خدمات سایت


متن کامل خبر

چگونه یک صندلی گیمینگ مناسب انتخاب کنم

آرشیو
صندلی های بازی در چند سال گذشته در بین گیمرها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً می خواهید صندلی بازی مناسب خود را پیدا کنید.
1401/05/02 01:37:12 ب.ظ

اگر شما یا جزء کاربرانی هستند که ساعات طولانی را در یک حالت ثابت و پشت کامپیوتر می­گذرانید، باید در نظر داشتید که نشستن طولانی مدت می­تواند صدمات زیادی و جبرانی ناپذیری را روی ستون فقرات و به طور کلی روی فیزیک بدن شما وارد کند. گیمرها و کاربران حرفه­ای از جمله افرادی هستند که همیشه در معرض همچین عوارضی به دلیل نشستن طولانی مدت روی صندلی هستند. به همین دلیل برای جلوگیری از این صدمات بهتر است که صندلی­های گیمینگ استفاده کنند.

صندلی‌های گیمینگ می‌توانند پشتیبانی بسیار خوبی برای کمر ارائه دهند که این برای فیزیک بدن شما بسیار عالی است و با تمام ارگونومی‌هایی که در یک صندلی به آن نیاز دارید، طراحی و تولید می‌شوند. این صندلی‌ها نه تنها برای گیمرها ساخته شده‌اند، بلکه برای هر کسی که کار می‌کند و ساعت‌های طولانی جلوی میز می‌نشیند، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین صندلی‌ها می‌شود. صندلی­های گیمینگ به گونه­ای طراحی شده­اند که شما بتوانید ساعت­ها بدون احساس خستگی روی آن مشغول بازی و یا انجام دادن کارهایتان باشید.

طراحان صندلی­های گیمینگ وقت زیادی را صرف تحلیل فعالیت گیمرها هنگام بازی و یا کاربران معتاد به کار با کامپیوتر کرده­اند تا بتوانند دریابند که اینگونه افراد چگونه روی صندلی می­نشینند یا بلند می­شوند و یا هنگام بازی در چه حالت­هایی قرار می گیرند و در نتیجه تولید­کنندگان توانسته­اند صندلی­های گیمینگی را تولید کنند که تمام نیازهای کاربران را برطرف کند.

صندلی­های گیمینگ با مولفه­های متفاوتی تولید می­شوند و دانستن اینکه کدام یک برای شما بهترین است، کمی گیج­کننده می­شود.

با ما همراه باشید تا با نکاتی که هنگام خرید یک صندلی گیمینگ لازم است در نظر داشته باشید، آشنا شوید.

صندلی‌های گیمینگ چه مزایایی دارند؟

صندلی­های گیمینگ فقط مختص گیمرها طراحی نشده­اند و برای تمام کاربرانی که مدت طولانی از کامپیوتر استفاده میکنند، افرادی که مشکلاتی حرکتی دارند و همچنین افرادی که دچار درد کمر یا گردن هستند بسیار مناسبند. صندلی­های گیمینگ برای حمایت از ستون فقرات ایده آل است. این صندلی­ها می­توانند حالت بدن شما را به خوبی حفظ کنند تا دچار درد و خستگی ناشی از استفاده­ی طولانی مدت از کامپیوتر نشوید. همچنین صندلی گیمینگ کمک می­کند تا در طول مدتی که روی صندلی نشسته­اید حال بدن شما صاف بماند.

بسیار از صندلی­های اداری نیز برای استفاده مناسب هستند ولی حتی استاندارد ترین صندلی اداری نیز نمی­توانند از ماهیچه­ی کمر و گردن شما برای مدت طولانی محافظت کنند و در نهایت باعث منحنی شدن ستون فقرات و کمر درد شما می شوند.

نکات کلیدی هنگام خرید یک صندلی گیمینگ

هنگام خرید یک صندلی گیمینگ نکات کلیدی وجود دارد که لازم است قبل از انتخاب صندلی گیمینگ خود این نکات را زیر نظر داشته باشید، و پس از انتخاب صندلی مناسب شما می­توانید با وارد شدن به صفحه خرید صندلی گیمینگ نسبت به خرید یک صندلی گیمینگ مناسب با نیازتان با قیمت مناسب اقدام کنید.

سایز صندلی گیمینگ

یکی از مهم­ترین نکات خرید صندلی گیمینگ، سایز و ابعاد آن است. هر فردی باید متناسب با قد و وزن خود نسبت به انتخاب سایز مناسب اقدام به خرید کند تا از آسیب و خستگی بدنی در امان بماند. صندلی­ها در چندین سایزبندی در بازار موجود هستند. این نکته ا در نظر داشته باشید که صندلی­های ارزان قیمت، معمولا سایز کوچکتر و تحمل وزن پایین­تری نیز دارند.

معمولا صندلی­های گیمینگ در سه سایز قدی برای کاربران تولید می­شوند. سایز کوچکتر مناسب کاربرانی هست که سبک وزن هستند و حداکثر قد آنها 170 سانتیمتر است و حداکثر وزن آنها 80 کیلوگرم می باشد.

سایز متوسط برای کاربرانی مناسب هستند که حداکثر قد آنها تا 190 سانتیمتر و حداکثر وزن آنها 100 کیلوگرم می باشد.

سایز بزرگ برای کاربرانی مناسب هستند حداکثر قد آنها 190 سانتیمتر و سنگین وزن هستند.

دسته­های قابل تنظیم

چه در حال بازی باشید و چه در حال کار، به یاد داشته باشید که هنگام نشستن روی صندلی بازی، بازوهای شما به حمایت کافی نیاز دارند. به علاوه، شما همچنین باید آزادی حرکت داشته باشید و راحت بمانید.اگر شما ساعت­های طولانی را از صندلی استفاده خواهید کرد، پیشنهاد می‌کنیم صندلی بازی را انتخاب کنید که دارای دسته‌های دو بعدی یا چهار بعدی است. آنها باید طوری طراحی شوند که از ساعد، آرنج و حتی مچ دست شما پشتیبانی کنند.

دسته­های قابل تنظیم به بهینه‌سازی ارگونومی صندلی کمک می‌کنند و حالیکه هرگونه فشار در امتداد شانه‌ها را کاهش می‌دهند، به شما این امکان را می‌دهند تا دسته‌ها را به سمت بالا و پایین، جلو و عقب و داخل و خارج حرکت دهید.

صندلی­های پددار فوم سرد

صندلی بازی را انتخاب کنید که دارای صندلی‌های روکش فوم سرد باشد. اگر دارای روکش بی­کیفیت باشد، برای نشستن طولانی مدت احساس راحتی نخواهید داشت.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر نشسته­اید، و زانوهای شما چارچوب فولادی زیر بالشتک را احساس میکند، نشان دهنده­ی این است که برای نشستن طولانی مدت احساس راحتی نخواهید داشت.

چرا صندلی­های روکش فوم سرد مناسبتر است؟ به این دلیل که آنها از بدن شما پشتیبانی مداوم می کنند و همچنین در مقایسه با فوم معمولی دوام بیشتری دارند.فوم سرد سفت و در عین حال نرم است. بنابراین حتی اگر تمام روز روی صندلی بازی بنشینید، همچنان از راحتی آن لذت خواهید برد. از دیگر قابلیت­های فوم سرد این است که وقتی فرد روی صندلی می­نشیند فوم با انحنای بدن فرد تغییر فرم می دهد و فرد احساس راحتی خواهد داشت و با بلند شدن فرد از روی صندلی، فوم به سرعت به حالت اولیه­ی خودش برمیگردد.

تکیه­گاه صندلی

هنگام تست تکیه­گاه صندلی بازی خود، چند نکته را زیر نظر داشته باشید:

  • قابلیت تنظیم زاویه
  • حمایت از کمر و گردن

می­توانید پیش از خرید راحتی تکیه­گاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید تکیه گاه صندلی برای فیزیک بدن شما مناسب باشد. برای احساس آرامش و راحتی هنگام نشستن روی صندلی، کمر شما باید در موقعیت مناسبی هنگام نشستن روی صندلی داشته باشد و همچنین تکیه­گاه باید از گردن شما نیز محافظت کند.

 برای بررسی قابلیت تنظیم آن، وضعیت درازکش را در موقعیت­های مختلف تنظیم کنید، می­توانید تکیه­گاه را تا زاویه 180 درجه عقب ببرید و روی حالت درازکش قرار دهید و یا اینکه به صورت عمودی قرار دهید. انجام تنظیم زاویه تکیه­گاه باید به راحتی انجام شود و هنگام انجام این کار هیچ مشکلی نداشته باشید.

نکته قابل توجه اینکه برخی از صندلی­های گیمینگ گران قیمت این قابلیت را دارند که تکیه­گاه را تا زاویه 135 درجه به عقب ببرید. با این وجود ما به شما توصیه میکنیم برای جلوگیری از کمردرد و داشتن احساس راحتی زاویه ی تکیه گاه را نهایتا تا زاویه ی 110 درجه به عقب ببرید.

صندلی از چه جنسی ساخته شده است؟

هنگام انتخاب یک صندلی، نباید فقط راحتی آن را در نظر بگیرید. یک عامل کلیدی در تعیین اینکه آیا صندلی برای شما راحت است یا خیر، موادی است که از آن ساخته شده است. در این مقاله سعی کرده­ایم به اختصار به چند ماده بپردازیم.

جنس چرم: چرم واقعی از پوست گاو بدست می­آید. اکثر تولید­کنندگان مدعی هستند که از مواد چرمی استفاده می کنند، اما معمولا از چرم مصنوعی استفاده می­کنند. اگر صندلی شما از چرم طبیعی باشد، می­توانید مطمئن باشید که صندلی شما برای چندین نسل ماندگار خواهد بود. چرم طبیعی قابلیت تنفس بیشتری نسبت به چرم مصنوعی دارند، بنابراین برای جذب و خارج کردن رطوبت ایده­آل هستند. بنابراین میزان عرق صندلی را کاهش می­دهد.

البته از آنجایی که چرم یکی از گران قیمت­ترین مواد است، صندلی­های گیمینگ چرمی قیمت بالایی خواهند داشت.

جنس چرم PU:این ماده مصنوعی است و با استفاده از چرم خرد شده ایجاد شده است. این اساساً چیزی است که پس از برداشتن لایه‌های چرم واقعی از پوست خام باقی می‌ماند. درست است که  PU به اندازه چرم واقعی تنفس پذیر و بادوام نیست. با این حال، هنگام مقایسه آن با PVC، تنفس آن بسیار بیشتر است.

می­توان اینگونه نگاه کرد که  PU یک جایگزین هوشمند چرم واقعی است، زمانی که نمی­خواهید بودجه خود را برای داشتن چرم طبیعی از دست بدهید.

پی وی سی: پی وی سی جایگزین دیگری است که با مخلوط­ها و مکمل­های پی وی سی پوشیده شده است. پی وی سی در مقابل آب، آتش و لکه مقاوم است که این ویژگی­ها برای صندلی­های باکیفیت مفید هستند. همچنین در مقایسه با چرم یا چرم PU ارزانتر است.

جنس پارچه: پارچه یکی از مواد رایج مورد استفاده است. نسبت به چرم یا سایر مواد ماکت تنفسی بیشتری دارد. این بدان معناست که نشستن روی صندلی‌های بازی پارچه‌ای باعث کاهش تعریق و کاهش گرما می‌شود و البته نسبت به چرم نرم تر هستند.

 سخن آخر

هنگام انتخاب صندلی مناسب، راحتی ضروری است. این به این دلیل است که گرفتگی و درد در حین بازی چیزی نیست که باعث ایجاد یک تجربه عالی از بازی شود. بنابراین اینجاست که ارگونومی اهمیت پیدا می­کند. بسیاری از صندلی­های بازی دارای عناصر ارگونومیک متفاوتی هستند.

ارگونومی برای محافظت از بدن شما در برابر درد و خستگی پایدار هنگام استفاده از رایانه برای ساعات طولانی بسیار مهم است. وقتی صحبت از صندلی­های بازی می شود، مهم ترین چیزی که باید از آن محافظت شود پشت شماست و این کار را با حمایت از شکل طبیعی ستون فقرات شما انجام می­دهد.

منبع : تک رایان
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • صندلی گیمینگ,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 241

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 536

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 93

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 254

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 150

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 253