خدمات سایت


متن کامل خبر

سوئیچ شبکه poe چیست و چه کاربردی دارد

آرشیو
سوئیچ های شبکه در انواع مدل های مختلف موجود هستند که در بین آن ها سوئیچ شبکه poe یکی از پرکاربردترین انواع سوئیچ ها به شمار می رود. این نوع از سوئیچ ها با انتقال جریان برق به همراه دیتا باعث تامین برق برخی از تجهیزات شبکه بدون نیاز به سیم کشی برای برق کمک خواهد کرد.
1401/02/16 08:14:18 ب.ظ

سوئیچ های شبکه در انواع مدل های مختلف موجود هستند که در بین آن ها سوئیچ شبکه poe یکی از پرکاربردترین انواع سوئیچ ها به شمار می رود. این نوع از سوئیچ ها با انتقال جریان برق به همراه دیتا باعث تامین برق برخی از تجهیزات شبکه بدون نیاز به سیم کشی برای برق کمک خواهد کرد.

سوئیچ شبکه poeچیست ؟

سوئیچ شبکه poe مخفف عبارت Power Over Ethernet است. این نوع سوئیچ شبکه می تواند بدون نیاز به کابل یا آداپتور برق برخی از دستگاه های شبکه را به آسانی تولید کنند. این نوع سوئیچ شبکه با داشتن یک منبع تغذیه قادر خواهد بود به صورت همزمان داده (Data) و برق را از طریف پورت لن RJ-45به دستگاه های متصل انتقال دهد. در ادامه انواع سوئیچ شبکه Poe را معرفی خواهیم کرد و مزایای استفاده از این نوع سوئیچ را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. 

سوئیچ poe



بررسی انواع سوئیچ شبکه
Poe

امروزه سوئیچ شبکه Poe در انواع و مدل های مختلف تولید می شوند. این نوع سوئیچ ها به صورت عمده دارای 8 پورت ، 12 پورت ، 24 پورت و 48 پورت می باشند.  سوئیچ های شبکه poe به طور کلی به دو دسته مدیریت پذیر(سوئیچ های مدیریتی) و مدیریت ناپذیر(سوئیچ های غیر مدیریتی) تقسیم می شوند. اما گاها این نوع سوئیچ ها را به دو دسته های دیگری تحت عنوان سوئیچ poe فعال ( اکتیو ) و سوئیچ poe منفعل( پسیو ) تقسیم می گردند.



بررسی تفاوت سوئیچ poeاکتیو و سوئیچ poeپسیو

سوئیچ poe اکتیو و سوئیچ poe پسیو دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند که در ادامه این مطلب تفاوت این نوع سوئیچ را مطالعه خواهید کرد :

  1. سوئیچ شبکه poe اکتیو از سوئیچ poe منفعل ایمن تر است.
  2. سوئیچ poe اکتیو به کمک فناوری که دارد سازگار یا ناسازگار بودن تجهیزات متصل به پورت ها را به صورت خودکار تشخیص می دهد. اگر لپ تاپ یا کامپیوتری که جزو تجهیزات غیر Poe به شمار می روند به پورت Poeمتصل شوند این سوئیچ فعال با آن ها به صورتی تعامل می کند که گویی به یک سوئیچ عادی متصل شده اند و جریان برق را به این دستگاه ها هدایت نخواهد کرد
    . این سوئیچ به تجهیزات غیر
    Poe فقط داده می فرستد و از انتقال برق به این نوع تجهیزات خودداری می کند تا به آن ها آسیبی وارد نشود.
  3. سوئیچ شبکه poe پسیو همیشه روی کابل اترنت با یک ولتاژ مشخص جریان الکتریکی را ارسال می کند. این نوع سوئیچ به این مورد اهمیتی نمی دهد که آیا وسیله متصل شده به سوئیچ با Poe سازگاری دارد یا خیر ؟ به همین این نوع سوئیچ می تواند به تجهیزات غیر Poe آسیب وارد کند.
  4. سوئیچ شبکه Poe اکتیو در سه نوع مختلف سوئیچ   Poe، سوئیچ Poe + و سوئیچ Poe ++ موجود می باشد.

بررسی انواع سوئیچ شبکه poe



نحوه کار سوئیچ
Poeچگونه است ؟

استفاده از سوئیچ شبکه Poe کار آسانی است و نحوه کار این نوع سوئیچ شبکه به صورت زیر است :

  1. این نوع سوئیچ دارای درگاه انتقال برق می باشد به همین دلیل سایر تجهیزات شبکه به راحتی به آن متصل می شوند.
  2. بعد از متصل شدن تجهیزات شبکه به سوئیچ در مرحله بعد این نوع سوئیچ برای حفظ ایمنی دستگاه های که به آن متصل شده اند ابتدا سیگنال ضعیفی را به آن ها ارسال می کند.
  3. بعد از اینکه سوئیچ شبکه Poe تشخیص دهد که تجهیزات با Poe سازگاری دارند عمل انتقال برق انجام می شود.



مزایای استفاده از سوئیچ شبکه Poe

استفاده از سوئیچ شبکه Poe دارای مزایای زیر می باشد به همین دلیل این نوع سوئیچ همواره مورد توجه قرار گرفته است :

  1. کاهش هزینه :

با استفاده از سوئیچ شبکه poe دیگر نیازی به انجام سیم کشی برق نیست و برق و داده ها فقط از طریق یک سیم تامین می گردند. استفاده از این نوع سوئیچ علاوه بر کاهش هزینه باعث کاهش زمان نیز می شود.

  1. قابلیت انعطاف پذیری :

به کمک این نوع سوئیچ شبکه می توان تجهیزات و دستگاه های  poeرا در هر مکانی که شبکه وجود دارد قرار داد. در نتیجه نیازی به اتصال به پریز نیست.

  1. ایمنی :

تحویل برق سوئیچ شبکه poe به صورت هوشمند می باشد و می تواند خرابی های ناشی از نوسانات برق را نیز از بین ببرد.

  1. قابلیت اطمینان :

این نوع سوئیچ شبکه از یک استاندارد جهانی پشتیبانی می کند در نتیجه دارای قابلیت اطمینان است.

  1. مقیاس پذیری :

استفاده از سوئیچ شبکه poe باعث سهولت در نصب و توزیع اتصلات می شود و در نتیجه کارایی افزایش پیدا می کند.


سامانه جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات آی تی تلکام

آی تی تلکام دارای ده سال سابقه درخشان در زمینه مشاوره ، اجرا و طراحی پروژه های الکترونیکی و مخابراتی می باشد.

آی تی تلکام همچنین نمایندگی فروش برخی از تجهیزات شبکه نظیر سوئیچ شبکه poe و ... را نیز برعهده دارد. شما می توانید برای گرفتن مشاوره با شماره همراه 09215967805 تماس بگیرید. در صورت تمایل می توانید برای ثبت سفارش خود نیز به شماره واتساپ کارشناس فروش 09215967805 پیام دهید.


نتیجه گیری :

سوئیچ شبکه poe نسبت به آداپتورها دارای دقت و توجه بیشتری می باشد به همین دلیل عیب یابی آن کم هزینه تر است. استفاده از این نوع سوئیچ همچنین باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان به مقدار قابل توجهی می شود.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • سوئیچ شبکه Poe,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 65

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 241

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 535

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 93

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 251

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 252