خدمات سایت


متن کامل خبر

راهنمای انتخاب و خرید یک موس گیمینگ مناسب

آرشیو
انتخاب یک موس گیمینگ مناسب از دغدغه های کاربران حرفه ای و علاقه مند به گیم است. گیمرها به قطعات کامپیوتر پیشرفته، یک مانیتور صفحه عریض خوب و کیبورد و همینطور موس گیمینگ خوب نیاز دارند. ممکن است برخی از کاربران فکر کنند که نیازی به موس گیمینگ ندارند چرا که تمام موس ها با دو دکمه و یک چرخ اسکرول می توانند از عهده ی انجام بازی ها بربیایند...
1399/10/20 04:15:25 ب.ظ

انتخاب یک موس گیمینگ مناسب از دغدغه های کاربران حرفه ای و علاقه مند به گیم است. گیمرها به قطعات کامپیوتر پیشرفته، یک مانیتور صفحه عریض خوب و کیبورد و همینطور موس گیمینگ خوب نیاز دارند. ممکن است برخی از کاربران فکر کنند که نیازی به موس گیمینگ ندارند چرا که تمام موس ها با دو دکمه و یک چرخ اسکرول می توانند از عهده ی انجام بازی ها بربیایند. موس گیمینگ از شما یک گیمر حرفه ای نمیسازد اما می تواند در بازی رقابتی به شما برتری دهد تا از یک زندگی دیجیتال متفاوت لذت برده و توانائی های واقعی خود را به نمایش بگذارید.

تفاوت موس گیمینگ با موس معمولی در چیست

در نگاه کلی موس های گیمینگ چندان تفاوتی با موس های معمولی ندارند ولی آن چیزی که موس های گیمینگ را نسبت به موس های معمولی متمایز می کند، چهار ویژگی مهم آنهاست:

اول، سنسور نوری یا لیزری پیشرفته که باعث حرکت سریع و دقیق می شود.

دوم، قابلیت شخصی سازی و داشتن کلیک های اضافی.

سوم، جنس بدنه و قطعات داخلی مقاوم تر.

چهارم، طراحی ارگونومیک و متناسب با زمان زیاد و مستمر کار با موس و گرفتن آن در دست.

برخی از موس های گیمینگ در قسمت قرار گرفتن انگشت شست دکمه های اضافی دارند که کاربر می تواند سرعت و حساسیت موس را تغییر دهد. اکثر موس های گیمینگ به دلیل جلوگیری از تاخیر ورودی، باسیم هستند و همینطور موس های گیمینگ نسبت به موس های معمولی استانداردهای بالایی برای قرار گرفتن مچ دست دارند تا با استفاده طولانی مدت از موس، مچ دست خسته نشود و حالت های استخوان بندی از شکل طبیعی خارج نشوند.

برای کسب اطلاعات فنی کالاها و مشاهده لیست قیمت رقابتی موس گیمینگ در بازار ایران وارد صفحه موسبازی میهن مارکت شوید.



نکات مهم خرید موس گیمینگ


موس گیمینگ لیزری یا نوری
برای اکثر کاربران حرفه ای و گیمرها سوال پیش می آید که از چه موس گیمینگی استفاده کنند، لیزری یا اپتیکال؟ موس های لیزری از اشعه لیزر استفاده می کنند و موس های اپتیکال از نور ال ای دی استفاده می کنند. موس مخصوص بازی که از سنسور لیزر استفاده می کند به شما امکان می دهد تا از موس روی هر سطحی، حتی شیشه استفاده کنید اما موس های اپتیکال به دلیل منبع نوری که دارند بهتر است در سطوح غیر صیقلی مانند موس پد ها از آنها استفاده کنید. اکثر موس های لیزری سرعت و دقت DPI بالاتری نسبت به موسهای نوری یا Optical دارند.

موس لیزری موس نوری (اپتیکال)
لیزر منبع روشنایی است. نورLED منبع روشنایی است.
 DPI بالاتر، بنابراین حساس تر است. DPI پایین تر از ماوس لیزری.
روشنایی عمیق روشنایی سطحی


سرعت و دقت (DPI)
یکی از نکات مهم هنگام خرید موس گیمینگ سرعت و دقت آن است. منظور از سرعت موس میزان سرعتی است که شما موس را روی موس پد تکان میدهید و تناسب نزدیک با سرعت حرکت نشانگر موس روی صفحه نمایش. واضح است سرعت مکان نمای موس روی صفحه نمایش بستگی مستقیم به سرعت حرکت کردن موس روی سطح دارد. برای کاربران معمولی که سرعت موس اهمیت زیادی ندارد ولی برای کاربران حرفه ای و گیمرها سرعت موس بسیار حائز اهمیت است و باید موقع خرید موس به سرعت آن دقت کنند. ویژگی DPI که مخفف عبارت Dot Per Inch است، تعیین کننده دقت موس است. معمولا موس های معمولی DPI 1600 دارند ولی موس های گیمینگ با DPI  بالای 4000 به بازار عرضه می شوند که گیمر می تواند به طور دستی نسبت به تنظیم و تغییر دقت موس اقدام کند.

طراحی موس
موس ها براساس آناتومی دست طراحی شده اند تا هنگام کار دست شما در حالتی راحت قرار بگیرد و فشار کمتری را متحمل شود. هنگام انتخاب موس باید دقت کنید تا مچ دست شما روی موس زیاد خم نشود و جای انگشتان دست روی موس راحت باشد. موس های گیمینگ طوری طراحی شده اند که شما بتوانید برای مدت طولانی از موس استفاده کنید بدون آنکه دست شما خسته شود و یا استخوان بندی مچ دست شما تغییر پیدا کند. همچنین موس ها به شکلی طراحی شده اند که شما میتوانید برای دست راست یا چپ آن را تنظیم کنید.


سایر نکات و ویژگی های موس گیمینگ
نکاتی که در بالا به آن پرداخته شد از نکات اصلی انتخاب یک موس گیمینگ است، اما نکات دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام خرید به آن دقت کنید، مانند کیفیت کابل موس که از چه روکشی استفاده شده و چقدر انعطاف پذیر خواهد بود. موس های گیمینگ همچون موس های معمولی از دو نوع اتصال با سیم و بی سیم تولید می شوند، بنابراین براساس نیازتان بین موس گیمینگ با سیم و بی سیم می توانید انتخاب کنید. موس های باسیم سبک تر هستند و نیازی به باتری و شارژ ندارند. موس های بی سیم توسط دانگل و یا بلوتوث به سیستم وصل می شوند که معمولا کاربرانی که از لپتاپ استفاده می کنند تمایل بیشتری نسبت به انتخاب موس های بی سیم دارند.

نکته دیگر، توجه به مکانیزم ضد تعریق دست روی بدنه موس است. چرا که تعریق و لغزش موس حین بازی، تجربه نامناسبی را به کاربر حرفه ای گیمر منتقل میکند. این موضوع عمدتا از دو طریق مرتفع میگردد، یکی استفاده از رویه موس با اصطکاک بالا سمباده ای مانند و دیگری طراحی متخلخل و سوراخ دار رویه موس که تهویه هوا و عدم تعریق را در حد امکان مهیا میسازد.
در نهایت، انتخاب یک پد موس مختص بازی که معمولا دارای ابعاد بزرگ و جنس و کیفیت خاصی دارند، نکته بسیار با اهمیتی مینماید. چرا که اگر شما بهترین موس گیمینگ را هم در اختیار داشته باشید، در صورت استفاده از پد نامناسب نمیتوانید از پتانسیل خود و موس زیر دست تان بشکل کامل بهره مند گردید. بنابراین هزینه خرید یک موس پد مناسب در کنار موس خود را همیشه در نظر داشته باشید و همه هزینه خود را مصروف خرید موس نکنید.


برای انتخاب و خرید بهترین موس های گیمینگ موجود در بازار، با قیمت های بسیار مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه موس ها در فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

          
منبع : تک رایان
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • راهنمای خرید,
  • موس گیمینگ,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 83

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 128

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 241

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 173