خدمات سایت


متن کامل خبر

معرفی انواع پروژکتور و کاربردهای آن

آرشیو
خرید پروژکتور که به آن فراتاب ویدیو نیز می گویند یکی از دستگاه های کاربردی جهت نمایش تصاویر انفورماتیک روی یک پرده یا دیوار سفید می باشد...
1401/10/27 10:54:34 ق.ظ

خرید پروژکتور که به آن فراتاب ویدیو نیز می گویند یکی از دستگاه های کاربردی جهت نمایش تصاویر انفورماتیک روی یک پرده یا دیوار سفید می باشد. رشد سریع تکنولوژی با انتشار اطلاعات و ارتباطات در این ۱۰سال اخیر شرکت، مدارس، دانشگاه و دیگر ارگان‌ها جهت سادگی در آموزش از این سیستم بهره برداری می گردد. امروزه مراکز زیادی این محصولات را ارائه می نمایند که در این میان نیز لامپ ریلی و ترانکینگ دیواری نیز مشاهده می شود. پروژکتور در انواع مختلفی تولید و ارائه می گردد که در این میان نمونه های ال ای دی آن در جهت روشنایی مکان های بزرگ و وسیع از جمله استادیوم ها و سالن های ورزشی و ساختمان های بزرگ، کارخانه ها، انبارها، بیلبوردهای تبلیغاتی ، سالن تئاتر یا استیج اجرای کنسرت و… کاربردی می باشد. زیباسازی کاربرد دیگر پروژکتورها می باشد.

پروژکتور COB

نام پروژکتور COB از سرکلمات Chips On Board می باشد. این چیپ ها یک به یک در کنار یکدیگر قرار دارند و در آخر یک نقطه نورانی را ساخته اند. به همین دلیل در این پروژکتور چنانچه که از پخش کننده استفاده گردد، نور بسیار درخشنده ای ایجاد می گردد. عدم بهره مندی از این پخش کننده موجب درخشندگی فوق العاده و آزاردهندگی برای چشم می شود. استفاده از آن می تواند تا حدودی از میزان نور آن کاهش دهد که هر یک از این موارد، محاسن و معایب خود را به همراه دارند. به این صورت می توان با توجه به میزان نور بالا و مصرف پایین انرژی، از راندمان بسیار بالای پروژکتور COB به عنوان یکی از اصلی ترین ویژگی های آن اشاره کرد.

پروژکتور LED

پروژکتور ال ای دی به عنوان جایگزین مناسب برای لامپ های پرمصرف به شمار می رود؛ زیرا که تا حد زیادی از هدر رفت انرژی پیشگیری به عمل آورد. کم مصرف بودن این پروژکتور نما منجر به آن شده تا ۸۰% صرفه جویی در مصرف انرژی به همراه آورد. به این صورت که عمر مفید آن بسیار بالا در حدود ۵۰۰۰۰ ساعت می باشد. به همین علت در کاهش هزینه ها نیز تاثیر بسزایی دارد. ضمن اینکه به واسطه بهره مندی از ولتاژ پایین، تا حد زیادی در هزینه های کابل کشی نیز صرفه جویی می شود. در رنگ های تولید شده توسط چراغ، رنگ ها بدون نیاز به فیلتر رنگی در کنار خلوص بسیار بالا و درخشندگی ایجاد می شود.

مزایای لامپ ریلی

از مهمترین ملزومات طراحی داخلی تجهیزات برقی و روشنایی به شمار می رود که با پیشرفت معماری و طراحی داخلی ساختمان ، تنوع بسیاری در تجهیزات مورد نیاز در ساختمان‌ها نیز پیدا نمایید. چراغ ریلی یکی از انواع آن ها به شمار می رود. در حال حاضر حتی متناسب با نوع مکان و کارکرد این محصولات ، تجهیزات برقی و روشنایی تولید شده که در طراحی آن ها موثر می باشد برای ساکنان آن روانی و مطلوب در نظر گرفته شده است. نورپردازی از مهم‌ترین عناصر معماری و طراحی داخلی به شمار می رود. لامپ ریلی از جمله محصولات نور پردازی می باشد.

دلایل نورپردازی منزل با چراغ ریلی

در حال حاضر چراغ های ریلی نمونه ای از روشنایی مدرن به شمار می روند که انتخاب مناسبی برای خانه های بازسازی شده مناسب خواهند بود. این چراغ ها را می ‌توان بر روی یک اثر هنری، پیشخوان آشپزخانه، و یا در هر محلی که دوست دارید استفاده نمایید. همچنین مکان تغییر در نقطه تابش نیز وجود دارد. قاب ها و ریل های رنگی چراغ های ریلی این ویزگی را دارند.

کاربرد ترانکینگ دیواری

ترانکینگ ها فضایی جهت رد کردن کابل ها می باشند تا به این صورت از خرابی و بهم ریختگی پیشگیری شود. استفاده از این وسیله یکی از اصول کابل کشی و یا استاندارهای کابل کشی شبکه  به شمار می رود . ترانکینگ دیواری به شما این امکان را خواهد داد که کابل های شبکه و… را از درون آن ها در جهت مرتب سازی و پیشگیری از خرابی رد نموده و تا مقصد هدایت شوند. شاید همین معنا در واژه داکت هم وجود داشته باشد اگر چه داکت ها هم دقیقا همین کار را انجام می نمایند اما با این تفاوت مهم که ترانک ها ضمن رد کردن سیم ها اجازه نصب پریز هم به شما خواهند داد.

امروزه به علت پیشرفت علم و تکنولوژی و به همراه تجهیزات برقی و روشنایی همچون گذشته به تعدادی لامپ و چراغ محدود نمی گردد. درواقع اگر بخواهیم این روزها برای لامپ ها دسته بندی اعلام کنیم به انواع مدل های لامپ ها مواجه خواهید شد که هر یک از آن ها می توانند برای محیط خاصی کاربردی باشد. مجموعه برق نت به عنوان یک فروشگاه اینترنتی همواره سعی دارد با ارائه محصولات کاربردی به شما عزیزان ، نیاز شما را رفع نماید. همچنین می توانید برای خرید حضوری نیز به ادرس barghnet.com مراجعه نمایید. شایان ذکر است که این مجموعه سعی بر آن دارد در جهت تسهیل در امر خرید لوازم برق ساختمان و تجهیزات برق صنعتی به شما سروران گرامی مشاوره انلاین و رایگان ارائه کند و اقلام و کالا‌ی مورد نیاز شما را به بهترین قیمت و کمترین زمان از مرکز بازار برق ایران به شما عزیزان ارائه نماید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • پروژکتور,
  • پروژکتور cob,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 244

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 542

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 96

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 261

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 156

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 257