خدمات سایت


متن کامل خبر

مقایسه تلویزیون های X8000G و X7000g

آرشیو
حتما برای شما پیش آمده است که در هنگام خرید، بین چند گرینه نمی توانید انتخاب کنید. این مسئله در خرید تلویزیون به علت بالا بودن تعداد برند ها و مدل های هر برند نمود بیشتری دارد...
1399/10/01 12:00:43 ب.ظ

حتما برای شما پیش آمده است که در هنگام خرید، بین چند گرینه نمی توانید انتخاب کنید. این مسئله در خرید تلویزیون به علت بالا بودن تعداد برند ها و مدل های هر برند نمود بیشتری دارد. مقایسه کردن محصولاتی که ما در مد نظر برای خرید داریم، یکی از راه هایی است که به ما برای انتخاب کمک می کند. در بین تلویزیون ها این نوع مقایسه کردن به علت مشخص بودن ویژگی های خاص و ویژگی های رقابتی هر تلویزیون آسان تر است. به همین منظور قصد داریم تلویزیون های پر فروش هر برند را با یکدیگر مقایسه کنیم. امروز قصد داریم دو تلویزیون پر فروش سونی در مدل های  X8000G و X7000G  را با هم مقایسه کنیم و در انتخاب بین آن ها، راه را هموار تر سازیم.

تلویزیون سونی X8000G

یکی از پر فروش ترین تلویزیون های شرکت سونی که در سال 2019 وارد بازار شد X8000G نام دارد. این تلویزیون دارای ویژگی های منحصر به فردی است که منجر به فروش شدن آن شده است. X8000G، دارای میزان کنتراست بسیار بالایی است. در هنگام نمایش تصاویر می توان به خوبی این میزان کنتراست را با توجه به اختلاف تاریک و روشنی آن و یک دست بودن آن مشاهده کرد. زوایه دیدی که در این تلویزیون در نظر گرفته شده است، نیز به نحوی بوده که می توان آن را یکی از نقاط قوت آن بر شمرد. البته می توان به سرعت پاسخ دهی آهسته ای که این تلویزیون دارد نیز اشاره کرد. علاوه بر این نقطه ضعف؛ ریموت آن نیز با آن چه که مد نظر ما برای یک تلویزیون مطلوب است، فاصله دارد. بدنه این تلویزیون نیز از فلز و پلاستیک تشکیل شده است که در مجموع می توان بدنه مستحکمی برای آن فرض نمود. X8000G از سیستم عامل اندروید نیز پشتیبانی می کند. این تلویزیون نسبت به قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده است مناسب است.


کیفیت تصویر

اگر اهل تماشای تلویزیون، فیلم یا بازی‌های ویدئویی باشید، قطعا زمان زیادی را صرف نگاه به صفحه‌نمایش تلویزیون خانگی‌تان خواهید کرد. در اینصورت کیفیت تصویر برای شما یک اولویت مهم است و طراحان تلویزیون‌های سونی نیز از این مهم به خوبی آگاه هستند.

تلویزیون سونی 65X8000G یک تلویزیون  4K UHD و تشکیل شده از 8 میلیون پیکسل است که با استفاده‌ از جدیدترین تکنولوژي‌های ساخته دست طراحان سونی، تصاویر بسیار با کیفیت،‌ دقیق و نزدیک به واقعیت را به نمایش می‌گذارد. پنل این تلویزیون از نوع LCD با نور Direct LED است و در نتیجه کریستال مایع موجود در این پنل، توسط ال ای دی‌های بسیار ریز و کم‌مصرف تامین می‌شود.

روشنایی صفحه نمایش این تلویزیون 65 اینچی از نوع «Frame Dimming» است که نور پشت صفحه را در پنل LCD کنترل می‌نماید. رنگ‌های واقعی تصویر این تلویزیون نیز از طریق تکنولوژي TRILUMINOS تامین می‌شود و با کمک فناوری Dynamic Contrast Enhancer کنتراست این تصاویر تقویت می‌گردد.

تلویزیون سونی X7000G

دیگر تلویزیون شرکت سونی گه در این مطلب قصد معرفی و مقایسه آن را داریم ، X7000G است. این تلویزیون که از صفحه نمایش VA LCD  بهرمند است، کیفیت تصویر را تا 4K  پشتیبانی خواهد کرد. در صفحه نمایش این تلویزیون 3840*2160 پیکسل وجود دارد. سیستم عاملی که در X7000G به کار رفته است، لینوکس نام دارد که از لحاظ ارتباط کاربری ضعیف تر از اندروید است. این تلویزیون دارای قابلیت S-FORCE FRONT SURROUND  است که برای شبیه سازی صدای سه بعدی به کار رفته است.


کیفیت تصویر

تلویزیون سونی 55x7000g، یک تلویزیون 4K UHD با رزولوشن 2160×3840  پیکسل است. همانطور که می‌دانید در حال حاضر نمایشگرهای 4K، با دقت و کیفیت بالایی که برای نمایش تصاویر فراهم می‌کنند بهترین نوع هستند. تکنولوژي ساخت این صفحه‌ نمایش 8 میلیون پیکسلی، LED و از نوع Direct LED است. نوردهی دایرکت نسبت به مرزی این است که کیفیت رنگ‌ها بالاتر و روشنایی و وضوح تصویر بهتر خواهد بود.

این تلویزیون سونی همچنی دارای قابلیت HDR یا همان محدوده‌ی دینامیکی بالا نیز است. این قابلیت با توسعه‌ی محدوده‌ی کنترلاست و دقت رنگ‌ها، باعث می‌شود نقاط روشن تصویر، روشنتر و نقاط تیره آن، تیره‌تر به نمایش درآیند. در نتیجه بیننده می‌تواند از تعداد رنگ بیشتر و دقت و وضوح بهتر لذت ببرید.

تکنولوژي دیگری که در تلویزیون‌های 4K‌ سونی به کار می‌رود، موتور پردازنده 4K X-Reality™ PRO است. این موتور، که در سال 2019 به روزرسانی هم شده‌است، یک تکنولوژی ارتقاء دهنده هوشمند تصاویر است. اما چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ این موتور دارای یک پایگاه داده‌ی داخلی معیار است که طبق آن تمامی پیکسل‌ها در تصاویر را پردازش و بازتولید می‌کند.

این عمل شبیه به این است که یک عکس را در فوتوشاپ روتوش کنید و کاربرد آن زمانی است که مثلا با تلفن همراهتان یک ویدئو ضبط کرده باشید و حالا بخواهید در صفحه نمایش 55 اینچی آن هم با رزولوشن 4K آن را پخش کنید. در این صورت موتور 4K X-Reality™ PRO محتوای شما را تقویت می‌کند و شما جزئیات بیشتر و کیفیت بهتری را مشاهده خواهید کرد.

مقایسه تلویزیون های X8000G و X7000g

تفاوت های X8000G & X8500G

هر دو این تلویزیون ها در سری هشتم از محصولات تلویزیون  سونی قرار می گیرند و توانسته اند خود را در بازار ها جای دهند. در حقیقت X8000G سری جدید X7000G است که با یکدیگر چندان تفاوتی ندارند. از نظر صفحه نمایش ، کیفیت تصویر و طیف رنگ تفاوت اندکی دارند هرچند از نظر کنتراست تصویر X8000G تقویت شده است. تلویزیون X8000G از لحاظ سیستم عامل و رابط کاربری که می تواند ایجاد کند اختلاف معنی داری را با X7000G دارد و در صورت استفاده می توان آن را لمس کرد. با این اختلاف هایی که این دو تلویزیون با یکدیگر دارند و زیاد نیستند اما از لحاظ قیمت اختلاف بالایی دارند. انتخاب بین این دو تلویزیون بیشتر به قیمتی که مد نظر دارید بستگی دارد و در این صورت به راحتی می توان بین آن ها انتخاب نمود.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • سونی,
  • تلویزیون,
  • مقایسه قیمت,
  • X8000G,
  • X7000g,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید image تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید 1403/01/14

تلویزیون‌های جدید Skyworth با ویژگی‌های جذاب مثل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قیمت رقابتی در ابعاد متنوع از راه رسیدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 93

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 132