خدمات سایت


متن کامل خبر

نحوه انتخاب اجاق گاز مناسب

آرشیو
اجاق گاز یکی از اصلی‌ترین لوازم آشپزخانه است. این وسیله ضروری در مدل‌های مختلف و با امکانات متعدد در بازار موجود است. نحوه انتخاب اجاق گاز مناسب برای آشپزخانه از میان تمام مدل‌های موجود در بازار به معیارها و ملاک‌های شخصی شما بستگی دارد.
1400/08/01 02:35:26 ب.ظ

اجاق گاز یکی از اصلی‌ترین لوازم آشپزخانه است. این وسیله ضروری در مدل‌های مختلف و با امکانات متعدد در بازار موجود است. نحوه انتخاب اجاق گاز مناسب برای آشپزخانه از میان تمام مدل‌های موجود در بازار به معیارها و ملاک‌های شخصی شما بستگی دارد. ملاک‌هایی که شما باید در هنگام انتخاب یک اجاق گاز مناسب مدنظر قرار بدهید، به فضای آشپزخانه و همچنین نیازهای شخصی شما مرتبط است.


اجاق گاز

اجاق گاز به عنوان یکی از رئوس مثلث کار آشپزخانه و وسیله‌ای برای پخت‌وپز است. این وسیله با انرژی گاز شهری کار می‌کند و در ابعاد و اندازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع و گوناگونی این وسیله پخت‌وپز تمام طیف‌های مصرفی را پوشش می‌دهد. انتخاب یک مدل مناسب به نیازها، خواسته‌ها و شرایط شما بستگی دارد. مثلا اجاق گاز مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت یا رستوران‌ها مدلی است که دارای شعله‌های زیادی باشد و از امکاناتی مثل فر یا جوجه گردان هم برخوردار باشد. هر کدام از مدل‌های اجاق گاز کارکرد خاصی دارند که ادامه بیشتر به آنها می‌پردازیم.

انواع مدل‌های اجاق گاز

اجاق گاز از گذشته‌های دور تا به اکنون بخش جدایی‌ناپذیر آشپزخانه‌ها بوده است. در قدیم تنوع اجاق گازها کمتر بود و از طراحی ساده‌تری هم برخوردار بودند. اما حالا، علاوه بر گسترش تنوع اجاق گازها و بیشتر شدن امکانات آنها، طراحی ظاهری آنها هم متنوع‌تر شده است. به هر حال، اجاق گاز هم به عنوان یکی از وسایل آشپزخانه تاثیر بسزایی در جلو ه و زیبایی چیدمان آن دارد.

امروزه متریال و موادی که برای ساخته مدل‌های جدید و شیک استفاده می‌شود بسیار ظریف‌تر و زیباتر از متریال‌های قدیمی است. در گذشته بیشتر از فلز ات سختی مثل آهن یا آلومنیوم برای ساخت اجاق‌ها استفاده می‌کردند؛ ولی در حال حاضر از متریال‌هایی مثل شیشه یا استیل به طور فراوان در طراحی و ساخت انواع مدل‌ها بهره می‌برند. مدل‌های مختلف اجاق را می‌توان بر حسب فاکتورهای متفاوتی مثل شکل ظاهری و ابعاد و اندازه یا جنس ساخت دسته‌بندی کرد. چند مدل از این اجاق گازها عبارتند از:

  • اجاق گاز صفحه ای
  • اجاق گاز فر دار
  • اجاق مبله
  • اجاق گاز رومیزی


اجاق گاز صفحه‌ای

اجاق گاز صفحه‌ای یا تخت یکی از انواع مدل‌های اجاق گاز است که ظاهری بسیار زیبا و جذاب دارد. این مدل فاقد فر یا جوجه‌گردان است و فقط دارای چند شعله حرارتی است. از جمله ملاک‌های انتخاب این مدل به عنوان یک اجاق گاز مناسب می‌توان به ابعاد آن اشاره کرد. شما به راحتی می‌توانید این اجاق را روی کانتر یا کابینت خود و هم سطح با آن قرار بدهید. به این ترتیب، فضای چندان زیادی هم از آشپزخانه شما اشغال نمی‌شود.

بیشتر مدل‌های موجود در بازار دارای سرشعله‌های بادوام و از جنس چدن ضد زنگ هستند. مدل‌های جدید و مدرن‌تر هم فاقد هرگونه شعله یا سرشعله‌ای هستند و از صفحه‌ای کاملا تخت و مسطح با شعله‌های پنهان برخوردار هستند. یکی دیگر از ملاک‌های شما در انتخاب یک اجاق گاز صفحه‌ای مناسب می‌تواند تعداد شعله‌های آن باشد. گزینه‌های اضافی مثل شعله پلوپز هم در انتخاب شما تاثیرگذار خواهد بود. اجاق گاز صفحه‌ای ویکتوریای برفاب یکی از همین مدل‌های صفحه‌ای اجاق گاز است که از بیشتر امکانات یک اجاق مناسب و استاندارد برخوردار است.

اجاق گاز فردار

اجاق گاز فردار دارای ابعاد بزرگتری نسبت به مدل صفحه‌ای است. این مدل علاوه بر شعله‌های پخت‌وپز دارای محفظه فر و یا امکانات دیگر مثل جوجه گردان است. این مدل بیشتر برای خانواده‌های پرجمعیت یا افرادی که استفاده زیادی از اجاق گاز می‌کنند، مناسب است. مخصوصا کسانی به طور حرفه‌ای آشپزی می‌کنند یا علاقه زیادی به پخت انواع کیک، نان و یا سایر غذاهای نیازمند به فر دارند. معمولا این مدل اجاق گاز داری شعله‌های زیاد است و برای خانواده‌های پرجمعیت هم جوابگو است.

از جمله ملاک‌های انتخاب اجاق گاز فردار فضای بزرگ و جادار آشپزخانه است. این مدل اجاق برای آشپزخانه‌های کوچک اصلا توصیه نمی‌شود. برای فضای کوچک می‌توانید از فر جداگانه و مجزا از اجاق گاز استفاده کنید.

نحوه انتخاب مشخصات ظاهری و فیزیکی اجاق گاز

ابتدایی‌ترین مشخصه‌ای که در یک اجاق گاز به چشم می‌آید ظاهر آن است. مشخصات ظاهری اجاق گاز شامل ابعاد و اندازه، طراحی ظاهری و همچنین جنس بدنه است. ابعاد استانداردی برای طول و عرض اجاق گازها تعیین شده است. حداکثر طول اجاق گازها به‌خصوص مدل صفحه‌ای معمولا 90 سانتی‌متر است. عرض تقریبی هم در طراحی‌ها معمولا 60 سانتی متر در نظر گرفته می شود. آگاهی از حدود این ابعاد به شما کمک می‌کند تا انتخاب درستی بر حسب چیدمان آشپزخانه یا کابینت خود داشته باشید.

نحوه انتخاب مشخصات ظاهری و فیزیکی اجاق گاز

ملاک فیزیکی دیگر که تا حد زیادی روی انتخاب شما تاثیرگذار است، طراحی ظاهری اجاق است. نسبت طول به عرض، چیدمان شعله‌ها یا ولوم‌ها، رنگ صفحه و شکل سرشعله‌ها همگی در جذابیت ظاهری یک اجاق تاثیرگذار هستند. آخرین و مهم‌ترین معیار ظاهری برای انتخاب یک اجاق گاز جنس بدنه آن است. معمولا جنس بدنه شیشه‌ای یا استیل و یا حتی آینه‌ای زیبایی و جذابیت زیادی به همراه دارد و به همین دلیل طرفداران بیشتری هم دارد. البته تمیز کردن راحت آنها هم بی‌تاثیر نیست.

نحوه انتخاب مشخصات فنی اجاق گاز

یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها در انتخاب یک اجاق گاز مشخصات فنی آن است. بسیاری از مدل‌های جدید از امکاناتی مثل سیستم ایمنی ترموکوپل، فندک اتوماتیک، شعله‌های قوی، شبکه چدن، فندک فر، چراغ داخل فر برخوردار هستند. مشخصات فیزیکی اجاق گاز هم تا حد زیادی روی انتخاب شما تاثیرگذار خواهد بود. برخی مدل‌های جدیدتر از ظرفیت‌های کیفی و فنی بهتری مثل صفحه نمایشگر دیجیتال لمسی، سوییچ ایمنی و کنترل زمانی شعله هم برخوردار هستند.

انتخاب یک اجاق گاز مناسب بر حسب هزینه

هزینه خرید اجاق گاز قطعا یکی از ملاک‌های مهم در انتخاب است. هرچقدر یک مدل اجاق گاز دارای طراحی و همچنین مشخصات فنی پیشرفته و مدرن باشد، قیمت بالاتری هم دارد. اگر به دنبال انتخاب یک مدل مناسب در یک محدوده قیمتی خاص هستید، سعی کنید روی ملاک‌های اصلی متمرکز شوید. در حال حاضر مدل‌های مختلف اجاق گاز در محدوده قیمتی یک تا بیش از پانزده میلیون به فروش می‌رسند. اگر به دنبال مدلی مناسب و مقرون به‌صرفه و اقتصادی هستید، معیارهای انتخاب خود را در همان بازه قیمتی محدود کنید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • خرید لوازم خانگی,
  • راهنمای خرید,
  • اجاق گاز,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 246

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 543

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 97

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 262

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 157

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 257