خدمات سایت


متن کامل خبر

کفاشیان: بی سوادی و بی فرهنگی فوتبال است که این بلا را سرمان آورده!

آرشیو
علی کفاشیان در مصاحبه ای به انتقاد از فضای حاکم بر فوتبال ایران پرداخت.
1389/11/05 08:10:02 ق.ظ

او با چهره ای خسته رو به روی ما نشسته بود و مثل همیشه وانمود می کرد اتفاقات رخ داده تاثیری در روحیه ی پولادینش ندارد. او مرد لبخند های بعد از شکست و گفت و شنود های منطقی است...چیزی که در فوتبال ایران کمتر با آن مواجه بوده ایم. با ین حال و با وجود این خصیصه مثبت نباید از خاطر ببریم که به شکل مدیریت علی کفاشیان انتقادات جدی وارد است.شاید خیلی ها امروز آرزو می کنند کاش رییس فدراسیون بد اخلاقی داشتیم اما تیمی قهرمان پیش روی مان بود. در این مصاحبه تلاش کردیم از کلی گویی دوری کنیم و به حرف های صریح برسیم. امیدواریم که موفق شده باشیم.

- احساس می کنیم پشت صورت آرام شما چهره دیگری پنهان شده که ناراحت است؟

نه. کی گفته؟ (با خنده) هر باختی دردناک است و ناراحتی خودش را دارد. نه من با این باخت‌ها ناراحت نمی‌شوم..

- متاسفانه در این بازی طوری باختیم که چیزهایی برای اما و اگر باقی ماند. باخت تاسف آوری بود...

شما می‌توانید بگویید تیم کره جنوبی تیم بدی بود؟ اگر قوی‌تر نبود ضعیف‌تر از ما هم نبود. هم سطح هم بودیم اما خب برد این بار برای کره بود. به نظرم کره از نظر تیمی از ما قوی‌تر است ما امسال چندبار به آنها باختیم نه یک بار... در رده جوانان و نوجوانان هم در مقابل آنها بازنده بودیم و نتوانستیم نتیجه دلخواهی بگیریم.

- اینکه شما مثل همه مسئولان از یک فعل مجهول استفاده می کنید یک درد بزرگ است. این که آنها کار می کنند و ما کار نمی کنیم بالاخره متوجه کیست؟ شما؟ آقای قطبی؟ آقای احمدی نژاد؟ کی؟

من در مورد سیستم کل فوتبال و ورزش صحبت میکنم. همین الان مگر سازمان تربیت بدنی در گوانگ ژو بد نتیجه گرفت؟ پس چرا بالافاصله بحث وزارتخانه شدن مطرح شده و سیستم فعلی به هم می ریزد؟ اصلا نتیجه این کار چیست؟ سیستم یعنی از پایین به بالا یعنی از مدارس فوتبال تا لیگ... و هر چیزی که به فوتبال و ورزش مربوط است.

- شکل کار فدراسیون طوری بود که به هر حال چیزهایی برای انتقاد و اما و اگر باقی گذاشت. والا در جام جهانی وقتی انگلیس چهار گل از آلمان می خورد، کسی کاری به رئیس اتحادیه فوتبال ندارد.

اینطور نیست که کسی که در زمین فوتبال شکست خورده باشد، کاری انجام نداده باشد. مگر قطر و عربستان و امارات و بقیه سرمایه گذاری نکرده بودند؟ مسابقه یعنی برد و باخت. به نظر من به فوتبال هم نباید چیزهای دیگری را گره زد. خیلی از این چیزها ربطی به رئیس فدراسیون فوتبال ندارد. این بی سوادی و بی فرهنگی جامعه ای است که حرف می زند. من اصلا نباید پاسخ بدهم به این مساله. اما این فرهنگ آمده و اجازه نمی دهد که پایه های فوتبال در ایران شکل بگیرد. به نظر من با ادامه این وضعیت هم چند سال بعد از مسابقات مقدماتی هم به سختی صعود خواهیم کرد. باید این را در ذهن داشته باشیم که مهم نیست چه کسی رئیس فدراسیون باشد، مهم این است که کلیت کار درست پیش برود. به هر حال جامعه فوتبال نتوانسته خواست مردم را برآورده کند و همه در این مساله سهم دارند.

- با قطبی خداحافظی کردید؟

بله همان شبی که به کره باختیم آقای سعیدلو قطبی را صدا کرد و به ایشان دلداری دادیم و گفتیم شما تمام زحماتتان را کشیدید ولی خب نشد. این وظیفه ما بود که رسم ادب را رعایت کنیم و از ایشان تقدیر کردیم.

- دوست داریم در پایان کارتان با آقای قطبی جمع بندیتان را بگویید. در دوره آقای قطبی ما در دو بزنگاه تاریخی حضور داشتیم هر دو این بزنگاه‌ها بازی با کره بود که ما موفق به پیروزی نشدیم.

به نظر من قطبی در دوره مقدماتی جام جهانی خوب نتیجه گرفت و 5 امتیاز بدست آورد. در غرب آسیا هم ما تا فینال خوب آمدیم اما در لحظه نتیجه گیری شکست خوردیم. اینجا هم نتیجه بدی نگرفتیم، سه بازی را بردیم اما کره بازی الکیی نبود. بلاخره مربی است و توان تیمش. او تلاشش را کرد، انگیزه اش را داشت و زحمت هم کشید خب اما قطعا نمره قبولی نگرفت.

-آقای مایلی کهن شما را بابت رسانه ای شدن جدایی قطبی ملامت کرده اند.

قطبی اصلا دوست نداشت بعد از جام ملت ها بماند. رسانه ها بلایی سر او آوردند که فضایی برای کار نداشت. شما نگاه نکنید به قطبی، من از جایگاه سرمربی تیم ملی حرف میزنم. باید از این شخص حمایت شود اما نمی شد. او با دانش کافی می دانست که بعد از جام ملت ها کارش به پایان میرسد و اتفاقا انگیزه زیادی هم داشت.

-آقای کفاشیان شاید این روحیه شما به این دلیل است که عاشقانه فوتبال را دوست ندارید. به هر حال فوتبال ورزش اول شما نبوده... البته قبلا هم وضعیت مشابهی داشته ایم. یک بار با آقای صفایی فراهانی قرار مصاحبه گذاشتیم، و ایشان برنامه ریزی اش در سر ساعت فینال جام جهانی 2002 بود. وقتی از او سوال کردیم ایشان جواب داد وظیفه من تماشای فینال جام جهانی نیست.

ایشان درست گفته است. آقای صفایی یک مدیر مدبر بود که درست فکر می کرد. مدیر باید مدیریت بکند. البته هیچ‌کس مثل من از بردن خوشحال نمی‌شود. خب معلوم است اگر به جام جهانی می‌رفتیم حالا بیشتر پول داشتیم و می توانستیم کارهایی را که الان نمی‌توانیم انجام دهیم را به ثمر برسانیم ولی خب چه کار کنم... یک مدیر نباید احساسی باشد .به نظر من نمی‌شود رییس فدراسیون برود کنار تیم ملی بایستد و بازیکنان را جابجا کند. این کارهایی بوده که قبلا می‌شده.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1186

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 786

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2560

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2911

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3012

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3168

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3043

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4073