خدمات سایت


متن کامل خبر

صفر تا صد ثبت تغییرات شرکت و ثبت شرکت با الی ثبت در سال جدید

آرشیو
به‌ طور کلی یک شرکت از ابتدای تأسیس و شروع فعالیت تا پایان حیات حرفه‌ای خود به دفعات مکرر مورد تغییرات کوچک و بزرگ قرار می‌گیرد. ثبت تغییرات شرکت معمولاً به منظور افزایش یا کاهش تعداد شرکاء، تغییر و تحول در زمینه فعالیت، چهارچوب حقوقی و همچنین پیشبرد اهداف اقتصادی انجام می‌شود.
1401/03/29 12:50:21 ب.ظ

به‌ طور کلی یک شرکت از ابتدای تأسیس و شروع فعالیت تا پایان حیات حرفه‌ای خود به دفعات مکرر مورد تغییرات کوچک و بزرگ قرار می‌گیرد. ثبت تغییرات شرکت معمولاً به منظور افزایش یا کاهش تعداد شرکاء، تغییر و تحول در زمینه فعالیت، چهارچوب حقوقی و همچنین پیشبرد اهداف اقتصادی انجام می‌شود. از این‌رو پس از ثبت برند یا شرکت، انجام تغییرات موردنیاز اهمیت فراوانی دارد و تا حد زیادی موجب تغییر و تحولات اساسی در ساختار، نحوه عملکرد و میزان درآمد شرکت‌های مختلف می‌شود. در این راستا مجموعه فعال و متخصص الی ثبت کلیه مراحل ثبت شرکت و تغییرات آن را با بهترین کیفیت ممکن انجام می‌دهد. به‌همین سبب در ادامه قصد داریم تا شما را با نحوه ثبت تغییرات شرکت با الی ثبت، آشنا سازیم.


در ابتدا و قبل از بیان نحوه ثبت تغییرات شرکت، باید گفت که بیشترین تغییرات مربوط به شرکت‌ها و برندها مربوط به افزایش یا کاهش سرمایه، تغییر عنوان و فعالیت شرکت، تبدیل سهام‌های شرکت از بی‌نام به با‌نام و بالعکس، انتخاب بازرسین، ویرایش حق امضاء، تغییر آدرس شرکت، ویرایش مفاد اساسنامه و ابطال یا انحلال شرکت می‌شود. همواره انجام این‌ چنین تغییرات و اخذ تصمیمات اساسی، نیازمند طی مراحل ثبت شرکت یا برند براساس قوانین تجارت است. چراکه در سامانه ثبت انواع شرکت یک‌سری قوانین و مقررات در نظر گرفته شده است. به‌همین سبب عدم پایبندی به این اصول و مقررات موجب افزایش مدت زمان ثبت تغییرات برند و اختلال در مراحل ثبت‌نام خواهد شد.

اصلی‌ترین روش‌های ثبت تغییرات شرکت کدامند؟

امروزه روش‌های متعددی برای ثبت و اعمال تغییرات در برند و شرکت‌های مختلف با زمینه کاری متنوع وجود دارد. به همین جهت متقاضیان براساس نوع کسب‌وکار، میزان سرمایه و جامعه هدف اقدام به اعمال تغییرات اساسی در ساختار شرکت و نحوه انجام سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این‌خصوص بعضی از روش‌ها تأثیر و کارآیی بهتری نسبت به سایر راه‌های موجود دارد و روند ثبت تغییرات انواع شرکت و برند را سرعت می‌بخشند. بعضی از اصلی‌ترین روش‌های ثبت تغییرات شرکت به شرح زیر عبارتند از:

1- ثبت تغییرات به‌وسیله هیئت‌مدیره شرکت

همان‌طور که می‌دانید هیئت‌مدیره رکن اصلی و زیربنای هر شرکت است. به‌همین ترتیب با استفاده از این هسته اصلی می‌توان تغییرات اساسی و مؤثر را در ساختار شرکت و بخش‌های مختلف آن ایجاد کرد. از این‌رو شرکت الی ثبت جهت انجام تغییرات لازم به هدف اخذ رتبه و رتبه‌بندی شرکت از هیئت‌مدیره کمک می‌گیرد و به واسطه نفوذ کنترل و قدرت این هیئت، کلیه فرآیند ثبت تغییرات شرکت را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. بدین منظور می‌توانید با مراجعه به سایت elisabt.ir یا برقراری ارتباط از طریق شماره تماس 02126710646 از مشاوره و خدمات متنوع این مجموعه جهت انجام ثبت برند و شرکت‌های مختلف استفاده نمایید.

2- ثبت تغییرات با استفاده از مجمع عمومی عادی و تشکیل آن در مکان اصلی شرکت

گاهی اوقات نوع تغییرات و تأثیر آن در ساختار و نحوه عملکرد شرکت به گونه‌ای است که مراحل ثبت تغییراز طریق مجمع عمومی عادی و برگزاری آن در محیط شرکت، انجام می‌شود. در این روش خواسته، نظرات و پیشنهاد کلیه حاضرین در جلسه مورد ارزیابی، تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. در پایان نیز کلیه اعضای حاضر در مجمع عمومی به یک نظر واحد می‌رسند و تغییرات موردنظر در ساختار شرکت انجام می‌گردد. خاطر نشان می‌شود که کلیه تغییرات مربوط به ثبت شرکت در اساسنامه و دفاتر گزارش، ثبت و ضبط می‌گردد. تا در صورت نیاز بتوان از آنها برای پیشبرد اهداف اصلی شرکت استفاده کرد.

3- ثبت تغییرات با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

در بعضی موارد، شرکت یک‌باره دچار مشکل بحرانی و شدید می‌شود. به نحوی که در روند فعالیت و کسب درآمد آن اختلال ایجاد شده و حتی ممکن است منجر به ورشکستگی شرکت یا برند شود. در این‌گونه موارد پروسه ثبت تغییرات شرکت با تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده انجام می‌گیرد و تغییرات ساختاری، شراکتی، زمینه فعالیت شرکت و غیره متناسب با مشکلات به‌وجود آمده، اعمال می‌گردد. شرکت الی ثبت با بهره‌مندی از یک تیم مشاوره‌ای متخصص و کارآمد، قادر است که با استفاده از بهترین روش، مشکلات موجود را برطرف نموده و موجب بقای هرچه بیشتر شرکت شود.

انواع ثبت تغییرات شرکت

همان‌گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم؛ حیات تمامی برندها و شرکت‌ها به زمینه فعالیت، نحوه عملکرد و کیفیت ارائه خدمات یا محصولات آنها بستگی دارد. در طول این راه پر‌فراز و نشیب، مشکلات متعددی برای یک شرکت به‌وجود می‌آید. بر همین اساس صاحبان و هیئت مؤسس شرکت‌ها، جهت رفع کاستی‌ها اقدام به اعمال تغییرات لازم و اساسی در ثبت شرکت می‌کنند. برخی از انواع ثبت تغییرات در شرکت‌های مختلف به قرار زیر است:

  • تغییر آدرس شرکت؛ بیشترین درصد ثبت تغییرات شرکت به این مورد اختصاص یافته است. چرا که هر از گاهی، مکان شرکت‌ها تغییر می‌یابد و برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری باید آدرس جدید در سامانه ثبت شرکت‌ها انجام شود.
  • تغییر در اساسنامه یا محتویان آن؛ در بعضی موارد، ساختار شرکت و زمینه فعالیت آن دچار تغییر و تحول می شود. از این‌رو می‌بایست متناسب با تغییرات ایجاد شده در ثبت شرکت، اساسنامه یا محتویات آن ویرایش شود. در این‌خصوص شرکت الی ثبت کلیه تغییرات لازم و مرتبط با اساسنامه را برای متقاضیان انجام می‌دهد. شما نیز می‌توانید از خدمات این مجموعه جهت بهبود کیفیت، کارآیی و نحوه عملکرد برند یا شرکت خود استفاده کنید.
  • تغییر نام شرکت؛ بنا به دلایل مختلف نظیر تغییر زمینه فعالیت شرکت، انتخاب نام نادرست (غیرایرانی)، عدم تطابق نام به نوع کار شرکت و غیره می‌بایست نام شرکت تغییر یابد. در این موارد براساس مفاد اساسنامه و قانون ثبت تغییرات شرکت، پروسه تغییر نام شرکت انجام می‌شود.
  • تغییر میزان سرمایه شرکت؛ در مراحل اولیه ثبت برند یا شرکت یک سرمایه ثابت برای آن در نظر گرفته می‌شود. اما با گذشت زمان و انجام فعالیت‌های اقتصادی، سرمایه اولیه شرکت دچار تغییرات متعددی می‌شود. بدین جهت براساس شرایط موجود با افزایش یا کاهش سرمایه شرکت، زمینه مناسبی برای بهبود عملکرد شرکت فراهم می‌گردد.

 


  • تغییر موضوع فعالیت شرکت؛ نوع فعالیت شرکت‌ها و برندهای مختلف نیز مانند سایر مشاغل ممکن است با عدم استقبال از سوی مشتریان مواجه شده و منجر به ورشکستگی شرکت‌ها شود. در این راستا ثبت تغییرات شرکت با هدف تغییر موضوع فعالیت، مسیر کار و نحوه کسب درآمد برندها را عوض می‌کند و موجب حفظ حیات و بقای شرکت‌های مختلف می‌شود. خاطر نشان می‌شود که تغییر موضوع فعالیت شرکت، یکی از راهکارهای مهم و مؤثر برای خارج کردن انواع شرکت از بحران ورشکستگی و نابودی است. بنابراین توصیه می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت ir و بهره‌مندی از خدمات متنوع این شرکت، بهترین موضوع را برای فعالیت و کسب درآمد شرکت یا برندتان انتخاب نمایید.
  • تغییر در قالب شرکت؛ در صورتی‌که سابقه ثبت شرکت دارید؛ می دانید که شرکت‌ها در قالب عناوین مختلف مسئولیت محدود، نامحدود، سهامی خاص و غیره ثبت می‌شوند. در این زمینه نیز با استفاده از فرآیند ثبت تغییرات شرکت می‌توانید قالب موجود را تغییر داده و قالب جدیدی را برای ثبت برند یا شرکت انتخاب کنید.
  • تغییر در اعضای هیئت‌مدیره؛ از آنجایی‌که افراد با هدف کسب درآمد زیاد، اقدام به ثبت و راه‌اندازی شرکت می‌کنند؛ ممکن است پس از مدتی با بررسی میزان درآمد و سرمایه‌گذاری انجام شده از ادامه همکاری با شرکت منصرف شوند. در این راستا نیز برای انجام تغییرات متعدد در ساختار و اعضای هیئت‌مدیره از ثبت تغییرات شرکت استفاده می‌کنند. بدین صورت که براساس نوع کسب‌وکار، زمینه فعالیت، بازار هدف و میزان عرضه و تقاضا تعداد اعضای هیئت‌مدیره افزایش یا کاهش می‌یابد. در این زمینه نیز شرکت الی ثبت با شناسایی دقیق و همه جانبه این عوامل، بهترین راه ممکن را برای تغییر در اعضای هیئت‌مدیره به متقاضیان ثبت برند یا شرکت معرفی می‌نماید.

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات گوناگون در شرکت

براساس قوانین و مصوبه‌های دولت و همچنین سازمان ثبت شرکت‌ها و مؤسسات تجاری و غیرتجاری، یک‌سری مدارک ثبات و مشخص جهت ثبت تغییرات شرکت در نظر گرفته شده است. که نه تنها در شرکت الی ثبت، بلکه در کلیه مجموعه‌های فعال در حوزه ثبت برند مدنظر قرار گرفته شده است. به گونه‌ای‌ که متقاضیان موظف به رعایت این اصول و همراه داشتن مدارک موردنیاز هنگام ثبت هرگونه تغییر در ساختار و نحوه عملکرد شرکت‌هایشان هستند. اصلی‌ترین و مهمترین مدارک لازم جهت ثبت هرگونه تغییر در شرکت عبارت است از:

  1. کلیه اسناد هویتی، مالی و تجاری شرکت‌ها.
  2. پرداخت هزینه ثبت آگهی تغییرات شرکت در روزنامه‌های رسمی کشور.
  3. مدارک شناسایی، تحصیلی و بانکی کلیه سهامداران و شرکاء شرکت.
  4. کپی از روزنامه رسمی به همراه تغییرات اعمال شده در ثبت شرکت.
  5. تهیه و تنظیم صورت‌جلسه تغییرات شرکت براساس روز، تاریخ و مفاد جلسات.
  6. کپی برابر با اصل مدارک شناسایی و تحصیلی اعضای هیئت‌مدیره.

به‌همراه داشتن کلیه مدارک فوق، جهت انجام هرگونه تغییر در ساختار شرکت از طریق مجموعه الی ثبت لازم و ضروری است. در غیر این‌صورت ناقص بودن مدارک موردنیاز فرآیند ثبت برند یا شرکت و همچنین اعمال تغییرات مختلف در نحوه عملکرد آن را با مشکل مواجه می‌سازد. زیرا کلیه تغییرات با هدف اخذ رتبه مناسب و رتبه‌بندی شرکت‌ها انجام می‌گردد.

مراحل ثبت تغییر در شرکت

فرقی نمی‌کند که متقاضی ثبت چه نوع شرکتی هستید. در هر صورت برای ثبت تغییرات شرکت می‌بایست مراحل زیر را به ترتیب و با رعایت اصول و قوانین موجود طی نمایید.

  • تهیه و تنظیم صورت جلسات همراه با امضاء کلیه شرکاء و سهامداران.
  • مراجعه به سایت سازمان ثبت شرکت‌ها.
  • ثبت اطلاعات و ارسال مدارک در سامانه ثبت شرکت‌ها و مؤسسات تجاری و غیرتجاری با مسئولیت نامحدود.
  • مراجعه به سازمان ثبت شرکت‌ها و پرداخت هزینه‌های تعیین شده از سوی وزارت کشور.
  • پرداخت هزینه ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی.
  • صدور آگهی ثبت برند و اعمال تغییرات موردنیاز در آن.

هزینه ثبت تغییرات در شرکت

معمولاً هزینه‌ها، یکی از بخش‌های اصلی و جدایی‌ناپذیر ثبت تغییرات متعدد در ساختار شرکت‌ها هستند. به‌همین سبب متقاضیان همواره خواهان استفاده از خدمات با کیفیت و ارزان نسبت به  سایر شرکت‌های ثبت تغییرات شرکت هستند. در این‌خصوص نیز برای انجام فرآیند ثبت تغییرات در ساختار یک شرکت و بهبود عملکرد آن باید هزینه‌هایی از قبیل حق‌الوکاله وکیل، حق‌الثبت، ورود و ثبت اطلاعات در سیستم سامانه ثبت شرکت‌ها، هزینه پست مدارک، پرداخت هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار و همچنین هزینه ثبت صورتجلسه تغییرات را متقبل شده و پرداخت نمایید. در زمینه کاهش هزینه‌های ثبت تغییرات متعدد در شرکت‌ها، مجموعه الی ثبت تمامی توان خود را به‌کار گرفته تا کم هزینه‌ترین و بهترین روش را برای اعمال تغییرات موردنیاز در اختیار کاربران قرار دهد.


سخن پایانی

اکنون که با انواع تغییرات ثبت شرکت، مدارک موردنیاز و مراحل ثبت تغییر در ساختار و زمینه فعالیت شرکت‌ها آشنا شدید؛ می‌توانید متناسب با نیاز و نوع شرکت‌تان از خدمات بهینه و متنوع شرکت الی ثبت استفاده نمایید. این مجموعه با در اختیار داشتن کادری متخصص و با تجربه انواع خدمات مربوط به ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت، آگهی تأسیس و تغییرات را به کاربران ارائه می‌کند. هم اکنون می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت الی ثبت به آدرس اینترنتی https://elisabt.ir/ و یا برقراری تماس با شماره تلفن 02126710646 از خدمات گوناگون الی ثبت در راستای افزایش رتبه شرکت و کسب درآمد بیشتر بهره‌مند شوید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • ثبت شرکت,
  • ثبت برند,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 174

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 510

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 228

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 239

هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش image هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش 1402/08/15

مرکز خرید پردیس کیش، مهم ترین مرکز خرید کیش است. مسافران این جزیره در قدم اول برای گشت و گذار در بازارهای کیش، ترجیح می‌دهند این مرکز خرید را انتخاب کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 280

معرفی انواع محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک image معرفی انواع محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک 1402/08/13

محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک، محصولاتی هستند که از مواد طبیعی تهیه شده‌اند که فاقد مواد شیمیایی و مضر بوده و برای محیط زیست سازگار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 101

درآمد یک تدوینگر فیلم چقدر است؟ image درآمد یک تدوینگر فیلم چقدر است؟ 1402/07/25

هنر تدوین و تدوینگری یکی از هنرهای سینمایی بسیار جذاب و ایده‌آل است. شما برای پیشرفت و کسب درآمد عالی از این هنر باید قبل از هر چیزی آموزش تدوین فیلم را آغاز کنید و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 394