خدمات سایت


متن کامل خبر

پرینتر لیزری بهتر است یا پرینتر جوهرافشان

آرشیو
اگر شما هم تاکنون تصمیم به خرید پرینتر گرفته اید، ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که کدام یک بهتر است، پرینتر لیزری یا پرینتر جوهرافشان.
1400/08/12 12:32:23 ب.ظ

در نظر داشته باشید که پرینتر های لیزری و جوهرافشان تفاوت­های بسیاری دارند که باید هنگام خرید در نظر داشته باشید تا به اشتباه انتخاب نکنید.

سالهای گذشته، پرینترهای لیزری برای مصرف­کنندگان و مشاغل کوچک گران قیمت بود. پرینترهای لیزری نمی توانستند به صورت رنگی پرینت کنند و به کاغذ مخصوص گران قیمت احتیاج داشتند. پرینترهای جوهرافشان های رنگی مقرون به صرفه­تر بودند و البته دقت کمتری داشتند و گاهی رگه­ای یا لکه­ای روی کاغذ نیز جای می­گذاشتند.

 

به طور کلی هنگام خرید و یا انتخاب پرینتر، لازم است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • چاپگرهای لیزری لزوماً سریعتر از جوهر افشان هم رده خود نیستند.
  • خروجی چاپگر لیزری لزوماً کیفیت بهتری ندارد.
  • هزینه چاپگرهای لیزری لزوماً کمتر نیست.
  • چاپگرهای لیزری لزوماً دوام و ماندگاری بالاتری نسبت به جوهر افشان ندارند.

کدام پرینتر بهتر است؟

در حقیقت باید از خود بپرسید که تصمیم دارید چه چیزی چاپ کنید و بودجه شما چقدر است. اگر شما قصد چاپ تصاویر رنگی و اشکال را دارید، پرینتر جوهرافشان در مقابل پرینتر لیزری کیفیت بالاتری دارند و بهتر عمل می کنند. ولی اگر شما قصد چاپ سند و متون سیاه سفید در تعداد بالا را دارید پرینترهای لیزری را پیشنهاد می کنیم. همچنین هزینه نگهداری و تعمیر پرینترهای لیزری نسبت به پرینترهای جوهر افشان کمتر است.

کدام یک سریعتر هستند

ابتدا می خواهیم به فاکتور سرعت پرینت بپردازیم، زیرا به راحتی می توان گفت پرینتر جوهرافشان کندتر از پرینتر لیزری است. ارزانترین پرینتر جوهر افشان در واقع کندتر از ارزانترین پرینتر لیزری است.البته این بدین معنی نیست که تمام پرینترهای جوهرافشان کند هستند بلکه به دلیل روشی که فناوری لیزر به طور هم زمان در کل صفحه نگاشت و اعمال می­کند، ذاتاً سریعتر از روشی است که اکثر جوهر افشان ها روی کاغذ می زنند.

پرینترهای لیزری به طور کلی سرعت چاپ بیشتری نسبت به جوهر افشان­های سنتی دارند.اما جوهر افشان­هایی که به درستی پیکربندی شده اند ذاتاً کند نیستند و برخی از مدل­ها می­توانند به راحتی از چاپگر لیزری پیشی بگیرند. علاوه بر این، اگر معمولاً یک یا دو صفحه را همزمان در محیط کار، منزل یا مدارس چاپ می­کنید، تقریباً هر پرینتر موجود در بازار به اندازه کافی سریع پاسخ می­دهد تا بتواند نیاز شما را برآورده کند.اما در شرکت­ها و یا اداراتی که دائما در حال پرینت کردن اسناد و مدارک هستند، پرینتر لیزری بهتر عمل می کند.

کیفیت چاپ کدام یک بهتر است

وقتی صحبت از چاپ متون سیاه و سفید باشد، پرینترهای لیزری متن واضح­تری نسبت به جوهرافشان چاپ می­کنند. اما وقتی صحبت از خروجی های دیگری مانند عکس ها، تصاویر و نمودارها باشد، پرینترهای جوهرافشان نتایج دقیق­تری را نسبت به پرینترهای لیزری ارائه می دهند. پرینترهای جوهر افشان امروزی دارای نازل­های چاپی بسیار ظریفی هستند که قطرات جوهر را با الگوهای نقاط ریز مخلوط کرده و مرتب می کنند، و به شما امکان جزئیات بیشتر، طیف رنگی یا گستره وسیع­تری از آنچه با تونر لیزر قابل دستیابی است می­دهد.

پرینترهای لیزری برای چاپ از پودرهای مخصوص استفاده می­کنند که حتی پس از چاپ روی کاغذ نازک، به آن آسیبی نمی­رسانند اما در مقابل پرینترهای جوهرافشان به دلیل نوع جوهر که به صورت مایع هستند، سطح کاغذ مرطوب می­شود و در صورتی که روی کاغذ نازک چاپ بشوند ممکن است باعث تاب برداشتن کاغذ شود.

قیمت کارتریج:

پرینترهای جوهرافشان اکثرا شامل پرینترهای رنگی می­شوند که دارای 4 عدد کارتریج رنگی هستند. اکثر کارتریج­های پرینترهای جوهرافشان رنگی قیمت بسیار بالایی دارند که برخی از کاربران ترجیح می دهند برای کاهش هزینه این کارتریج­ها را شارژ کنند که این امر ممکن است باعث آسیب رساندن به هد پرینتر شود. در مقابل کارتریج پرینترهای لیزری هزینه پایین تری دارند.

کاغذ قابل چاپ:

پرینترهای جوهرافشان امکان پرینت روی انواع کاغذ­های ضخیم و گلاسه را دارند. پرینترهای جوهرافشان به شما این امکان را می­دهند تا از تصویر مورد نظرتان یک پرینت با کیفیت بالا  روی کاغذ گلاسه داشته باشید. در مقابل پرینترهای لیزری محدودیت­های بیشتری را برای استفاده از کاغذ دارند و معمولا می­توان از کاغذهای نازک­تر برای پرینترهای لیزری استفاده کرد.

ابعاد کاغذ:

پرینترهای لیزری معمولا کاغذهایی را با ابعاد حداکثر A4پشتیبانی می کنند، در صورتی که شما نیازی به چاپ روی کاغذهای بزرگتر را ندارید، نیازی به پرداخت هزینه بیشتر برای خرید یک پرینتر با قابلیت پشتیبانی از کاغذهای بزرگتر را ندارید. اما اگر شما قصد چاپ روی کاغذهای بزرگتر را دارید، معمولا پرینترهای جوهرافشان از این نظر دارای تنوع بیشتری هستند و معمولا قابلیت این را دارند تا از کاغذهایی با ابعاد متفاوت پشتیبانی کنند.

جمع بندی:

پرینترهای جوهرافشان به دلیل قیمت بالای کارتریج بیشتر برای کاربرانی که قصد درآمدزایی از آن را دارند مناسب هستند و پرینترهای لیزری با توجه هزینه نگهداری پایین­تر و امکان استفاده از کارتریج­های غیراورجینال برای شرکت­ها و کاربران خانگی مناسب هستند.

اگر شما بعد از خواندن این مطلب، هنوز مطمئن نیستید که کدام نوع پرینتر برای شما مناسبتر است، ما به شما پیشنهاد می کنیم تا از کارشناسان مجرب فروشگاه آنلاین تک رایان، مشاوره و راهنمایی بخواهید. فروشگاه آنلاین تک رایان یکی از قدیمی­ترین و با سابقه­ترین فروشگاههای سخت افزار و ماشینهای اداری در ایران است. برای انتخاب و خرید بهترین پرینتر  موجود در بازار، با قیمت های مناسب، به صفحه مربوطه در فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید تا از تجربه یک خرید ایمن و آسان بهره­مند شوید.

منبع : تک رایان
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • راهنمای خرید,
  • پرینتر لیزری,
  • پرینتر جوهرافشان,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 246

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 543

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 97

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 264

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 157