خدمات سایت


متن کامل خبر

8 نیاز اساسی یک فروشگاه اینترنتی

آرشیو
خوراک، پوشاک، لوازم خانه و آشپزخانه، کیف، کفش و... جزئی از نیازهای ضروری هر انسانی است که از گذشته تا امروز به روش‌های مختلفی در صدد تأمین آنها برآمده است.
1401/02/11 06:10:22 ب.ظ

خوراک، پوشاک، لوازم خانه و آشپزخانه، کیف، کفش و... جزئی از نیازهای ضروری هر انسانی است که از گذشته تا امروز به روش‌های مختلفی در صدد تأمین آنها برآمده است. مرسوم‌ترین روش، خرید حضوری از فروشگاه‌های فیزیکی بوده و هست، اما در چند سال اخیر با گسترش استفاده از اینترنت و شبکه‌های مجازی، خرید آنلاین نیز به گزینه‌های موجود اضافه شد.

این گزینه در گذر زمان به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت، به‌گونه‌ای که علاوه‌بر صاحبان فروشگاه های فیزیکی، کسانی که قبلاً تجربه فروش نداشتند هم برای راه اندازی فروشگاه آنلاین اقدام کردند، اما همه آنها موفق نشدند! چرا؟ زیرا هر کاری اصول خاص خودش را می‌طلبد و بدون در نظر گرفتن آنها، نتیجه خوبی نخواهد داشت.

اگر شما هم تازه‌کار هستید و یا تجربه خوبی در زمینه فروش آنلاین ندارید، با این مقاله همراه باشید تا چند نیاز اساسی برای یک فروشگاه اینترنتی را باهم بررسی کنیم.

لازمه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

درست است که این روزها، راه اندازی سایت فروش آنلاین و یا فروشگاه های اینترنتی روند افزایشی دارد، اما تنها کسانی موفق هستند که چند اصل اساسی را سرلوحه کارشان قرار دهند، از جمله:

1- دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی را جدی بگیرید

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال، ترکیبی از بازاریابی محتوا، اینفلوئنسر مارکتینگ، اصول SEO یا بهینه‌سازی موتور جستجو، ایمیل مارکتینگ و... است که در مجموع برای فروش بهتر و بیشترِ محصولات در فضای اینترنت به کار می‌روند.

البته که هرکدام از مواردی که نام برده شد، زیرشاخه‌های متنوعی دارند و هرکس باید متناسب با نوع محصول، نیاز مخاطب و... یکی از آنها را انتخاب کند. با توجه به تنوع و همچنین مشکلات راه اندازی فروشگاه های اینترنتی بهتر است قبل از شروع از آموزش‌های رایگان استفاده کنید و یا کار را به تیم‌های متخصص بازاریابی دیجیتال بسپارید.

2- معرفی خدمات و محصولات در قالب تبلیغات

یکی از نیازهای اساسی برای راه اندازی سایت فروش، تولید محتوا در جهت تبلیغ محصول است. یک محتوای تبلیغاتی خوب باید به‌گونه‌ای باشد که نه‌تنها جذاب باشد، بلکه اطلاعات لازم را نیز به مخاطب منتقل کند. فراموش نکنید که یکی از راه‌های برقراری ارتباط با مخاطب، همین تولید محتواست.

بنابراین با دانستن یک‌سری استراتژی به راحتی میتوانید محصولات و خدمات خود را به مخاطب معرفی و آنها را به خرید تشویق کنید. این اصل نه‌تنها برای فروشگاه های اینترنتی در اینستاگرام کاربردی است، بلکه برای سایر فروشگاهها در قالب وب‌سایت، تلگرام و... نیز کارآمد است. اگر در ابتدای راه هستید یا هزینه بالای تبلیغات نگران‌تان می‌کند می‌توانید از تبلیغات پربازده و ارزان پیامکی بهره بگیرید، برای این کار ابتدا باید یک پنلپیامکی تهیه کنید تا با استفاده از ابزارها و ماژول‌های قدرتمند آن اقدام به ارسال پیامک انبوه کنید.

3- بهترین طراحی گرافیک را برای فروشگاه‌تان در نظر بگیرید

همانطور که تا به اینجا اشاره کردیم، تعداد فروشگاه های آنلاین کم نیست، پس باید از هر نظر خود را از رقبا متمایز کنید. بنابراین لازمه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، طراحی گرافیک جذاب است به‌گونه‌ای که بتواند مخاطب را به صفحه یا سایت شما جذب کند!

پیشنهاد می‌کنیم این کار را به دست افراد متخصص بسپارید، آنها معمولاً از نرم‌افزار فوتوشاپ استفاده می‌کنند، البته ابزارهای مفید دیگری هم هستند که هرکس بسته به تخصصی که دارد، می‌تواند از آنها استفاده کند، مانند: فیگما (Figma)، کانوا (Canva) و... . علاوه‌برآن افراد متخصص، با توجه به تجربه‌ای که در این زمینه دارند، طراحی‌های بهتری می‌توانند برای سایت و یا صفحه اینستاگرام شما اجرا کنند.

4- به‌دنبال برقراری ارتباط مؤثر با مشتری باشید

یک اصل اساسی در راه اندازی فروشگاه اینترنتی، تمرکز بر فرآیند فروش است، این اصل امکان‌پذیر نخواهد شد مگر با برقراری ارتباط موثر با مشتری! وقتی محتوای جذاب تولید کنید، طراحی گرافیک خلاقانه‌ای داشته باشید و ... به راحتی می‌توانید مخاطب را جذب کنید؛ اما چیزی که از آن هم مهمتر است حفظ و نگهداری مشتری است. برای اینکه مشتری دوباره و دوباره به سایت شما برگردد باید به کمک روش‌هایی مثل بازاریابیپیامکی مدام با مشتری از طریق اطلاع‌رسانی جشنواره‌ها و تخفیفات مختلف در ارتباط باشید تا شما و محصولات‌تان را به‌مرور فراموش نکند.

5- حتماً از یک استراتژی کسب و کار استفاده کنید

لازمه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، تعریف یک استراتژی معین است؛ یعنی با ترسیم یک نقشه راه برای کسب و کارتان، مشخص کنید که هدف‌تان از انجام این کار چیست. بهتر است با دید طولانی‌مدت این کار را انجام دهید. البته ممکن است در میانه راه با توجه به شرایط اقتصادی، تغییرات بازار و... مجبور به تغییر آن باشید.

6- خلاقیت به خرج دهید

خلاقیت و نوآوری لازمه تداوم مسیر فروش آنلاین هستند. خلاقیت باید در تمام جوانب کار شما، مانند تولید محتوا، فروش، تبلیغات، معرفی محصول، طراحی گرافیک و... به چشم بیاید. شما باید سعی کنید در هر لحظه از کار، ایده نویی برای ادامه راه داشته باشید، حتی برای حل و فصل کردن مشکلات.

برای مثال نگاهی به صفحات فروش اینستاگرامی بیندازید، خیلی از آنها ظرف مدت بسیار کمی توانستند محصولات و خدمات خود را طی یک فرصت مناسب، به مخاطب معرفی کنند و مخاطبان زیادی را جذب کنند. تنها دلیل این موفقیت هم رعایت اصل خلاقیت در کنار سایر اصول است.

7- مهارت‌های مربوط به مدیریت امور مالی را بیاموزید

در کنار تمام مهارت‌های تخصصی این حوزه که تا به اینجا نام برده شد، حسابداری و مدیریت مالی نیز بسیار حائز اهمیت است. درواقع با گذر زمان، کسب و کار شما گسترش پیدا می‌کند و شما موظف هستید تا سوابق فروش و مدیریت فروشگاه خود را ثبت و ضبط کنید.

8- از یک یا چند روش بازاریابی استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین نیازهای یک فروشگاه مجازی و حتی فیزیکی، معرفی محصولات و خدمات با استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی است. البته که هزینه تبلیغات زیاد است و شاید کسب و کارهای کوچک، خیلی تمایل به استفاده از آن را نداشته باشند، اما پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر توان پرداخت هزینه‌های گزاف را ندارید، به‌سراغ روش‌های ارزان قیمت‌تر مانند بازاریابی پیامکی بروید. شما با خرید یک پنل پیامکی از یک سامانه معتبر می‌توانید برای ارسال انبوه پیامک‌ های تبلیغاتی اقدام کنید.

پیشنهاد ما به شما سامانه ملی پیامک است، امکانات این سامانه به‌گونه‌ای است که  ارسال، دریافت و مدیریت پیامک‌های انبوه را به راحت‌ترین شکل ممکن برایتان فراهم می‌کند و به راحتی یکی از نیازهای اساسی فروشگاه شما را برطرف خواهد کرد.

آنچه در این مقاله باهم مرور کردیم، چند نیاز اساسی برای یک فروشگاه اینترنتی بود. البته که این نیازهای اساسی تنها به این موارد ختم نمی‌شوند و باید هرکس متناسب با مسیری که برای خودش ترسیم کرده است، برخی از آنها را به‌کار بگیرد.

مهم‌تر از همه موارد نام برده، مهمترین عامل پشتکار صاحب کسب و کار است! باید قدرتمند شروع کنید و قدرتمند هم ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. پس گمان نکنید بعد از شروع به کار، همه‌چیز تمام شده است! تازه اول راه هستید و باید به فکر رونق کسب و کارتان باشید. در این راه روی کمک سامانه ملی پیامک نیز حساب کنید. کافیست به سایت melipayamak.comسر بزنید و پنل اس ام اس موردنظرتان را انتخاب کنید. اگر به کمک مشاوران نیز نیاز داشتید، میتوانید از مشاوره تلفنی رایگان این سامانه به شماره 02163404 بهره‌مند شوید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • فروشگاه اینترنتی,
  • دیجیتال مارکتینگ,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 241

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 535

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 93

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 251

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 252

هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش image هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش 1402/08/15

مرکز خرید پردیس کیش، مهم ترین مرکز خرید کیش است. مسافران این جزیره در قدم اول برای گشت و گذار در بازارهای کیش، ترجیح می‌دهند این مرکز خرید را انتخاب کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 300