خدمات سایت


متن کامل خبر

مشاهده یوفوها بر فراز کارولینای جنوبی و جنجال دوباره بر سر هارپ + عکس

آرشیو
تشکیل سه حفره تقریبا برابر در ابرها بر فراز سواحل کارولینای جنوبی بحث‌برانگیز شده است. پروژه هارپ، آزمایش‌های نظامی محرمانه، پرواز هواپیماها یا طبیعت کدامیک می‌تواند عامل ایجاد این تصویر نادر باشد؟
1389/11/11 12:43:39 ق.ظ

این دومین بار طی چند هفته گذشته است که بحث بر سر فعالیت‌های محرمانه نظامی در ایالات متحده بالا می‌گیرد. اولین‌بار مرگ دسته‌جمعی پرندگان در آرکانزاس و پس از آن در لوئیزیانا باعث شد امکان انجام آزمایش‌های محرمانه نظامی مطرح شود و این‌بار نیز ظهور ابرهای کهربایی یوفو‌شکل بر فراز ساحل میرتل در کارولینای جنوبی باعث شده عده‌ای انگشت اتهام را به سمت پروژه هارپ نشانه بگیرند. هرچند که مشخص شد عامل مرگ پرندگان، سمپاشی گسترده در شهرهای اطراف بوده است.

وزلی تایلر، تکنسین رایانه که با این ابرها برخورد کرده و از آنها عکس گرفته، با دیدن ابرهای یوفو‌شکل احتمال داده دارد طوفانی شکل می‌گیرد اما طبیعت کاملا آرام بوده است. تایلر می‌گوید: «سال‌هاست که در ساحل زندگی می‌کنم و می‌توانم بگویم اتفاق نادری رخ داده است».

ابرهای یوفوشکل بر فراز کارولینای جنوبی

به گزارش نشنال جئوگرافی، عکس‌هایی که تایلر در بازگشت به خانه آپلود کرده، سه تکه ابر یوفوشکل را که «ابرهای پانچ شده» یا Hole-punch clouds نام دارند، نشان می‌دهد. این حفره‌ها در حقیقت توفان‌های مینیاتوری هستند که در سطح لایه‌های نازک ابر در دماهای زیرصفر شکل می‌گیرند.

برای توضیح این پدیده باید بگوییم در ارتفاع بالا، عدم وجود ذرات ناخالصی در کنار قطرات آب باعث می‌شود، آب حتی تا دمای 36 درجه سانتیگراد زیرصفر سرد شود اما هنوز حالت مایع را حفظ کرده باشد. کافی است این آب که آب فوق‌سرد نام دارد تا این دما سرد شود یا ذره‌ای ناخالصی به آن وارد شود تا به سرعت و در سطح وسیعی یخ بزند. عبور هواپیماها از کنار لایه‌های نازک ابر و نیروی رانش حاصل از پروانه‌ها یا بال‌های آنها می‌تواند با گسترش هوای اطراف ذرات آب چنین سیستم بسته‌ای را شکل دهد و به گسترش سریع یخ در ابرها بیانجامد.

گسترش این لایه یخی که حدود 45 دقیقه طول می‌کشد همزمان با توفان کوچک 30 دقیقه‌ای در این بخش متمرکز و بسته از ابر خواهد بود که همان حفره ابری را شکل می‌دهد.

پروژه هارپ این ترکیب سه‌تایی را شکل داده است؟

تایلر می‌گوید: «من عکس‌های موجود در اینترنت را جستجو کردم، همیشه یک حفره وجود داشته است. علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهند این ابرها باید در ارتفاعی بالای 6هزار متر شکل بگیرند، در حالی که این ابرها بسیار نزدیک‌تر به زمین تشکیل شده‌اند. شک دارم عامل ایجاد آنها یک هواپیما باشد».

عده‌ای دیگر نیز تشکیل این ابرها را حاصل پروژه هارپ که تاکنون علت تعدادی از زمین‌لرزه‌ها، سندرم خستگی مزمن در افراد، افزایش دمای کره زمین، مرگ ناگهانی جانداران و مواردی دیگر ذکر شده، عنوان کرده‌اند.

پروژه هارپ (HAARP) یک پروژه تحقیقاتی با استفاده از امواج رادیویی است که تجهیزات آن در آلاسکا نصب شده و می‌تواند روی لایه یونوسفر مؤثر باشد، شاید این امواج بتوانند دالانی در ابرها برای عبور امواج الکترومغناطیس ایجاد کرده باشند.

هواپیماها، هارپ یا طبیعت

اندرو هیمسفیلد، فیزیک‌دان مرکز ملی تحقیقات جوی در بولدر، کلرادو خیلی ساده به این قضیه نگاه می‌کند و آنرا اصلا عجیب نمی‌داند. او می‌گوید: «آنطور که تصویر نشان می‌دهد این ابر تک‌لایه است و مطابق اطلاعات ثبت شده توسط سازمان ملی هواشناسی، دمای این لایه حدود منفی 10 درجه سانتیگراد بوده که برای تشکیل چنین حفره‌هایی مناسب است. این ابر در ارتفاع 2700 متری قرار داشته است».

اما چرا سه حفره تشکیل شده است؟

هیمسفیلد می‌گوید: اندازه و شکل حفره‌ها نشان می‌دهد هر سه در یک زمان تشکیل شده‌اند. حدس من اینست که چندین هواپیمای کوچک نظامی همزمان بر فراز منطقه پرواز کرده‌اند».

حدس هیمسفیلد بسیارنزدیک به واقعیت است، چون یک پایگاه هوایی در نزدیکی ساحل وجود دارد و بسیاری از مانورهای آموزشی آن بر فراز ساحل میرتل انجام می‌شود. در روز تشکیل این حفره‌ها نیز از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر چندین مانور آموزشی در برنامه وجود داشته است.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 103

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 112

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 111

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 100

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 199