خدمات سایت


متن کامل خبر

نکات خرید دسته بازی

آرشیو
در حالیکه کیبورد و موس هنوز هم برای برخی از گیمرهای رایانه¬های رومیزی چه برای تیراندازی و چه برای بازی¬های استراتژیک ترجیح داده می شود ...
1400/08/16 02:18:13 ب.ظ


در حالیکه کیبورد و موس هنوز هم برای برخی از گیمرهای رایانه­های رومیزی چه برای تیراندازی و چه برای بازی­های استراتژیک ترجیح داده می شود، اما وقتی صحبت از لذت بازی هایی با عناوین اکشن، ماجراجویی، یا پلتفرم مسابقه می شود، دسته های بازی جایگاه ویژه ای پیدا می کنند. دسته بازی یا کنترل کننده­های مدرن به پیشرفت چشمگیری رسیده­اند که نمی­توان نادیده گرفت.

در حال حاضر تنوع دسته بازی در بازار به حدی هست که چه قصد بازی­های گاه به گاه را داشته باشید و دنبال یک مدل دسته بازی ارزان قیمت باشید و یا بالعکس، در جستجوی یک مدل پیشرفته­تر برای راحتی و دقت بیشتر برای یک بازی حرفه­ای باشید، با تنوع مدل بسیاری در بازار روبرو خواهید شد.

ما در این مقاله سعی کرده ایم شما را با 4 نکته کلیدی هنگام انتخاب یک دسته بازی آشنا کنیم.

دسته­بازی که همچنین با نام هایی مانند کنترلر، گیم پد، جوی استیک یا جوی پد نیز در بازار شناخته شده­اند، یک عنصر ضروری برای اکثر بازی های ویدئویی است. برای مدت زمان طولانی، کنترلرها برای بازی های کنسولی بودند، در حالیکه کسانی که با کامپیوتر بازی می کردند، عمدتا به کیبورد وموس متکی بودند. اما در سالهای اخیر تقاضا برای کنترلرهای رایانه­ای به طور چشمگیری افزایش یافته است، با توجه به اینکه تعداد زیادی از بازی­های ویدیویی مدرن تولید شده برای کنسول­ها نیز برای رایانه هم در دسترس قرار گرفت، داشتن یک کنترلر می تواند برای گیمرها مفید باشد.

انتخاب دسته بازی در ابتدا به نظر ساده میرسد. با این حال، بهتر است که یک دقیقه وقت بگذارید و برخی از عوامل تعیین­کننده را در نظر بگیرید تا مدلی را انتخاب کنید تا با خواسته های شما بیشترین مطابقت داشته باشد.

چهار ویژگی مشخص وجود دارد که شما لازم است قبل از خرید این ویژگی­ها را در نظر داشته باشید.

  1. سازگاری
  2. قابلیت اتصال
  3. امکانات
  4. ارگونومی

سازگاری

سازگاری به توانایی کنترلر برای اتصال و رابط با پلت­فرم بازی اشاره دارد. چه زمانی که قصد دارید یک دسته بازی برای کنسول بازی تهیه کنید و چه برای سیستم رومیزی، این عامل به طور مستقیم روی انتخاب شما تاثیرگذار است. خرید یک کنترلرPlug and Playبه شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به خرید لوازم جانبی اضافی مانند آداپتورهای USBیا نصب نرم­افزاری که نیاز به پیکر بندی داشته باشد، به راحتی به سیستم خود متصل و استفاده کنید.

از آنجائیکه برخی از بازی ها منحصر به برخی از کنسول ها هستند، معمولا کاربران از هر دو دستگاه ( رایانه و کنسول) استفاده می کنند و فقط از یک کنترلر در هر دو دستگاه استفاده می کنند.به طور کلی، اگر قصد دارید از کنترلر کنسول خود با رایانه نیز استفاده کنید، مدلی را خریداری کنید که با هر دو سیستم عامل سازگار باشد!

قابلیت اتصال

یکی دیگر از عوامل مهم که باید در نظر داشته باشیم، قابلیت اتصال است.

سیم دار یا بیسیم؟

اگر چه عملکرد و ویژگی­های کنترلر ها کم و بیش بدون تغییر مانده، اما تولید کنندگان برای بهبود نحوه اتصال دسته های بازی به دستگاهها اقدامات زیادی انجام دادند. به طور سنتی اتصال کنترلرها از طریق کابل انجام میشد ولی با ظهور نسل هفتم کنسول ها، تولید کنندگان از کنترلرهای بیسیم رونمایی کردند و سعی کردند اتصال کنترلرها را ساده­تر کنند تا کاربران از دست و پا گیر بودن کنترلرهای سیم دار خلاص شوند.

ممکن است فکر کنید که چه کسی می خواهد توسط یک سیم به کنسول متصل شود؟ کنترلرهای سیمی هنوز برای برخی از گیمرها ارجحیت دارند. یک کنترل کننده سیمی همیشه تأخیر کمتری نسبت به همتای بی­سیم خود تجربه خواهد کرد.این ویژگی برای گیمرهای حرفه­ای و بازی­های رقابتی بسیار حائز اهمیت است. همچنین یک کنترلر سیمی به این معنی است که هرگز نگران عمر باتری نباشید.البته بیشتر گیم پد­های بی­سیم می­توانند از طریق کابل شارژ خود برای مقابله با زمان تاخیر به دستگاه متصل شوند. اما با این وجود یک کنترلر سیم دار هنوز هم می تواند مزایای دیگری از جمله هزینه پایین تری را برای مصرف کنندگان فراهم کند.

باتری:

 طبیعتا کنترلر های بی سیم با استفاده از باتری عمل می کنند تا بتوانند بدون اتصال مستقیم با دستگاه ارتباط برقرار کنند. برخی از کنترلرها دارای باتری لیتیوم قابل شارژ هستند(در برخی موارد قابل تعویض نیز هستند) و یک کابل برای شارژ مجدد کنترل کننده در هنگام کمبود باتری دارند. برخی دیگر از باتری­های یکبار مصرف استفاده می کنند و نیاز به کابل را کاملا از بین می برند.

دامنه (Range):

جنبه مهم دیگر مربوط به دامنه است. کنترلرها فقط می توانند در فاصله مشخصی از کنسول یا رایانه شخصی کار کنند که در صورت اتصال سیمی بین 2 تا 3 متر است، در حالیکه برای گیم­پد­های بی سیم بین 9 تا 10 متر متغیر است.

امکانات:همانطور که در بالا اشاره کردیم، کنترلرها در طول تکامل خود عملکردهای اصلی و بیشتر ویژگی های اساسی خود را حفظ کردند.

کلیدها:بیشتر بازی های ویدیویی به 17 تا 18 کلید فرمان نیاز دارند.

لرزش:با شروع کنسول­های نسل پنجم، بیشتر کنترلرها از یک سیستم لرزش استفاده می کنند که وظیفه جذابیت بیشتر تجربه بازی را به عهده دارند و اکنون این ویژگی برای بسیاری از گیمرها یک ویژگی ضروری است.

 جک صوتی:ویژگی جالب دیگر، که به طور فزاینده­ای در کنترلرهای مدرن وجود دارد، جک صدا است. این درگاه هدست اگر از طرفداران بازی­های چند نفره باشید می­تواند بسیار مفید باشد زیرا برقراری ارتباط راحت با هم تیمی­های شما یک امتیاز محسوب می شود.

ارگونومی

نکته آخر اینکه، هنگام انتخاب کنترلر باید اطمینان حاصل کنید که برای دست شما راحت باشد.

وزن:یکی از عوامل مهم وزن است که ممکن برای گیمرهای مبتدی اهمیت چندانی نداشته باشد، اما می تواند در بازی­های رقابتی تفاوت ایجاد کند. معمولا کنترلرها وزنی بین 200 تا 400 گرم دارند. وزن دستگاه توسط اجزای داخلی آن تعیین می شود: به عنوان مثال یک موتور لرزش پیچیده یا یک صفحه لمسی، می­تواند وزن کنترلر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. وزن مطلوب برای اکثر افراد حدود 300-320 گرم است.

طرح:عنصر دیگری که می تواند ارگونومی را بهبود ببخشد طراحی دکمه های خاص و پاسخگویی آنهاست. در برخی از مدلها سطح کنترلرها به گونه ای طراحی شده اند که چسبندگی داشته باشند تا لغزنده نباشند و یا ممکن است در برخی سطح کاملا صاف باشد تا انتقال از یک کلید به کلید دیگر سریعتر انجام شود.

آیا برند کنترلر مهم است؟

بله، نام تجاری نقش تعیین کننده ای دارد.تولید کنندگان بزرگی مانند مایکروسافت، سونی، لاجیتک، Razer ، 8bitdo کیفیت محصولاتشان را تضمین می کنند. بنابراین، توصیه می­کنیم دستگاه خود را از برندهای معتبر تهیه کنید تا با مشکلات سازگاری روبرو نشوید و همچنین دستگاه شما شکننده نباشد و مونتاژ ضعیفی نداشته باشد.


از کدام فروشگاه تهیه کنم

برای داشتن یک دسته­بازی مناسب لازم است که تمام نکات بالا را هنگام خرید در نظر داشته باشید. اما در نظر داشته باشید که داشتن دانش کافی در مورد دسته­بازی کافی نیست، بلکه لازم است از فروشگاه مناسبی نیز خرید کنید تا بتوانید از یک تجربه خوب بهره­مند شوید. فروشگاه تک رایان یکی از فروشگاههای قدیمی بوده که از سال 1377 فعالیت خود را آغاز نموده و شما این امکان را دارید تا برای خرید دسته بازی مورد نظر هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین، آسوده و ایمن خرید کنید.

همچنین می توانید از مشاوره و راهنمایی کارشناسان مجرب در فروشگاه تک رایان بهره مند شوید.

منبع : تک رایان
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • راهنمای خرید,
  • دسته بازی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 65

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 241

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 534

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 93

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 250

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 252