خدمات سایت


متن کامل خبر

منظور از ذخیره ارزش در ارزهای دیجیتال چیست؟

آرشیو
اولین و مهمترین انگیزه ما از سرما‌یه‌گذاری حفظ ارزش دارایی است. با وجود تورم و اوضاع نابسامان اقتصادی و رکود جهانی ارزش پول و دیگر دارایی‌ها را دست خوش تغییر می‌کند. در این بهترین پیدا کردن یک دارایی ...
1401/05/19 12:27:25 ب.ظ

اولین و مهمترین انگیزه ما از سرمایه‌گذاری حفظ ارزش دارایی است. با وجود تورم و اوضاع نابسامان اقتصادی و رکود جهانی ارزش پول و دیگر دارایی‌ها را دست خوش تغییر می‌کند. در این بهترین پیدا کردن یک دارایی مناسب برای ذخیره ارزش می‌تواند ارزش دارایی را در برابر تورم و رکودهای اقتصادی در امان نگه‌دارد.

ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر به یکی از بهترین دارایی‌ها برای ذخیره ارزش تبدیل شده‌اند. با وجود صدها ارزدیجیتالی که از سال 2009 تا به امروز روی کار آمده‌اند، انتخاب‌های متعددی برای سرمایه‌گذاران به وجود آمده است. با مطالعه این مقاله درمی‌یابید منظور از ذخیره ارزش در ارزهای دیجیتال چیست و چرا باید این گزینه را در سرمایه‌گذاری‌های خود در نظر داشته باشید.

ذخیره ارزش چیست؟

شاید این عبارت هنوز برای شما بیگانه باشد. منظور از ذخیره ارزش دارایی، کالا یا ارزی است که قدرتمند و ارزشمند است. طلا و فلزات گران‌بها می‌توانند محل مناسبی برای ذخیره ارزش باشند. ارزها نیز با در نظر گرفتن قدرت اقتصادی کشور می‌توانند ذحیره مناسبی برای ارزش باشند.

به عنوان مثال کشورهایی که از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی به سر می‌برند و اقتصاد پویایی دارند ارز قدرتمندتری دارند و به همین دلیل می‌توانند محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ذخیره ارزش باشند.

 روی هم‌رفته ذخیره ارزش به نوعی از دارایی اتلاق می‌شود که با گذر زمان ارزش خود را از دست نمی‌دهد. به عبارت دیگر ارزش دارایی موردنظر با گذشت زمان یا افزایش پیدا می‌کند یا ثابت می‌ماند. در ادامه نمونه‌هایی از ذخیره ارزش را بررسی می‌کنیم و به دلیل اهمیت ارزهای دیجیتال به عنوان محل مناسبی برای ذخیره ارزش می‌پردازیم.

ارزهای بدون پشتوانه یا فیات

ارزهای بدون پشتوانه‌ای مانند دلار در گذشته محل مناسبی برای ذخیره ارزش بودند. به احتمال زیاد شما نیز در جستجوی محلی برای ذخیره ارزش دارایی‌های خود خریدوفروش دلار را تجربه کرده باشید.

پس از بحران مالی سال 2010 ارزش دلار به عنوان محلی برای ذخیره ارزش به شدت کاهش پیدا کرد. با این وجود برخی از سرمایه‌گذاران همچنان دلار، یورو، ین و ارز کشورهای قدرتمند را برای حفظ ارزش دارایی خود انتخاب می‌کنند.

اما توجه به این نکته ضروری است که ارزهای سنتی به خودی خود ارزشی ندارند و ارزش خود را از طلا می‌گیرند. اما طلا تا چه زمانی وجود خواهد داشت.

طلا و فلزات گران بها

تمام کشورها در طول تاریخ از طلا به عنوان محلی برای ذخیره ارزش استفاده کرده‌اند. بانک‌ها به پشتوانه طلا دست به انتشار اسکناس زده‌اند. ارزها در طول تاریخ همواره از پشتوانه طلا برخوردار بودند. به عنوان مثلا هر دلار تا سال 1971 برابر با وزن مشخصی از طلا بود.

از آنجایی که حمل‌ونقل طلا با خطراتی همراه است، اسکناس‌ گزینه بهتری برای مبادلات به شمار می‌رود. اما با وجود چاپ بی‌رویه اسکناس، افزایش تورم و کاهش نقدینگی کشورها والبته منابع محدود طلا، این ارز نیز به تدریج نقش خود را به عنوان محلی برای ذخیره ارزش از دست داده است. کاهش میزان موجودی، افزایش بی‌رویه قیمت و وجود قدرت‌های مرکزی که مدیریت و مالکیت بخش عمده‌ای از ذخیره طلا را در اختیار دارند. این دارایی ا ز دسترسی عموم مردم دور کرده است.

ارزهای دیجیتال

 ارزهای دیجیتال طلای هزاره جدید به شمار می‌رود. نوعی از دارایی که تجربه استفاده از دارایی‌های ارزشمند را به کلی متحول کرده‌است. این ارزها به عنوان جایگزینی برای ارزهای سنتی روی کار ‌آمدند و نظام بانکداری نوینی را بنا نهادند.

 نظامی که دست قدرت‌های مرکزی را از کنترل دارایی مردم کوتاه می‌کرد. نام ارزهای دیجیتال نخستین با معرفی بیت کوین در سال 2009 به گوش رسید. اما رفته‌رفته بر تعداد این ارزهای افزوده شد. فرصت‌های متفاوتی در این بازار به وجود آمد و توجه سرمایه‌گذاران خصوصی و سازمانی به این بخش جلب شد.

 ارزهای دیجیتال از سوی یک نهاد مرکزی صادر نمی‌شوند. کنترل و مدیریت شبکه در دست کسانی است که از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل این ارز از دخل‌وتصرف و دستکاری نظام‌های قدرتمند دور است.  خرید ارز دیجیتال تبدیل دارایی و افزایش ارز آن را امکان‌پذیر کرده است.

بازاری نو و خوش آتیه

 بازار ارز دیجیتال همچنان در ابتدای مسیر خود قرار دارد. با گذشت زمان بر تعداد کاربران این شبکه افزوده می‌شود. در نهایت با افزایش مقبولیت و محبوبیت این ارزها در نزد کاربران ارزش آنها نیز چند برابر می‌شود. درست مانند اتفاقی که برای بیت کوین روی داد.

بیت کوین با ارزشی کمتر از یک دلار راه‌اندازی شد و تا به امروز افزایش و کاهش‌های شدیدی را تجربه کرده است. این ارز بازار بسیار پرنوسانی را تجربه می‌کند چرا که تا زمانی که هنوز بیت کوین هایی برای استخراج وجود دارند، بازار همواره در تلاطم و افت و خیز خواهد بود.

بیت کوین در تاریخ پر فراز نشیب خود قیمت 60 هزار دلار را نیز تجربه کرده است. حال تصور کنید، فردی که در سال 2009 دارایی خود را ثبت نام بیت کوین را جدی گرفته است، در سال 2021 و با افزایش قیمت این ارز به چه سودی دست پیدا کرده است.

 درواقع ارزش یک دلار در سال 2009 با ارزش یک دلار در سال 2021 چه تفاوتی داشته است؟  با در نظر گرفتن اینکه دلار در هر سال 2.41 درصد تورم را تجربه می‌کند از سال 2009 تا به امروز دلار 36.25 درصد تورم داشته است. 1 دلاری که در سال 2009 در دست داشتید برابر با 1.36 دلار امروز است. حال دوباره نگاهی به قیمت بیت کوین از آن زمان تا به امروز بیندازید تا به اهمیت انتخاب یک ذخیره ارزش درست پی ببرید.

بیت کوین یک ذخیره ارزش مناسب

بیت کوین از نظر خصوصیات شباهت زیادی به طلا دارد. موجودی هر دو محدود است. تنها 21 میلیون بیت کوین در نهایت استخراج خواهد شد. هر دو دارای موارد استفاده متعددی دارند. طلا در صنایع به کار می‌رود در حالی که بیت کوین از تکنولوژی بلاک چین بهره می‌برد.

کاربردهای واقعی بیت کوین زمانی نمایان می‌شود که این ارز به عنوان وسیله برای انجام مبادلات به کار گرفته شود. آن زمان این ارز ارزش بسیار بیشتری خواهد داشت.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت بیت کوین تا 514 هزار دلار افزایش پیدا می‌کند. ارزش کل بازار بیت کوین چیزی در حدود 15 درصد ارزش بازار جهانی ارز را از آن خود می‌کند.

دیگر ارزهای دیجیتال را فراموش نکنید

ارزهای دیجیتال به دوران استفاده از اسکناس‌های بدون پشتوانه خاتمه می‌دهند. این ارزها مشکلات موجود در نظام بانکداری سنتی را به کلی از میان بر می‌داند.

 ارزهای دیجیتال کمیاب هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند موجودی آنها را تغییر دهد. تنها راه برای سوءاستفاده از ارزهای دیجیتال دوبار خرج کردن آنهاست که با توجه به زیرساخت‌های بلاک چین غیر ممکن به نظر می‌رسد. بلاک چین یک دفتر کار عمومی است که تمام اطلاعات مربوط به کوین‌های استخراج شده و تراکنش‌های انجام شده را ثبت و ضبط می‌کند. تمام کاربران حاضر در شبکه روی این پایگاه اطلاعاتی نظارت دارند.  فرایند استخراج نیز به گونه‌ای به محلی برای ذخیره ارزش بدل شده است. ماینرها با سرمایه‌گذاری در این بخش از پاداش‌ها گران‌بهایی برخوردار می‌شوند که با گذر زمان رشد می‌کند. با مطالعه مقاله Which cryptocurrency mining is profitable? ارزهایی را شناسایی می‌کنید که استخراج سودمندتری دارند.

با افزایش محبوبیت بیت کوین و شناخت قابلیت‌های این ارز، ارزهای متعددی وارد بازار شدند. افزایش قیمت بیت کوین و کاهش موجودی، سرمایه‌گذارانی که به فرصت‌های موجود در بازار ارز دیجیتال پی برده‌ بودند را به سمت دیگر ارزهای دیجیتال کشاند.

 اتریوم و دنیای از فرصت ها

 یکی از این ارزها اتریوم است. این ارز دیجیتال با ایجاد زیرساخت‌هایی برای ایجاد ارزهای دیجیتال و پروژه‌های بدون مرکزیت توجه همه را به خودجلب کرد. شبکه اتریوم شروعی برای یک انقلاب در بخش معرفی ارزهای جدید است.

 این روزها مردم برای گرفتن وام، استفاده از خدمات شرکت‌ها، حضور در کنسرت‌های خوانندگان بزرگ و حتی فروش آثار هنری خود از شبکه اتریوم و شبکه‌های مشابه استفاده می‌کنند. آن هم بدون نیاز به افراد واسطه.

 به این ترتیب تکنولوژی بلاک چین با معرفی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دارایی جدیدی را به عنوان ذخیره ارزش معرفی کرده است.  این بازار جوان در انتظار روزهای بسیار روشنی است که در راه هستند. با سرمایه‌گذاری در این بازار شما نیز طعم شیرین حفظ ارزش یا چند برابر شدن ارزش دارایی خود را خواهید چشید.

ارزهای دیجیتال یک ذخیره ارزش متفاوت

سرمایه‌گذاری بلندمدت در این بازار می‌تواند سود سرشاری را در پی داشته باشد. فراموش نکنید که بازار ارز دیجیتال بازار پر نوسانی است. به همین دلیل اگر روحیه معامله‌گری ندارید و دستخوش احساسات و استرس می‌شوید بهتر است با سرمایه‌گذاری بلندمدت در این بازار از مزایای ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوید.

 ارزهای دیجیتال، ارزهای آینده هستند و بهترین محل برای ذخیره ارزش، محلی است که آینده درخشانی را پیش رو داشته باشد. با توجه به استقال مردم سراسر جهان از این ارزها، چنین آینده‌ای می‌تواند در انتظار دارایی شما نیز باشد. پیش از ورود به این بازار انتخاب‌های خود را بررسی کنید و با کسب اطلاعات کامل برای ایجاد مکانی امن برای دارایی خود وارد عمل شوید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • ارز دیجیتال,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 181

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 512

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 229

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 133

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 240

هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش image هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش 1402/08/15

مرکز خرید پردیس کیش، مهم ترین مرکز خرید کیش است. مسافران این جزیره در قدم اول برای گشت و گذار در بازارهای کیش، ترجیح می‌دهند این مرکز خرید را انتخاب کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 281

معرفی انواع محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک image معرفی انواع محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک 1402/08/13

محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک، محصولاتی هستند که از مواد طبیعی تهیه شده‌اند که فاقد مواد شیمیایی و مضر بوده و برای محیط زیست سازگار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 102

درآمد یک تدوینگر فیلم چقدر است؟ image درآمد یک تدوینگر فیلم چقدر است؟ 1402/07/25

هنر تدوین و تدوینگری یکی از هنرهای سینمایی بسیار جذاب و ایده‌آل است. شما برای پیشرفت و کسب درآمد عالی از این هنر باید قبل از هر چیزی آموزش تدوین فیلم را آغاز کنید و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 396