خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

بیمار بی پول، زباله نیست

آرشیو
بافرانی: به بیمارستان ها باید برای خدمات دهی به بیماران بی بضاعت، از طریق وزارت بهداشت، مراکز بیمه و مراکز خیریه کمک شود.
1390/02/04 02:02:07 ق.ظ

خبر رها شدن دو بیمار بی بضاعت از سوی یک بیمارستان دولتی در بیابان های اطراف تهران، عجیب و شوکه کننده بود. دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده که عاملان رها کردن دو بیمار یکی از بیمارستان‌های دولتی در کشتزار‌های اطراف تهران تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند. اما چرا این اتفاق می افتد؟ در همین باره گفت وگویی را با حسن حسنی بافرانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس انجام داده ایم. او عقیده دارد سخت گیری برخی از بیمارستان ها در مسائل مادی و مالی به دور از اخلاق پزشکی است: نباید هیچ بیماری را به خاطر چنین مسائلی مانند زباله ازبیمارستان خارج کرد.

یک بیمارستان دولتی، دو بیمار را به دلیل نداشتن پول در بیابان رها کرده است. به نظر شما چرا این اتفاق می افتد؟

سخت گیری برخی از بیمارستان ها در مسائل مادی و مالی به دور از اخلاق پزشکی است. نباید هیچ بیماری را به خاطر چنین مسائلی، مانند زباله از بیمارستان خارج کرد. این پدیده بسیار غیر اخلاقی است. در کشور ما نباید هیچ کس به خاطر نداشتن پول کافی به چنین وضعیت اسفناکی گرفتار شود. وزارت بهداشت باید به این مساله قطعا رسیدگی کند. اعلام چنین خبرهای از سوی بیمارستان های جمهوری اسلامی و نظام ما بسیار تاسف آور و به دور انتظار است.

در مجلس طرحی برای کمک به بیمارستان جهت درمان بیماران بی پول بررسی نمی شود؟

در برنامه پنجم و در بودجه ۲ سال اخیر، اعتبار خوبی برای حمایت از بیمارستان های مناطق محروم و بیماران خاص به وزارت بهداشت اختصاص داده شده است. اما وزارت بهداشت نباید در این خصوص هیچ گونه کوتاهی انجام دهد. باید به شدت باچنین بیمارستانهایی از سوی قوه قضاییه و قانون برخورد شود. البته بیمارستان ها باید در چنین مواردی از سوی وزارت بهداشت، مراکز بیمه و مراکز خیریه حمایت شوند تا چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

برای حل این مشکل چه باید کرد؟

وزارت بهداشت و بیمه مسئول هستند به بیماران کمک کنند. همچنین در بیمارستانها بخش مددکاری هم وجود دارد. البته گرچه برخی از پزشکان متخصص و سرشناس با دریافت پول‌های زیرمیزی حیثیت جامعه پزشکی را خدشه‌دار می‌کنند اما هنوز پزشکانی هستند که از بیماران نیازمند پول نمی‌گیرند و من تعدادی از آنان را می‌شناسم. همچنین شنیده‌ام که گروه‌هایی اکنون در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول تدوین اصول اخلاق پزشکی هستند اما هنوز این کار به طور رسمی و قانونی عملیاتی نشده است و بیشتر کارهایی که تاکنون در این زمینه انجام شده محدود به برگزاری سمینارهای علمی بوده است که بیشتر از سوی بسیج جامعه پزشکی برگزار شده است.

آیا ادغام دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران سبب کاهش نظارت بر مدیریت بیمارستان ها نشده است ؟

ادغام این ۲ دانشگاه عدم ارتقاء در مدیریت بیمارستان ها را به همراه داشته است و سبب وارد شدن خسارات بسیار به آنها شده.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد image اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد 1402/11/29

این دارو Amtagvi نام دارد و بر پایه سلول‌های سیستم ایمنی بیمار عمل می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 88

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 140

بدن دوندگان ماراتن احتمالاً در طول مسابقه بافت مغزی خود را هم مصرف می‌کند image بدن دوندگان ماراتن احتمالاً در طول مسابقه بافت مغزی خود را هم مصرف می‌کند 1402/08/15

محققان با اسکن مغز دوندگان ماراتن دریافتند که بافت میلین اطراف عصب‌های مغزی آن‌ها پس از مسابقه نازک شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 109

مطالعه جدید: آلودگی هوا بر گرده‌افشانی گیاهان اثر منفی می‌گذارد image مطالعه جدید: آلودگی هوا بر گرده‌افشانی گیاهان اثر منفی می‌گذارد 1402/06/14

مطالعه انجام‌شده توسط محققان نشان می‌دهد آلودگی هوا بوی‌ گل‌ها را ضعیف می‌کند و بر توانایی زنبورها در یافتن گرده گل‌ها تأثیرگذار است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 143

سازمان غذا و دارو دیگر پیگیر شکایات از پلتفرم‌های فروش دارو نمی‌شود image سازمان غذا و دارو دیگر پیگیر شکایات از پلتفرم‌های فروش دارو نمی‌شود 1402/05/25

سازمان غذا و دارو پذیرفته فعالیت توزیع دارو به‌سمت پلتفرم‌های آنلاین می‌رود و در آینده، داروخانه‌ها بیشتر در کارهای تخصصی توزیع دارو فعالیت خواهند کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 326

بهترین طریقه مصرف جینسینگ و معرفی 7 روش موثر image بهترین طریقه مصرف جینسینگ و معرفی 7 روش موثر 1402/05/23

بهترین طریقه مصرف جینسینگ کدام است ؟ سوالی که برای تمامی کسانی که به هر دلیلی می خواهند مصرف جینسینگ را شروع کنند یا حتی تصمیم به امتحان این گیاه فوق العاده موثر گرفته اند پیش می آید که بهترین طریقه مصرف جینسینگ کدام است ؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 482