ها خواهد بود. بسیاری از فعالان بازار خودروهای کلاسیک ماه گذشته شامل نشدن مدل‌های قدیمی در تعرفه‌ی ۲۵ درصدی واردات را از وزارات بازرگانی آمریکا درخواست کردند. این افراد معتقدند که تعرفه‌های جدید تمام افراد فعال در این بازار، از نمایشگاه‌داران تا کارگاه‌داران کوچک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. درآمد بسیاری از افراد فقط با بازسازی خودروهای کلاسیک تأمین می‌شود و ۲۵ درصد مالیات واردات بیشتر، خرید قطعات مورد نیاز را غیرممکن می‌کند. مارک هایمن، یکی از نمایشگاه‌داران آمریکا که فقط در خرید و فروش خودروهای کلاسیک فعال بوده مدعی است که تصویب تعرفه‌های واردات جدید ضربه‌ی بزرگی به بازار مدل‌های کلاسیک و قدیمی خواهد بود.

برای مثال، در حال حاضر هر فرد برای وارد کردن یک خودروی کلاسیک با قیمت یک میلیون دلار، باید ۲۵ هزار دلار تعرفه پرداخت کند اما در صورت تصویب قوانین جدید، این مبلغ تعرفه به ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد. ارزش بازار قطعات جدید و دست دوم در بازار آمریکا هر سال ۳۹۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. در مجموع، ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در قالب ۵۳۰ هزار شغل مختلف شامل تولیدکننده، توزیع‌کننده، خرده فروشی و تعمیرگاه در این بازار فعالیت دارند.

تکلیف تعرفه‌ی ۲۵ درصدی واردات به بازار آمریکا هنوز مشخص نیست. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، دولت آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا در حال مذاکره برای حذف کامل و دوجانبه‌ی تعرفه‌ها هستند. پیشنهاد تعرفه‌ی ۲۵ درصدی واردات و تحلیل‌های کارشناسان مختلف، ارزش شرایط فعلی را برای مردم آمریکا کاملاً مشخص کرده است. تعرفه‌های واردات سنگین جزو سیاست واردات و صادارت برخی کشورها بوده که نتایج یکسانی برای اقتصاد در پی داشته است.؛ سیاستی که همه‌ی ما در کشورمان با تمام وجود، اثرات آن را حس می‌کنیم.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • خودرو,
  • دونالد ترامپ,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! image فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! 1402/12/08

شرایط در بازار خودرو جهان تغییر کرده و اکنون فروش خودروهای دنده دستی به طرز عجیبی در مقایسه با خودروهای اتوماتیک، افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

 لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روز شد image لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روز شد 1402/11/29

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68