خدمات سایت


متن کامل خبر

چگونه یک اسپیکر مناسب انتخاب کنیم

آرشیو
یک سیستم صوتی با کیفیت و مناسب به شما کمک می­کند تا با کیفیت بالاتری به تماشای فیلم بپردازید، بازی کنید و یا یک مهمانی عالی برگزار کنید...
1401/10/25 01:31:33 ب.ظ


یک سیستم صوتی با کیفیت و مناسب به شما کمک می­کند تا با کیفیت بالاتری به تماشای فیلم بپردازید، بازی کنید و یا یک مهمانی عالی برگزار کنید. همچنین استفاده از یک اسپیکر خوب می­تواند روی کیفیت تلویزیون خانه هم تاثیر گذار باشد. در سالهای اخیر اسپیکرهای متنوعی روانه بازار شده­اند که انتخاب بین آنها ممکن است برای برخی از کاربران سردرگم کننده باشد. برای انتخاب یک اسپیکر متناسب با نیازتان و لذت بردن از صدای باکیفیت باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در این مقاله سعی کرده­ایم تا به نکات کلیدی برای خرید یک اسپیکر درست و مناسب بپردازیم.

5 نکته اصلی که باید هنگام انتخاب یک اسپیکر در نظر بگیرید:

هزینه

کیفیت صدا

نوع اسپیکر

فضای مورد نظر

کانال های خروجی

طراحی

هزینه:

قبل از انتخاب اسپیکر، بودجه­ای که برای آن در نظر دارید را مشخص کنید و بسنجید که آیا اسپیکری که انتخاب کردید نیازی به وسایل جانبی برای نصب دارد یا خیر. همچنین با توجه به نیازتان می­توانید هزینه کنید. به عنوان مثال اگر نیاز شما با یک اسپیکر رفع می­شود، لزومی به پرداخت هزینه­ی بالا برای خرید یک اسپیکر گران قیمت تر نیست.

کیفیت صدا:

بدون شک یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام خرید یک اسپیکر در نظر داشته باشید، کیفیت صدای آن است. دو عامل موثر در کیفیت صدا قدرت و بازه فرکانسی اسپیکر است. قدرت صدا با واحد وات اندازه گیری می­شود. هر چه قدرت (وات) بیشتر باشد، شما صدای بلندتر و تمیزتری را می­شنوید.  با این حال، تفاوت­های کوچک در قدرت، تغییر قابل شنیدن زیادی ایجاد نمی­کند. به عنوان مثال اسپیکرهای کوچک و قابل حمل معمولا بین 15 تا 20 وات قدرت خروجی دارند.

عامل دیگر بازه فرکانسی اسپیکر است. در نظر داشته باشید که گوش انسان توانایی شنیدن صوت در بازه فرکانسی 20Hz-20KHz را دارد، بنابراین بازه بیشتر از این عدد می­تواند فرکانس وسیع­تری را تولید کند و در نتیجه از کیفیت صدای بهتری بهره­ مند خواهید شد.

انواع اسپیکرها:

ایستاده: همانطور که از نام این نوع اسپیکر مشخص هست، اسپیکرهای ایستاده بروی زمین قرار میگیرند و در ابعاد بزرگی تولید می­شوند. از آنجاییکه این اسپیکر حجم صدای بالایی تولید می­کنند، برای فضاهای بزرگ مناسب هستند. البته به خاطر داشته باشید حجم صدای بالا به معنای کیفیت صدای بالا نیست.

ساندبار:

بیشتر افراد با اسپیکرهای ساندبار آشنایی دارند. ساندبارها برای فضای اتاق­های نشیمن مناسب هستند. نصب آنها آسان است و در مدل­های متنوعی در بازار موجود هستند. ساندبارها می­توانند شامل یک اسپیکر و یا چند اسپیکر شوند و همچنین ممکن است یک ووفر را نیز در برگیرد.

بلندگوهای رومیزی:

اسپیکرهایی هستند که در ابعاد کوچکی طراحی شده­اند و شما می­توانید آنها را روی میز و یا قفسه­ی کتابخانه قرار دهید.

اسپیکر هوشمند:

این نوع از اسپیکرها قابلیت اتصال به گوشی و یا لپ­تاپ شما توسط بلوتوث یا وای فای را دارند. همچنین می توانید پخش موسیقی را به راحتی از طریق دستگاههای خود مدیریت کنید. استفاده از اسپیکرهای هوشمند بسیار راحت است و می­توانید آنها را با خود حمل کنید.

فضای مورد نظر:

یکی از نکاتی که باید قبل از انتخاب یک اسپیکر در نظر داشته باشید، فضایی است که تصمیم دارید اسپیکر را در آن قرار دهید. به عنوان مثال در یک فضای کوچک مانند اتاق کار یا اتاق خواب بهتر است از اسپیکر­های کوچکتر استفاده کنید. به این دلیل که اسپیکر بزرگ در اتاق کوچک هم فضای بسیاری را اشغال خواهد کرد و هم انعکاس فرکانس یک اسپیکر بزرگ در فضای کوچک می­تواند آزاردهنده باشد. همچنین برعکس، استفاده از یک اسپیکر کوچک در یک فضای بزرگ مانند یک سالن یا اتاق نشیمن نمی­تواند انتظارات شما را برآورده کند.

تطبیق اجزای مناسب

در نظر داشته باشید که جایی که اسپیکرها قرار می­گیرند، می­تواند تاثیر بسیاری بروی صدایی که می­شنوید داشته باشد. اسپیکرها فرکانس­های بالا را در جهت مستقیم و فرکانس­های میانه و پایین را در تمام جهت پخش می­کنند. بنابراین اگر شما اسپیکر را در قسمت کنج دیوار قرار دهید باعث منعکس شدن فرکانس­های پایین شده که باعث افت کیفیت صدا می­شود.

کانال های خروجی:

تعداد کانال­های خروجی یک اسپیکر به تفکیک صدا کمک می­کند. معمولا  اسپیکرهای خانگی دارای دو یا چند کانال خروجی هستند که کمک می­کنند تا صدا را آنطور که هست بشنوید.

طراحی اسپیکر:

طراحی خوب یک اسپیکر نه به زیبایی فضای خود می­افزاید بلکه می­تواند بروی کیفیت صدا موثر باشد. طراحی خوب می­تواند از اکو شدن صدا و ایجاد صدای ناهنجار جلوگیری کند.

سوالات متداول کاربران در مورد خرید اسپیکر

از کدام کمپانی اسپیکر تهیه کنم؟

با توجه به اینکه برند­ها به صورت حرفه­ای بروی محصولاتشان کار می­کنند و تمام موارد را در نظر می­گیرند، کیفیت صدای یک اسپیکر برند بهتر از یک اسپیکر معمولی می­باشد.

همچنین شما می­توانید با تماس با کارشناسان فروشگاه آنلاین تک رایان از مشاوره رایگان بهره­مند شوید و پس از انتخاب اسپیکر مناسب می­توانید برای خرید اسپیکر به صفحه مربوطه وارد شوید و از یک تجریه خرید راحت و مطمئن بهره مند شوید.

آیا بلندگوهای بزرگتر بهتر از بلندگوهای کوچک هستند؟

موضوع فقط صدای بلندتر یا بیس نیست: بلندگوهای بزرگ فقط بهتر از بلندگوهای کوچک صدا تولید می­کنند.وقتی صحبت از بلندگوها می­شود، اندازه اهمیت دارد.بلندگوهای بزرگ صدای بلند تر و باس بیشتری تولید کنند.

اسپیکرهای خانگی بهتر هستند یا پرتابل؟

اسپیکرهای خانگی دارای کیفیت صدای بالاتری نسبت به نوع پرتابل هستند، اما نمی­توانید آنها را با خود حمل کنید. بنابراین برای رسیدن به پاسخ درست سوال، باید بسنجید کدام یک برای شما اهمیت بیشتری دارید؟ کیفیت بالای صدا یا قابل حمل بودن.

چند وات برای بلندگو خوب است؟

بهترین وات برای اسپیکر خانگی بین 15 تا 30 وات است. اکثر افراد 20 وات را برای یک اسپیکر خانگی ترجیح می­دهند.  یک اسپیکر برای سالن­های بزرگتر می­تواند  بین 50 وات یا 100 وات باشد. چنین قدرت بالایی برای مصارف خانگی ایده آل نخواهد بود

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر هنگام خرید با فروشندگان مجرب در فروشگاه تک رایان تماس حاصل فرمایید و همچنین برای مشاهده مدل های متنوع در سایت اینجا کلیک کنید.

منبع : تک رایان
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • اسپیکر,
  • راهنمای خرید,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 245

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 543

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 96

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 262

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 157