خدمات سایت


متن کامل خبر

کرونا با اقتصاد چه می کند؟ ما با اقتصادمان چه کنیم؟

آرشیو
کرونا آمد، ناغافل و بدون اخطار! ابتدا دست کم گرفته شد، ولی خیلی زود همه ابعاد زندگی بشر را که طی حدود یک قرن بشکل تدریجی و به اصطلاح مدرن و با ثبات در آمده بود را تحت تاثیر قرار داد. از زندگی شخصی و ارتباط فرد با فرد تا عمق اقتصاد و شرایط اقلیمی و جنبه های دیگر ...
1399/01/25 12:36:27 ب.ظ

کرونا آمد، ناغافل و بدون اخطار! ابتدا دست کم گرفته شد، ولی خیلی زود همه ابعاد زندگی بشر را که طی حدود یک قرن بشکل تدریجی و به اصطلاح مدرن و با ثبات در آمده بود را تحت تاثیر قرار داد. از زندگی شخصی و ارتباط فرد با فرد تا عمق اقتصاد و شرایط اقلیمی و جنبه های دیگر ... اخیرا اعلام شد که جهان و بخصوص اقتصاد های غربی و پیشرفته شرقی، وارد عمیق ترین رکود اقتصادی طی یک قرن اخیر خواهند شد.

ولی پر واضح است که بسان رکودهای قبلی، صرفاً با تدابیر اقتصادی دولتها و صبر و گذر از دوره رکود، نمیتوان این بحران اقتصادی همه جانبه را پشت سر گذاشت. این مورد با موارد قبلی فرق می کند.

نشانه های رکود اقتصادی در جهان

برای کرونا دست کم تا بیش از یکسال دیگر، واکسن تائید شده ای معرفی نخواهد شد و ممکن است حتی سه سال یا بیشتر طول بکشد تا پوشش وسیع به همه مردمان در همه کشورها از منظر دریافت واکسن داده شود.

نکته مهمتر اینکه تا لحظه نگارش این مقاله، اذعان دانشمندان به ناشناخته بودن ویروس و اینکه ایمنی در مقابل آن به احتمال زیاد دائمی نخواهد بود، نگرانی دیگری است!

اینها یعنی اینکه ما میتوانیم تاثیرات ویروس Covid-19 ( کرونا ) را کاهش داده و محدود کنیم، ولی نابودی و شکست مطلقی در کار نخواهد بود، مگر مانند تولدش بدست خود طبیعت، این نابودی صورت پذیرد.

بسیار خوب این پدیده، کرونا یا به عبارت دقیق تر Covid-19 با اقتصاد خرد و کلان ما چه می کند؟ در یک کلام میتوان گفت احتمالاً آن را "زیر و رو" خواهد کرد!

برخی اصناف و صنایع بسیار متأثر خواهند شد. مثل گردشگری و اصنافی که با ارتباط نزدیک و انبوه انسان ها سرکار دارند، مثل مراکز تفریحی همچون سالنهای سینما و تئاتر، استادیومهای ورزشی، کلاب ها و رستورانها، سالنهای ورزشی و سایر مکان های شلوغ با جمعیت کنترل نشده.

استانبول

صحنه‌ای از میدان تقریباً خالی تایمز در نیویورک که تا پیش شیوع ویروس کرونا از مراکز پررفت‌وآمد اقتصادی آمریکا بود

فرض کنید همین فردا دارو ( و نه واکسن قطعی) Covid-19 کشف شود، آیا شما حاضرید به یک سفر تفریحی به مکان های شلوغ اسپانیا، ایتالیا یا شهر نیویورک بروید؟ و ریسک بیمار شدن را به جان بخرید؟ با اینکه میدانید احتمالاً پس از بیماری با مصرف داروی جدید بهبود پیدا خواهید کرد. شاید پاسخ شما منفی یا مثبت باشد ولی نکته مهم اینجاست که درصد قابل توجهی پاسخ منفی خواهند داد. و همین کافیست تا صنعت گردشگری کشورهایی که درگیر کرونا بوده اند، به این راحتی کمر راست نکنند.

صندوق بین المللی پول، چند روز قبل اعلام کرد که این رکود، بزرگترین رکود اقتصادی یک قرن گذشته خواهد بود و اقتصاد جهانی بطور متوسط بیش از 25% کوچکتر خواهد شد!

خیلی از اصناف سنتی کم رونق و اندکی هم رونق بیشتری میگیرند. ولی اتفاق مهمی که اجتناب ناپذیر مینماید اینست که ، "تجارت آنلاین" توسعه پیدا کرده و شاهد تحولات بیشتری خواهد بود.

 در کشور ما هم پیشنهاد میشود، افراد شاغل در مشاغلی که حدس زده می شود به راحتی به رونق گذشته باز نمیگردند، یا تغییر استراتژی جدی کار بدهند، یا اگر ممکن است تغییر شغل کلی یا جزئی را در برنامه داشته باشند.

پیشنهاد دیگر اینکه، اگر هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ با توجه به وضعیت چند سال اخیر اقتصاد تحت فشار کشور، برای شما خیلی بالاست و دورنمای خیلی روشنی هم در زندگی اقتصادی شما مشاهده نمی شود، منتظر رفع کوتاه مدت مشکلات ناشی از بحران کرونا نباشید، و تا دیر نشده است، و با سنجش امکانات و جوانب مختلف، با مهاجرت به شهرهای کم هزینه و کوچکتر، و در راستای تغییر محدود سبک و محل زندگی، نوع کسب و پیشه خود را نیز بشکل حساب شده تغییر دهید. بشکل خلاصه پیشنهاد میشود اصل کاهش بنیادین هزینه ها را رعایت فرمایید.

به ایده های خلاق، که در دنیای پسا کرونا می تواند خیلی کاربردی باشد، بپردازید. و پیش از آن حتی المقدور فشارهای ذهنی و فکری خود را کاهش داده و ذهن خود را آزاد کنید.

دنیای پسا کرونا میتواند واقعاً دنیای بهتری برای تجربه زیستی بشر باشد. و البته هر خرق عادتی دردناک و سخت است و گاهی ترسناک!

و اما ما در میهن مارکت:

همانطور که گفته شد، داشتن کسب و کار آنلاین و یا رفتن به سمت داشتن سهم فروش آنلاین در تجارت سنتی، در این دوره گذار، میتواند بشکل طیفی از کمکی نسبی تا فرصتی طلایی برای تجارت شخصی و یا کسب و پیشه شما محسوب شود.

ما در میهن مارکت با تجربه قریب به 11 سال به چم و خم های روند ایجاد یک تجارت آنلاین، و یا کمک به تجارت های سنتی برای داشتن سهمی از فروش آنلاین، و همینطور به بهبود کار اصناف آنلاین، آگاه بوده و همراه شما خواهیم بود.

در این فرصت پیش آمده نیز، تمام و کمال آماده ایم تا با امکانات و روش های زیر به شما یاری رسانده و عملکرد مجموعه خود را نیز توسعه دهیم:

- دادن مشاوره رایگان. و یا مشاوره های چند وجهی تخصصی تجاری.

- کمک عملی به بهبود فروش آنلاین سایت شما، با در اختیار قرارداد امکانات موجود میهن مارکت،  از جمله پنل فروش آنلاین محصولات، ربات قیمت خوان سایتهای فروشگاهی و نمایش بنرهای تبلیغاتی.

- اعلام فروش های ویژه یا حراجی ها به کاربران و فعالان تجاری در ارتباط با میهن مارکت.

- درج رپرتاژ اختصاصی برای فروشندگان یا تولیدکنندگان کالا یا خدمات، به منظور معرفی و یا کمک به بهبود SEO وبسایت سفارش دهنده.

- امکان درج آگهی فروش کالا یا خدمات، برای همگان.

- نمایش بنرهای تبلیغاتی برای اصناف یا شرکتهایی که فروش آنلاین مستقیم ندارند. مثلا به منظور محصولات یا خدمات ویژه و یا اطلاع رسانی های خاص.

- طراحی سایت.

- بهبود SEO سایتها.

و... بیشتر از اینها.

برای دریافت مشاوره و شرایط دریافت خدمات کافیست بواسطه شبکه های اجتماعی یا راههای ارتباطی تلفنی و ایمیل ( info[at]mihanmarket.com )، با ما تماس بگیرید.

آدرس های شبکه های اجتماعی:

تلگرام  https://t.me/mihan_market

لینکدین  https://www.linkedin.com/company/mihan-market

اینستاگرام: https://www.instagram.com/mihanmarket

فیسبوک: https://www.facebook.com/mihanmarket/

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • کرونا,
  • رکود اقتصادی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 183

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52