خدمات سایت


متن کامل خبر

ارائه سرعت ۱۷۵ مگابیتی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در روستاهای انگلیس

آرشیو
کاربران در مناطق روستایی بسیاری از کشورها به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند که برای مثال می‌توان به بریتانیا اشاره کرد، کشوری که اخیرا بخشی از کاربرانش به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دسترسی پیدا کرده‌اند.
1399/12/16 11:11:23 ق.ظ



کاربران در مناطق روستایی بسیاری از کشورها به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند که برای مثال می‌توان به بریتانیا اشاره کرد، کشوری که اخیرا بخشی از کاربرانش به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دسترسی پیدا کرده‌اند. حالا این کاربران از تجربه سرعت بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای می‌گویند.

کمپانی اسپیس ایکس تحت مدیریت ایلان ماسک تا به امروز بیش از ۱۰۰۰ ماهواره روانه مدار کرده و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در برخی کشورها ارائه کرده. این کمپانی می‌خواهد اینترنت پرسرعت را تا جای ممکن در اختیار مردم، به خصوص افرادی که به اینترنت ثابت دسترسی ندارند، قرار دهد.

به تازگی امکان آزمایش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در برخی مناطق بریتانیا فراهم شده و سایر ساکنان این کشور می‌توانند در اواسط سال جاری میلادی به آن دسترسی پیدا کنند. حالا افرادی که از این اینترنت استفاده کرده‌اند، از تجربه‌شان گفته‌اند.

یکی از ساکنان روستای «بردگار» در بریتانیا به نام «آرون ویلکس» گفته که به اینترنت ثابت با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته، اما برخی مواقع سرعت آن به ۱ یا حتی ۰.۵ مگابیت بر ثانیه کاهش می‌یابد که با این سرعت، امکان دانلود بازی‌های حجیم یا استریم راحت ویدیو وجود ندارد.


حالا ویلکس از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استفاده می‌کند که بطور میانگین سرعت دانلود ۱۷۵ مگابیت بر ثانیه را در اختیارش قرار می‌دهد و البته می‌تواند سرعت ۲۱۵ مگابیت بر ثانیه را هم تجربه کند.

با وجود چنین سرعت بالایی، دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس چندان ارزان نیست. کاربران در این کشور باید تجهیزات مورد نیاز را به قیمت ۴۳۹ پوند بخرند و ماهیانه ۸۹ پوند هزینه اشتراک بپردازند. علاوه بر این، چنین اینترنتی در مرحله آزمایشی بسر می‌برد و احتمال قطعی آن هم وجود دارد. با این وجود با توجه به سرعت پایین اینترنت ثابت، کاربران مشکل چندانی با قیمتش ندارند.

ویلکس تنها ساکن روستایی نیست که از عملکرد اینترنت ماهواره‌ای شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک رضایت دارد. «مارتین لانگماید» فرد دیگری است که چنین اینترنتی را برای مادرش در روستای «دوون» تهیه کرده است.

لانگماید با پرداخت هزینه ماهیانه ۹۰ پوند مشکلی ندارد و آن را در دوران شیوع ویروس کرونا قابل توجیه می‌داند. با این وجود، به گفته وی برای مقابله با قطعی اینترنت ماهواره‌ای به سراغ شبکه 4G می‌رود:

    «فکر می‌کنم بسیاری از مردم که اینترنت ثابت دارند یا از شبکه 4G استفاده می‌کنند، برای مقابله با قطعی آن را با استارلینک ترکیب می‌کنند. زمانی که ظرفیت این اینترنت تکمیل شود، قطعی‌ها از بین می‌روند که موجب جلوگیری از استفاده از اینترنت ثابت و شبکه 4G توسط کاربران می‌شود.»

ایلان ماسک ماه گذشته میلادی از افزایش دو برابری سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه خبر داد و می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی، اکثر بخش‌های زمین را پوشش دهد و در سال ۲۰۲۲، این پوشش به کل جهان می‌رسد.
منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اینترنت پرسرعت,
  • اینترنت ماهواره‌ای استارلینک,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 283

شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند image شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند 1402/11/04

شاتل موبایل به مناسبت فرارسیدن روز گرامیداشت مقام مرد و پدر، برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت تا ۷۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 112

اینترنت ایران ۳۰ درصد گران می‌شود؛ فقط تصویب رگولاتوری مانده است image اینترنت ایران ۳۰ درصد گران می‌شود؛ فقط تصویب رگولاتوری مانده است 1402/09/22

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده و با وجود تکذیب‌های وزارت ارتباطات، ظاهرا اینترنت ایران به‌زودی ۳۰ درصد گران می‌شود و فقط تصویب رگولاتوری باقی مانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 115

رئیس رگولاتوری: شرکت مخابرات متعهد به ایجاد ۷ میلیون ظرفیت فیبر نوری در کشور شد image رئیس رگولاتوری: شرکت مخابرات متعهد به ایجاد ۷ میلیون ظرفیت فیبر نوری در کشور شد 1402/08/03

دولت سیزدهم توسعه اینترنت فیبر نوری را در دستور‌کار خود قرار داده و برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری هدف‌گذاری کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 259

وزیر ارتباطات: براساس آمار اسپیدتست، رتبه سرعت اینترنت ما کشور آخر نیست، بلکه شصت‌و‌پنجم هستیم image وزیر ارتباطات: براساس آمار اسپیدتست، رتبه سرعت اینترنت ما کشور آخر نیست، بلکه شصت‌و‌پنجم هستیم 1402/04/27

زارع‌پور باز هم برای توجیه وضعیت ارتباطی کشور به آمارهای اسپید تست استناد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 256

زارع‌پور: عدم تجمیع شبکه اینترنت توسط شرکت مخابرات باعث اشباع شبکه و ایجاد مشکل برای مردم می‌شود image زارع‌پور: عدم تجمیع شبکه اینترنت توسط شرکت مخابرات باعث اشباع شبکه و ایجاد مشکل برای مردم می‌شود 1402/04/14

وزیر ارتباطات با اشاره به برخی کم‌کاری‌ها از سوی شرکت‌های خصوصی، از جمله شرکت مخابرات، خواستار ورود مرکز ملی فضای مجازی به موضوع حاکمیت شرکتی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 183

وزیر ارتباطات: دولت به اپراتورها برای ایجاد پوشش فیبر نوری یارانه می‌دهد image وزیر ارتباطات: دولت به اپراتورها برای ایجاد پوشش فیبر نوری یارانه می‌دهد 1402/02/19

بنابر اعلام زارع‌پور، مردم برای دسترسی به فیبر نوری تنها هزینه مودم و اشتراک را پرداخت خواهند کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 214

ایران؛ دومین کشور دارای بیشترین محدودیت اینترنت در سال ۲۰۲۲ image ایران؛ دومین کشور دارای بیشترین محدودیت اینترنت در سال ۲۰۲۲ 1401/11/02

ایران در سال ۲۰۲۲ مجموعا ۱۱ مورد محدودیت اینترنتی را تجربه کرده که شامل فیلترینگ دو شبکه اجتماعی، ۵ قطعی سراسری و ۴ قطعی منطقه‌ای اینترنت بوده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 354

وزیر ارتباطات: دیگر اینترنت را برای کنکور قطع نمی‌کنیم image وزیر ارتباطات: دیگر اینترنت را برای کنکور قطع نمی‌کنیم 1401/11/01

به گفته زارع‌پور، تلاش شد تا قطع اینترنت فقط در محدوده‌های برگزاری کنکور باشد، اما در مناطق دورتر نیز این قطعی صورت پذیرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 255

کاهش سرعت اینترنت داخلی کشور نسبت به ماه گذشته image کاهش سرعت اینترنت داخلی کشور نسبت به ماه گذشته 1401/10/28

آخرین گزارش اسپید تست نشان از سقوط رتبه ایران در میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 322