خدمات سایت


متن کامل خبر

هر آنچه درباره استند فروشگاهی باید بدانید! + راهنمای خرید

آرشیو
استند فروشگاهی نوعی از تبلیغات است که در فروشگاه‌های مختلف به کار گرفته می‌شود. استندهای فروشگاهی از چند قفسه تشکیل می‌شوند. داخل قفسه‌های آن، انواع بروشورها، کاتالوگ‌ها، مجلات و روزنامه‌های تبلیغاتی قرار دارد. هدف از قرار دادن آنها در فروشگاه، جلب توجه مشتریان به نوعی محصول خاص است.
1401/02/25 12:54:49 ب.ظ

به خصوص زمانی که فرد در محل خرید قرار دارد و در آن لحظه بیشتر فکرش مشغول انجام خریدهایش می‌شود. وجود استند کاتالوگ در فروشگاه باعث به وجود آمدن شوق و اشتیاق در خریدار می‌شود و با طرح‌ و عکس کالای مشتری را معرفی کرده و تشویق به خرید محصول می‌کند.

به همین دلیل مغازه داران و صاحبان فروشگاه‌ها علاوه بر خود کالای پیشنهادی، استند آن را هم خرید می‌کنند. سپس در محیط فروشگاه قرار می‌دهند. یک استند با کیفیت از طراحی خوب و مرتبی به عنوان آیتم دکوری برخوردار است و کم‌ترین جای ممکن از محیط فروشگاه را اشغال می‌کند.

همچنین لازم است که استند فروشگاهی فلزی وزن زیادی نداشته باشد و به راحتی قابل جا به جایی باشد. علاوه بر این موارد، استند باید اطلاعات لازم از محصول مورد نظر را برای مشتری فراهم کند و به وسیله آن اطلاعات، انگیزه خرید محصول را در مشتری به وجود بیاورد.

نقش استند فروشگاهی در تبلیغات

با توجه به گسترش فناوری های مختلف و تخصصی شدن مشاغل، بازاریابی و فروش برای معرفی محصولات تولید شده، دغدغه اصلی این مشاغل می باشد. همچنین با تبدیل شدن فروشگاه های کوچک به هایپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای، ارائه ی محصولات تولیدی با برند همان شرکت به بهترین شکل الزامی است.
استندهای تبلیغاتی نیز در این امر توانسته است نیازهای مدنظر برای معرفی برند را تامین کنند.

اثرات تبلیغاتی استفاده از استند فروشگاهی

  • خرید تعداد بیشتری از یک کالا
  • آموزش و دادن آگاهی به مشتریان
  • امکان فرصت امتحان کردن یک محصول
  • ایجاد ترافیک اطراف قفسه محصول و جلب توجه بیشتر
  • تغییر نظر خریدار از یک برند به برند دیگر
  • نشان دادن محصول و ویژگی های آن به بهترین شکل ممکن
  • ترغیب خریدار به خرید آنی و بدون برنامه ریزی قبلی
  • حک شدن یک برند در ذهن مشتری
  • تبلیغ و نمایش کالاهای مکمل در کنار هم
  • فراهم کردن فرصت تعامل هر چه نزدیک تر با مشتریان جدید

رازهای فروش بیشتر محصولات در فروشگاه با استفاده از استند فروشگاهی

  • استفاده از رنگ های آرامش بخش در استندهای نمای جلو فروشگاه

نمای ویترین و استندهای آن اولین عامل در جذب مشتری هستند. در واقع این ویترین خود پیام خاموشی برای دعوت به فروشگاه است. در ازدحام و شلوغی خیابان ها و معابر، مشتری اگر احساس کند که چند دقیقه ای در فروشگاه می تواند حس خوبی تجربه کند، وارد آن می شود. بنابرین استندهای جلو و ویترین فروشگاه برای اثربخشی بیشتر باید رنگ های آرام بخشی داشته باشند.

  • استفاده از استندهای بسیار جذاب در انتهای فروشگاه

بهتر است در قسمت انتهای فروشگاه اقلام ضروری که نیاز بیشتر و دائم به آن وجود دارد، قرار داده شود. چرا که مشتری مجبور می شود این مسیر را تا انتهای فروشگاه برای اقلام ضروری طی کند. استند های این مسیر و انتهای فروشگاه باید کاملاً جذاب باشند. گاهی علاوه بر نیاز مشتری، جذابیت استند ها مشتریان را به سمت خود می کشد. در غیر این صورت مشتری تمایلی به رفتن به انتهای فروشگاه نخواهد داشت.

  • استندهای معمولی در نقاط طلایی فروشگاه

نقاط طلایی فروشگاه در واقع همان قسمت های پرتردد مشتریان هستند. این استند ها به هر شکل که باشند چون در مسیر مشتریان قرار دارند، مورد بازدید قرار می گیرند و فروش محصولات داخل آن ها نیز بالاست. بنابراین عوامل جذب در این نقاط فقط در حد نیاز تدارک دیده می شود.

  • قرار گرفتن استند های مرتبط با هم در یک قسمت از فروشگاه

در این قسمت باید به جزئیات برای اثربخشی بیشتر توجه شود و استند های متمایز تر نقش پر رنگ تری در فروش محصولات مرتبط با هم خواهند داشت. طراحی و نورپردازی خاص استند در این قسمت حائز اهمیت است. چرا که با قرار گرفتن برند های متفاوت کنار هم و ایجاد رقابت بالا، استند برند های مختلف باید متمایز باشد.

 

استند کاتالوگ در چه جاهایی کاربرد دارد؟

استندهای فروشگاهی کاتالوگ باعث جمع آوری کاتالوگ‌ها و بروشورها به طور منظم می‌شود که در نتیجه مشتریان می‌توانند دسترسی آسان به آنها داشته باشند. این استندها در سایزها، جنس‌ها و مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند.

استند فروشگاهی در مکان‌هایی از جمله بانک، مطب پزشکان، داروخانه، فروشگاه آرایشی و بهداشتی و انواع نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

انواع استند

استندهای فروشگاهی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. با این حال دو نوع اصلی استند، مدل رومیزی و ایستاده است.

  • استند رومیزی

استندی است که در سایز و ابعاد کوچک تری ساخته شده است. این محصول برای معرفی و تبلیغ کالاهای کم وزن به کار می رود. این گونه استندها معمولا روی پیشخوان فروشگاه ها یا جایی که در دید عموم مشتریان باشد، قرار می گیرند. بیشتر استندهای رومیزی عرضی به اندازه ۱۲۰ سانتی متر و ارتفاعی به اندازه ۹۰ سانتی متر دارند.

  • استند دیواری

نوعی دیگر از استند که در فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که مشتریان زیادی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع استندها درست مانند نوع رومیزی آن لازم است که در قسمتی از فروشگاه قرار بگیرند که به خوبی در دسترس خریداران بوده و در معرض دید آنان باشد.

ویژگی‌های استند فروشگاهی رومیزی

برای استندهای فروشگاهی رومیزی، مهم‌ترین ویژگی کوچک بودن اندازه آن است. برای مکان‌هایی مانند نمایشگاه‌ها که بودجه و امکان قرار دادن استند دیواری نیست، بهترین انتخاب استند رومیزی است که با کمترین حجم و قیمت می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مشتریان بگذارد.

این استند در فضاهای کوچک کاربرد دارد و می تواند تمامی نیازهایتان را برطرف کند. از طرفی تعداد طبقات محدود نیست و شما می توانید این میزان را کنترل کنید. به این ترتیب متناسب با نوع خدماتی که ارائه می دهید، استند کم و زیاد می شود. مورد بعدی که بسیار اهمیت دارد نگهداری آسان است که باعث محبوبیت دو برابر ابن مدل استند شده است. تنها کافی است از یک دستمال نم دار استفاده کنید. بدون هیچ گونه جلا دهنده می توانید از این استند بهره ببرید.

دومین ویژگی مهم برای استند رومیزی نصب آسان آن است. از آنجایی که لازم است زمانی که در اختیار دارید را صرف انجام تبلیغات و جذب مشتری کنید، بهتر است که نصب و مونتاژ استند وقت کمتری از شما بگیرد. ویژگی مهم دیگر ظاهر شیک و زیبای استند است. طرح و نقش‌های گرافیکی روی استند و شکل ظاهری آن نقش تعیین‌کننده‌ای در جلب نظر مشتری دارد. برای یک وسیله تبلیغاتی، این موضوع بسیار کاربردی است. هزینه مناسب و ماندگاری بالای استندها نیز از موارد مهم دیگر است.

در مدل استند رومیزی، برخی شرکت‌ها اقدام به خرید تعداد زیادی از استندها می‌کنند تا در شعب مختلفشان استفاده کنند. همچنین لازم است که حجم استندها طوری باشد که حمل و نقل آن آسان باشد. همچنین دوام بالایی نیز داشته باشد تا هنگام استفاده در فروشگاه‌ها آسیب نبیند و خراب نشود.

ویژگی‌های استند فروشگاهی ایستاده

استند کاتالوگ ایستاده سایز بزرگ‌تری از باقی انواع استند دارند و به همین دلیل تأثیر بیشتری در جذب مشتری و انجام تبلیغات دارند. استندهای ایستاده می‌توانند هم در فضای داخل و هم فضای خارج از فروشگاه قرار بگیرند و وظیفه راهنمای مشتری‌ها را دارند.

استند ایستاده مانند استند رومیزی باید از شکل و ظاهر خوبی برخوردار باشد. چرا که این موضوع در جلب نظر خریدار تأثیر به سزایی دارد. کارشناسان و طراحان این استندها می‌توانند لوگو شرکت را روی استند ایستاده درج کنند.

ویژگی‌های استند کاتالوگ دیواری

لازم است که استند کاتالوگ دیواری مانند استند رومیزی؛ سبک بوده و حمل و نقل آن آسان باشد. به خصوص به دلیل قرار گرفتن روی دیوار، سبک بودن آن اهمیت بیشتری دارد. این محصولات از نظر وزن خیالتان را راحت خواهند کرد. طریقه نصب آن نیز به آسان است. همچنین زمان خیلی زیادی از شما برای نصب کردن نخواهد گرفت. استندهای دیواری فضای تبلیغات بسیار زیادی را برای تبلیغ کردن محصولات شما فراهم می‌کنند.

دومین مورد مهم این است که تنوع گرافیکی کاتالوگ دیواری بسیار زیاد است. شما می توانید از تمام قسمت های آن برای تبلیغ بهره ببرید. همچنین این استندها به طور کلی فضای کمی را اشغال می کند. می توانید بدون توجه به پر بودن فضای عادی روی زمین، اقدم به نصب روی دیوار کنید.

مورد بعدی ساده بودن نصب است. هر فرد با کمترین امکانات می تواند این کاتالوگ را روی دیوار نصب کند. همچنین جلوه زیبایی دارد. از طرفی این کاتالوگ به هیچ وجه قدیمی نمی شود و از مد نمی افتد. علت این است که شما از یک مدل خیلی ثابت استفاده نمی کنید و می توانید ترکیب چیدمان بروشورها را به راحتی تغییر دهید.


موادی که در ساخت استند فروشگاهی به کار می‌روند

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم استندها از متریال مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. در ادامه به توضیح و شرح ویژگی‌های هر کدام از مواد به کار رفته در ساخت استند می‌پردازیم. بیشترین ماده‌ای که در فرایند ساخت استند کاتالوگ به کار می‌رود، فلزات است.

دلیل متداول بودن استفاده از فلزات استحکام زیاد، قیمت ارزان، وزن مطلوب و تنوع بالای فرایندهای شکل دهی آن است. بیشترین فلزاتی که در تولید استند مورد استفاده قرار می‌گیرند، آهن و آلومینیوم هستند. چوب نیز به دلیل سبک بودن و داشتن ظاهر زیبا از دیگر مواد پر کاربرد در تولید استند فروشگاهی است. جنس کارتن پلاست از دیگر موارد در تولید استند کاتالوگ است. اما دوام بسیار کمی دارد و به‌مرورزمان تغییر رنگ و شکل ظاهری در آن رخ می‌دهد.

کاغذ سنگین، مقوا یا cardboard نیز در ساخت استند کاربرد دارند که امکان چاپ روی این موارد وجود دارد. اما دوام آنان کم است. علاوه بر آن PMMA یا پلکسی گلاس و پلیمرهای PVC, PE, ABS نیز در تولید استند فروشگاهی به کار گرفته می‌شوند.

قیمت استند کاتالوگ

همان طور که تا کنون متوجه شده‌اید، استندها در ابعاد و جنس‌های متفاوتی توزیع می‌شوند. بنابراین رنج قیمتی متفاوتی نیز دارند. عواملی که بر قیمت استند کاتالوگ تأثیر می‌گذارد به شرح زیر است.

سایز:

استندهای سایز بزرگ طبیعتاً قیمت بیشتری از استندهای سایز کوچک دارند و دلیل آن این است که اندازه استند روی میزان مواد اولیه مصرفی در آن تاثیر دارد؛ بنابراین مصرف بیشتر مواد اولیه قیمت محصول را بالاتر می‌برد.

جنس استند:

جنس استند نیز از دیگر عواملی است که روی قیمت آن تاثیر می گذارد. ممکن است دو استند سایزهای مشابهی داشته باشند، ولی در صورتی که جنس متریال آنها متفاوت باشد قیمتشان نیز فرق خواهد داشت. برای مثال قیمت استندی که از جنس فلز باشد بیشتر از استند مقوایی است.

تعداد قسمت‌های یک استند:

هر استند دارای قسمت‌های قفسه مانندی برای نگهداری کاتالوگ‌ها است. تعداد این قسمت‌ها از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت استند است.. مثلاً اگر یک استند دارای پنج قفسه باشد قیمت آن بیشتر از یک استند با چهار قفسه خواهد بود.

طراحی استند:

نحوه ساخت و طراحی استند هم می‌تواند در قیمت آن تاثیر داشته باشد. هر چه که طرح استند پیچیده‌تر و ساخت آن سخت‌تر باشد، قیمت آن بیشتر می‌شود. استندی که شکل ظاهری ساده‌ای داشته باشد، مراحل ساخت کمی خواهد داشت. در نتیجه قیمت آن نیز کمتر خواهد بود.

نوع استند:

بسته به این که از کدام یک از مدل ها استفاده می کنید، قیمت نیز متفاوت خواهد بود. شما باید با توجه به بودجه خود این مسئله را بررسی کنید.

جمع بندی

وجود استندهای فروشگاهی در فروشگاه‌ها نقش مهمی در تبلیغات محصول دارد و موجب جلب توجه مشتری به آن محصول می‌شود. یکی از تصمیمات مهم برای صاحبان فروشگاه‌ها قرار دادن یک استند ایستاده، رومیزی و یا دیواری در محیط فروشگاهشان است. پس برای انتخاب و خرید یک استند مناسب و با کیفیت لازم است که به نکات اشاره شده در این مقاله توجه کنید تا استند فروشگاهی خریداری شده‌ شما در مدت زمانی طولانی قابل استفاده باشد.

می توانید برای خرید استند فروشگاهی و استند کاتالوگ به سایت شرکت رادکو به آدرس www.storestand.ir مراجعه کنید. در این سایت تنوع محصولات بالا بوده و می توانید متناسب با بودجه خود، استند مدنظر خود را سفارش داده و خریداری کنید. به این ترتیب نیاز شما برای تبلیغات و مسائل تجاری به راحتی تامین خواهد شد.

تماس با ما :

021-22583497

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • استند فروشگاهی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 241

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 535

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 93

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 251

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 252