خدمات سایت


متن کامل خبر

پیجینگ تحت شبکه

آرشیو
ابزاری برای پخش صداهای مختلف مانند آهنگ، پخش رادیو، اذان و ... که به‌ صورت صوتی در مکان های عمومی ارسال می‌ شود سیستم پیجینگ تحت شبکه نام دارد. سیستم‌ پیجینگ دو نوع دارد...
1401/08/29 10:32:25 ق.ظ

پیجینگ تحت شبکه

ابزاری برای پخش صداهای مختلف مانند آهنگ، پخش رادیو، اذان و ... که به‌ صورت صوتی در مکان های عمومی ارسال می‌ شود سیستم پیجینگ تحت شبکه نام دارد. سیستم‌ پیجینگ دو نوع دارد: سیستم پیجینگ آنالوگ یا سنتی و سیستم پیجینگ تحت شبکه. در این مقاله می‌ خواهیم سیستم پیجینگ تحت شبکه را مورد بررسی قرار دهیم. سپس ابزار مورد نیاز برای راه‌ اندازی سیستم پیجینگ و مزایا و ویژگی های آن را نیز معرفی می‌ کنیم.

سیستم صوتی تحت شبکه

 در سیستم پیجینگ تحت شبکه کابل‌ کشی از طریق کابل مسی صورت می‌ گیرد. دارای بلندگوها و آمپلی فایر تحت شبکه می باشد. همچنین این سیستم دارای بلندگوهای با آمپلی فایر داخلی می باشد و نیازی به آمپلی فایر مستقل ندارد.

اسپیکر تحت شبکه

اسپیکر IP برای استفاده در بیمارستان‌ ها، ادارات، مکان های عمومی  و غیره مناسب می‌ باشد. اسپیکر آی پی روی تمام سافت سوئیچ‌ ها قابل نصب و راه‌ اندازی است. این اسپیکر با قدرت ایجاد صدای مناسب و کیفیت بالا می‌ تواند صدایی بدون نویز تولید کند. همچنین برای اطلاع‌ رسانی در شرکت‌ های کوچک و مکان‌ های کوچک‌ تر استفاده می شود. می‌ توان این اسپیکر را روی سقف نصب کرد و از طریق LAN به شبکه متصل کرد. بسیار کارآمد بوده و به آسانی نصب می‌ شود. در طراحی و ساخت اسپیکرهای تحت شبکه تمام نیازهای مشتری در نظر گرفته‌ شده و برطرف شده‌ اند. از اسپیکرهای تحت شبکه می‌ توان در کنار دوربین مدار بسته نیز استفاده کرد.

اسپیکر تحت شبکه

اینترکام تحت شبکه چیست

 به‌ طور کلی اینترکام برای ارتباط صوتی و تصویری دو طرفه استفاده می‌ شود یک طرف این ارتباط می‌ تواند یک شرکت ، اداره، مدرسه ، هتل، ایستگاه مترو و غیره باشد. اینترکام بخش جدایی‌ ناپذیر از سیستم پیجینگ به حساب می‌آید. در سیستم‌ های اینترکام ارتباطات به صورت دو طرفه است. به‌ طورکلی اینترکام ها به دو دسته تقسیم می‌ شوند: اینترکام آنالوگ و اینترکام تحت شبکه. ما در این‌ جا با اینترکام تحت شبکه کار داریم. از طریق اینترکام می‌ توانید تماس فوری برقرار کنید. اینترکام از طریق میکروفون و بلندگو تماس برقرار می کند ابزاری به نام هدست ندارد. این ابزارها شبیه به تلفن هستند و برقراری تماس را آسان می کنند. اینترکام بسیار شبیه به پیجینگ کار می‌ کند. ما می‌ توانیم در مکان‌ های مختلف از جمله بیمارستان، کارخانه، اماکن عمومی، مدرسه، مناطق نظامی، شرکت‌ها، نمایشگاه‌ ها و غیره از آن استفاده کنیم.

اجزای تشکیل‌ دهنده سیستم پیجینگتحت شبکه

سیستم پیجینگ اجزای مختلفی از جمله آمپلی فایر، میکسر و بلندگو دارد. در ادامه هر سه مورد را به‌ طور مختصر توضیح می‌ دهیم.

  • میکسر

 یکی از ابزار های نه چندان مهم و ضروری سیستم پیجینگ تحت شبکه میکسر است. این ابزار وظیفه تقویت افکت صداهای خروجی را دارد. دارای پورت‌ های AUX و USB می‌ باشد و همچنین قابلیت پخش فایل‌ های صوتی را دارد.

  • بلندگو

 بلندگو انواع مختلفی دارد که می‌ تواند شیپوری سقفی و دیواری و غیره باشد. آنها توان خروجی مختلفی دارند و پخش پیام‌ های صوتی وظیفه بلندگوها است. تفاوت بلندگوی تحت شبکه نسبت‌ به دیگر بلندگوها در برد است. برد الکتریکی به باندها دستور می‌ دهد که صدا را روی شبکه ارسال و دریافت کنند. بلندگوهای مناسب برای سیستم پیجینگ عبارت‌ اند از:

  1. اسپیکر تحت شبکه سقفی

 اگر می‌ خواهید پیجینگ تحت شبکه نصب کنید بهتر است از اسپیکر تحت شبکه سقفی استفاده کنید. این اسپیکر در ۲ مدل روکار و توکار وجود دارد و به‌ راحتی آنطور که از نامش پیداست روی سقف نصب می‌ شود. برای مکان‌ هایی که وسعت کوچک‌ تری دارند می‌ توان ۵ تا ۱۰ وات خروجی را برای این اسپیکر در نظر گرفت. کاربرد آنها در سالن‌ های بزرگ‌ تر مانند تئاتر و لابی  است. بهتر است بلندگوی شما ۱۵ تا ۲۰ وات خروجی داشته باشد تا صدای آن افراد را اذیت نکند. اگر در سالن های مستطیلی می ‌خواهید از آن استفاده کنید باید بین هر کدام از بلندگوها تا ۱۰ متر فاصله بگذارید.

  1. بلندگوی شیپوری

 نوعی دیگر از بلندگو وجود دارد به نام بلندگوی شیپوری که برای استفاده در فضاهای بزرگ بکار می‌ رود. چنانچه می‌ خواهید سیستم پیجینگ تحت شبکه برای فضای باز خریداری کنید بلندگوی شیپوری کارساز است. بلندگوی شیپوری کیفیت بسیار خوبی داشته و صدا را به افراد زیادی می‌ رساند. آن‌ ها به گونه‌ ای ساخته شده اند که صدا را تا فاصله بیشتری پرتاب کرده و در همه‌ جا پخش می کنند. همچنین این نوع بلندگوها بدنه مقاومی داشته و در شرایط مختلف آب‌ و هوایی مانند باران و برف ، گرد و غبار و نور آفتاب مقاوم هستند.

  • آمپلی فایر تحت شبکه

 آمپلی فایر کیفیت صدا را افزایش داده و مشکل بی‌ کیفیت بودن و کم بودن صدا را رفع می‌ کند. می‌ توان گفت آمپلی فایر یک تقویت‌ کننده صدا است و باعث می‌ شود که بدون نویز و قطع و وصلی صدا در مکانی که می‌ خواهید پخش شود. آن‌ ها به وسیله رایانه برنامه‌ ریزی‌ شده و مبتنی بر پروتکل SIP هستند. برای تنظیم آن‌ ها به تنظیمات وب رفته و میزان ولوم پخش موسیقی و غیره را تغییر دهید.

چرا آمپلی فایر تحت شبکه در سیستم پیجینگ استفاده می‌ شود

 همانطور که گفتیم در سیستم پیجینگ تحت شبکه از آمپلی فایر تحت شبکه استفاده می‌ شود. دلیل این کار این است که احتمالاً در گذشته برای انجام این کار از کابل های آنالوگ استفاده شده و بلندگوی آنالوگ نیز نصب‌ شده است. حال که می خواهید سیستم پیجینگ خود را تحت شبکه کنید باید آمپلی فایر تحت شبکه تهیه کنید تا بلندگوهای آنالوگ به سیستم شبکه‌ ای متصل شوند. همچنین استفاده از آمپلی فایر تحت شبکه دلیل دیگری هم دارد آن‌ هم هزینه آن است. هرچند قیمت بلندگوی تحت شبکه نسبت‌ به بلندگوهای آنالوگ بالاتر است اما با توجه به قیمت مس و هزینه‌ های نگهداری کابل‌ کشی آنالوگ می‌ توانید متوجه شوید که سیستم پیجینگ آنالوگ هزینه بیشتری نسبت‌ به سیستم پیجینگ تحت شبکه دارد.

کار با سیستم پیجینگ

این سیستم به دو صورت کارایی دارد این دو مدل عبارتند از: سیستم پیجینگ یونی کست و سیستم پیجینگ به روش مالتی کست.

سیستم پیجینگ تحت شبکه

 در روش پیجینگ به روش یونی کست سیستم افراد را به‌ صورت تک‌ به‌ تک فرا می‌ خواند. این روش به درد ادارات و مدارس سالن‌ ها و ... می‌ خورد. اما به درد مکانی مانند بیمارستان که بخش های مختلفی دارد نمی‌ خورد. مثلاً اگر در یک بیمارستان بخواهید صدای شما فقط به اورژانس برسد به بقیه بلندگوها کار نکنند سیستم به روش یونی کست این کار را نمی تواند انجام دهد. بهتر است از روش مالتی کست  برای بیمارستان ها و مکان های مشابه استفاده کنید.

 در مدل پیجینگ به روش مالتی کست نیز مانند روش قبلی می‌ توانید چند گروه درست کنید و با شماره‌ گیری آن بخشی را پیج کنید ولی در این روش محدودیتی وجود ندارد. شما می‌ توانید هر بخشی که می‌ خواهید را به‌ صورت جداگانه پیج کنید. بنابراین روش مالتی کست مزاحمتی برای سایر بخش‌ ها به وجود نخواهد آورد.

  مقایسه سیستم پیجینگ تحت شبکه با سیستم‌ های آنالوگ سنتی

 دردسرهای کابل‌ کشی در سیستم پیجینگ تحت شبکه وجود ندارد . کار با این سیستم در شبکه بسیار راحت تر و نصب آن بسیار آسان تر است. سیستم های آنالوگ سنتی راه‌ اندازی پیچیده ای داشته و در سیستم پیجینگ تحت شبکه محدودیت مکانی برای فرستنده وجود ندارد چرا که صدا بر روی شبکه منتقل می‌ شود. می‌ توانید در هر مکانی که حضور دارید به دستگاه پیجینگ تحت شبکه متصل شده و پیام صوتی خود را به بخش‌ های موردنظر ارسال کنید. با تهیه آمپلی فایر های تحت شبکه امکانات متعددی دریافت خواهید کرد. یکی از این امکانات متصل شدن سیستم پیجینگ قدیمی شما به سیستم تحت شبکه است.

 مزایای سیستم پیجینگ

 تاکنون بسیاری از مزایای پیجینگ تحت شبکه را مرور کردیم اما در ادامه چند مزایای بی‌ نظیر دیگر را بررسی می‌ کنیم:

این نوع سیستم های تحت شبکه مقیاس پذیری ساده ای دارند و وابستگی خاصی به رسانه‌ های دیگر نخواهند داشت. اما سیستم‌ های پیجینگ آنالوگ وابستگی زیادی به توسعه سخت‌ افزاری داشتند که افراد تصمیم گرفتند دیگر از این سیستم ها استفاده نکنند. یکی دیگر از مزیت‌ های سیستم پیجینگ تحت شبکه این است که سیستم آن کیفیت بالایی داشته و دیجیتالی است. مزیت بعدی این سیستم ها قابلیت تنظیم پخش اذان به صورت خودکار است. سیستم پیجینگ تحت وب نسبت به سیستم های سنتی انعطاف بالاتری دارد.

قیمت نصب سیستم پیجینگ تحت شبکه

همانطور که تا الان متوجه شده‌ اید سیستم پیجینگ تحت شبکه انواع و اقسام مختلفی دارد. هر کدام از این سیستم ها دارای کاربردهای مختلف و عملکردهای متفاوت می‌ باشند. بسته به مساحت و نیاز شما و این‌ که از کدام تجهیزات سیستم پیجینگ شبکه می‌خواهید استفاده کنید قیمت خرید و نصب آن تغییر می‌ کند. می‌ توانید پروژه نصب سیستم پیجینگ تحت شبکه‌ خود را به ما بسپارید تا از خدمات پس‌ از فروش آن نیز برخوردار شوید. امید است خواندن این مقاله جهت بالا بردن آگاهی شما در مورد این سیستم ها مفید بوده باشد.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • پیجینگ تحت شبکه,
  • اسپیکر تحت شبکه,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 246

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 543

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 97

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 264

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 157

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 257