خدمات سایت


متن کامل خبر

راهنمای خرید باتری قلمی شارژی

آرشیو
به دنبال خرید باتری های قابل شارژ هستید؟ باتری­های قلمی یکی از پرطرفدارترین میان باتری­های قابل شارژ هستند که هنگام خرید آنها باید نکاتی را در نظر داشته باشید....
1401/05/09 12:05:58 ب.ظ

به دنبال خرید باتری های قابل شارژ هستید؟

باتری­های قلمی یکی از پرطرفدارترین میان باتری­های قابل شارژ هستند که هنگام خرید آنها باید نکاتی را در نظر داشته باشید. وسایل الکترونیکی برای روشن شدن و شروع فعالیت نیاز به انرژی برق دارند، برق وسایل الکترونیکی به دو صورت تامین می­شود:

برق شهری

باتری ها

باتری­ها انواع مختلفی دارند که شما آنها را در وسایل الکترونیکی بیشماری مانند موبایل، دوربین­های عکاسی و فیلمبرداری، لپ تاپ، تبلت، اسباب بازی­های برقی و .... دیده اید. یکی از کاربردی­ترین باتری ها برای وسایل الکترونیکی باتری­های قلمی هستند که برخی از مدل­های باتری­های قلمی قابل شارژ و استفاده مجدد هستند. در این مقاله سعی شده است تا نکات کلیدی و قابل توجه در مورد خرید باتری­های قلمی قابل شارژ شرح داده شود. برای مشاهده باتری­های قلمی شارژی فروشگاه تک رایان اینجا کلیک کنید.

یک باتری قابل شارژ با ظرفیت شارژ آن اندازه گیری می­شود که بر حسب میلی آمپر ساعت (میلی آمپر ساعت) نشان داده شده است. این عدد را روی بسته بندی و همچنین روی خود باتری چاپ شده می­بینید. ظرفیت مقدار بار الکتریکی ذخیره شده در باتری است. هر چه باتری شارژ بیشتری داشته باشد، جریان الکتریکی بیشتری می­تواند تولید کند و مدت زمان بیشتری می­تواند دستگاه شما را تامین کند.برای باتری‌های قابل شارژAA، ظرفیت‌های بین 1300 تا 2900 میلی‌آمپر ساعت از باتری‌های قابل شارژAAA از 500 تا 1100 میلی‌آمپر ساعت است. باتری­های قابل شارژ بسته به نوع استفاده از 500 تا 1000 بار قابل شارژ و استفاده مجدد هستند. فن­آوری­های مختلف باتری بر عملکرد باتری­ها تأثیر می­گذارد.

تکنولوژی ساخت باتری­ها

باتری­های قلمی از نظر تکنولوژی به چند دسته تقسیم می­شوند:

یون لیتیوم (Lithium Ion)

نیکل-کادمیوم (Nickel-Cadmium)

نیکل-ترکیب فلز     (Nickel-Metal Hydride)

باتری نیکل-کادمیوم

باتری نیکل-کادمیوم که به صورت اختصار و با علامت NiCdشناخته می­شود، دارای فناوری قدیمی­تری است و به دلایل آسیب­های زیست محیطی امروزه بسیار کم از این نوع باتری­های استفاده می شود، هر چند باتری ارزانی قیمت تری نیز هست. قانون طلاییNiCds این است که هر بار قبل از شارژ مجدد آنها را به طور کامل تخلیه کنید، به این ترتیب آنها همیشه در بهترین عملکرد خود خواهند بود.باتری هایNiCd ولتاژ کمتری نسبت به همتایان استاندارد خود دارند.

مزایا:

مناسب برای دستگاههایی که نیاز به جریان بالا دارند

قابلیت شارژ مجدد

معایب:

فناوری قدیمی

سمی بودن و آلوده ساختن محیط زیست

ظرفیت پایین

باتری نیکل-ترکیب فلز    

باتری نیکل-ترکیب فلز که به صورت اختصال و با علامت NiMHشناخته می­شود، باتری‌هایNiMH گران‌تر هستند، اما در طول عمرشان می‌توان آن‌ها به دفعات زیاد شارژ مجدد کرد (تا حدود 1000 بار) شارژ می‌شوند و همیشه ظرفیت کامل خواهند داشت.ظرفیت این نوع باتری بسیار بزرگتر ازNiCd است. این باتری بسیار رایج است و به آسانی می­توانید آنها را تهیه و شارژ کنید.

مزایا:

عملکرد عالی

ظرفیت مناسب

سمی نبودن

معایب:

ولتاژ ۱٫۲ ولتی

دشوار بودن شارژ مجدد

باتری یون لیتیوم

باتری یون لیتیوم که به صورت اختصار و با علامت Li-ionشناخته می­شود، دارای توان بالایی هستند. این نوع باتری­ها از لايه­های آلومینیومی که با اکسيد کبالت پوشيده شده بهره برده است و به عنوان کاتد عمل می­کند. همچنین از لایه­های مسی پوشانده شده به صورت آند عمل میکند. این نوع باتری قیمت بالاتری دارند و نیاز به شارژر مخصوص دارند. باتری هایLi-Ion هر دو مشکل مربوط به دو نوع باتری دیگر را حل می­کنند (ولتاژ کامل و بدون مشکل حافظه)

مزایا:

عملکرد فوق العاده برای دستگاههای نیازمند به جریان بالا

قابلیت شارژ مجدد

معایب:

کمیاب بودن

استاندارد نبودن ولتاژ برای مصارف متداول

نیاز به شارژر مخصوص

 

از کدام برند تهیه کنیم:

کمپانی­های متعددی در زمینه تهیه باتری­های قلمی شارژی فعالیت می­کنند که از برترین آنها عبارتند از:

سونی، کانن، انزجایر، کملیون، فیلیپس، نیکون و ....

راهنمای خرید و استفاده از باتری های قلمی قابل شارژ:

  1. اگر باتری‌های قابل شارژ شما «از قبل شارژ شده» یا «آماده برای استفاده» هستند، می‌توانند مستقیماً از بسته مانند باتری‌های یکبار مصرف استفاده شوند. با این حال، باتری­های قابل شارژ استاندارد این ویژگی را ندارند، بنابراین قبل از استفاده نیاز به اولین شارژ اولیه دارند.

  1. ممکن است دستگاه‌هایی وجود داشته باشند که باتری‌های قابل شارژ برای استفاده از آنها مناسب نباشند، به عنوان مثال برخی از مارک‌های رادیوDAB که در آنها از چهار یا شش باتری به صورت سری استفاده می‌شود، و اختلاف ولتاژ بین باتری‌های قابل شارژNiMh و باتری‌های قلیایی استاندارد می‌تواند باعث عملکرد ضعیف شود.بنابراین قبل از خرید باتری­های قابل شارژ راهنمای دستگاه خود را با دقت بخوانید.

  1. تخلیه خود به خودی اتفاقی در باتری­های قابل شارژ است که در آن واکنش های شیمیایی داخلی، شارژ ذخیره شده باتری را بدون هیچ گونه ارتباطی بین الکترودها کاهش می­دهد، یعنی زمانی که در یک دستگاه استفاده نمی­شود. تخلیه خود به خود عمر مفید باتری­ها را کاهش می­دهد و باعث می­شود که در ابتدا کمتر از شارژ کامل باتری­ها در زمان استفاده واقعی داشته باشند. سرعت تخلیه خود در یک باتری به طیف وسیعی از عوامل مانند نوع باتری، وضعیت شارژ، جریان شارژ و دمای محیط بستگی دارد. به طور معمول، در بین باتری‌های قابل شارژ استاندارد، باتری‌های لیتیومی کمترین میزان تخلیه خود را متحمل می‌شوند (حدود 2 تا 3 درصد در ماه)، در حالی که باتری‌های مبتنی بر نیکل به طور جدی‌تری آسیب می‌بینند (نیکل کادمیوم، 15 تا 20 درصد در ماه؛ فلز نیکل. هیدرید، 30٪ در ماه)، به استثنای باتری­هایNiMH کم خود تخلیه (با شارژ ماندن) (2-3٪ در ماه). بنابراین، نگهداری باتری­ها در دماهای پایین تر، سرعت خود تخلیه را کاهش می­دهد و انرژی اولیه ذخیره شده در باتری را حفظ می­کند.

آشنایی با شارژر باتری­های قلمی:

برای شارژ کردن باتری­های قلمی شارژی نیاز به دستگاه مخصوص هست که به طور خلاصه با آنها آشنا می­شویم:

  • دستگاههای شارژر­ باتری قلمی معمولا قابلیت شارژ همزمان چند باتری را دارند. باتری­ها به صورت عمودی درون شارژر قرار می­گیرند و پس از اتصال دستگاه به منبع برق، فرآیند شارژ شدن باتری­ها شروع می­شود.

  • هنگام انتخاب و خرید شارژر در نظر داشته باشید که شارژری را تهیه کنید که از باتری­های مورد استفاده شما پشتیبانی کند. البته اکثر شارژرها از دو نوع باتری­های قلمی و نیم قلمی پشتیبانی می­کنند.

  • برخی از شارژرها دارای نشانگر LED هستند که فرآیند شارژدهی و میزان پیشرفت شارژدهی را به شما نشان می­دهند.

  • در نظر داشته باشید که قراردادن اشتباه قطب­های باتری در شارژر موجب آسیب رساندن به باتری می­شود، برخی از شارژرها دارای محافظی هستند تا از نصب اشتباه باتری­ها جلوگیری کنند.

منبع : تک رایان
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • باتری قلمی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 241

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 535

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 93

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 251

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 252

هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش image هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش 1402/08/15

مرکز خرید پردیس کیش، مهم ترین مرکز خرید کیش است. مسافران این جزیره در قدم اول برای گشت و گذار در بازارهای کیش، ترجیح می‌دهند این مرکز خرید را انتخاب کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 300