خدمات سایت


متن کامل خبر

کاهش سرعت اینترنت داخلی کشور نسبت به ماه گذشته

آرشیو
آخرین گزارش اسپید تست نشان از سقوط رتبه ایران در میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت دارد.
1401/10/28 11:07:24 ق.ظ

گزارش ماه دسامبر اسپیدتست نشان می‌دهد که میانگین سرعت اینترنت کشور در اینترنت موبایل و ثابت و میانه سرعت اینترنت در اینترنت موبایل با کاهش مواجه بوده و رتبه ایران را چند پله تنزل داده است.



میانه سرعت اینترنت موبایل در ایران ۳۹.۳۲ است. جایگاه ایران در این بخش هفت پله نسبت به ماه قبل سقوط کرده و در جایگاه ۵۵ قرار گرفته است. میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه نوامبر ۴۰.۹۷ بود.

میانه سرعت اینترنت ثابت در این ماه ۱۱.۶۶ بوده و جایگاه ایران را نسبت به ماه قبل یک پله بهتر کرده و در جایگاه ۱۴۴ قرار داده است.

سرعت اینترنت موبایل ایران به طور میانگین در این ماه ۵۲.۸۰ بوده و جایگاه ایران با هشت پله تنزل نسبت به ماه قبل ۷۰ است. میانگین سرعت اینترنت ثابت ایران ۲۴.۴۴ بوده که جایگاه ایران را با یک پله سقوط به ۱۴۵ رسانده است. میانگین سرعت اینترنت موبایل کشور در ماه نوامبر ۵۴.۹۳ و در اینترنت ثابت ۲۴.۶۱ بود که در هر دو حکایت از کاهش سرعت دارند.

معیار سنجش این سایت، اینترنت داخلی کشورهاست و بسیاری معتقدند معیار درستی برای سنجش سرعت اینترنت نیست. اما با وجودی که وزیر ارتباطات از بهبود سرعت اینترنت داخلی می‌گوید، رتبه ایران چند ماه است که در سرعت اینترنت ثابت و موبایل در حال کاهش است. در این ماه در اینترنت موبایل هم در میانه و هم میانگین و در اینترنت ثابت در میانگین جایگاه ایران تنزل پیدا کرده است.

گزارش ماه دسامبر اسپیدتست نشان می‌دهد که میانگین سرعت دانلود جهانی در اینترنت موبایل ۹۷.۰۸ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود در آن ۱۵.۸۴ مگابیت بر ثانیه است. سرعت دانلود اینترنت جهانی به طور میانگین در این ماه در اینترنت ثابت ۱۵۰.۶۱ و سرعت آپلود ۸۵.۱۶ بوده است.

بالاترین سرعت اینترنت موبایل از آن امارات است و قطر و بحرین در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. در اینترنت ثابت موناکو، سنگاپور و شیلی بهترین سرعت اینترنت را دارند.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اینترنت,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 103

شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند image شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند 1402/11/04

شاتل موبایل به مناسبت فرارسیدن روز گرامیداشت مقام مرد و پدر، برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت تا ۷۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 87

اینترنت ایران ۳۰ درصد گران می‌شود؛ فقط تصویب رگولاتوری مانده است image اینترنت ایران ۳۰ درصد گران می‌شود؛ فقط تصویب رگولاتوری مانده است 1402/09/22

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده و با وجود تکذیب‌های وزارت ارتباطات، ظاهرا اینترنت ایران به‌زودی ۳۰ درصد گران می‌شود و فقط تصویب رگولاتوری باقی مانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 100

رئیس رگولاتوری: شرکت مخابرات متعهد به ایجاد ۷ میلیون ظرفیت فیبر نوری در کشور شد image رئیس رگولاتوری: شرکت مخابرات متعهد به ایجاد ۷ میلیون ظرفیت فیبر نوری در کشور شد 1402/08/03

دولت سیزدهم توسعه اینترنت فیبر نوری را در دستور‌کار خود قرار داده و برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری هدف‌گذاری کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 233

وزیر ارتباطات: براساس آمار اسپیدتست، رتبه سرعت اینترنت ما کشور آخر نیست، بلکه شصت‌و‌پنجم هستیم image وزیر ارتباطات: براساس آمار اسپیدتست، رتبه سرعت اینترنت ما کشور آخر نیست، بلکه شصت‌و‌پنجم هستیم 1402/04/27

زارع‌پور باز هم برای توجیه وضعیت ارتباطی کشور به آمارهای اسپید تست استناد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 235

زارع‌پور: عدم تجمیع شبکه اینترنت توسط شرکت مخابرات باعث اشباع شبکه و ایجاد مشکل برای مردم می‌شود image زارع‌پور: عدم تجمیع شبکه اینترنت توسط شرکت مخابرات باعث اشباع شبکه و ایجاد مشکل برای مردم می‌شود 1402/04/14

وزیر ارتباطات با اشاره به برخی کم‌کاری‌ها از سوی شرکت‌های خصوصی، از جمله شرکت مخابرات، خواستار ورود مرکز ملی فضای مجازی به موضوع حاکمیت شرکتی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

وزیر ارتباطات: دولت به اپراتورها برای ایجاد پوشش فیبر نوری یارانه می‌دهد image وزیر ارتباطات: دولت به اپراتورها برای ایجاد پوشش فیبر نوری یارانه می‌دهد 1402/02/19

بنابر اعلام زارع‌پور، مردم برای دسترسی به فیبر نوری تنها هزینه مودم و اشتراک را پرداخت خواهند کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 200

ایران؛ دومین کشور دارای بیشترین محدودیت اینترنت در سال ۲۰۲۲ image ایران؛ دومین کشور دارای بیشترین محدودیت اینترنت در سال ۲۰۲۲ 1401/11/02

ایران در سال ۲۰۲۲ مجموعا ۱۱ مورد محدودیت اینترنتی را تجربه کرده که شامل فیلترینگ دو شبکه اجتماعی، ۵ قطعی سراسری و ۴ قطعی منطقه‌ای اینترنت بوده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 338

وزیر ارتباطات: دیگر اینترنت را برای کنکور قطع نمی‌کنیم image وزیر ارتباطات: دیگر اینترنت را برای کنکور قطع نمی‌کنیم 1401/11/01

به گفته زارع‌پور، تلاش شد تا قطع اینترنت فقط در محدوده‌های برگزاری کنکور باشد، اما در مناطق دورتر نیز این قطعی صورت پذیرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 242

شورای رقابت: بازار اینترنت ثابت انحصاری است؛ مرکز ملی رقابت دستورالعمل قیمت تنظیم کند image شورای رقابت: بازار اینترنت ثابت انحصاری است؛ مرکز ملی رقابت دستورالعمل قیمت تنظیم کند 1401/10/26

شورای رقابت بازار اینترنت ثابت را انحصاری تشخیص داده و مرکز ملی رقابت را به تنظیم دستورالعمل قیمت برای این بازار مکلف کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 622