خدمات سایت


متن کامل خبر

سجادی این‌طوری وزیر ورزش نشد

آرشیو
قرار بود مجلس به اولین وزیر ورزش ایران رای اعتماد دهد. همه با خوشبینی تمام منتظر بودند...
1390/03/31 08:57:13 ق.ظ

مجلسی ها اول از تصویب وزارت امور زیر بنایی شروع کردند. کم کم سرو کله ورزشی ها هم در مجلس پیدا شد. محمد رضا داورزنی و مهدی تاج اولین نفراتی بودند که در جایگاه مهمان نشستند. رضازاده، ناصر پورعلیفرد، محمود خسروی وفا، هادی ساعی، احمد دنیا مالی، مهدی علی نژاد و.... آمده بودند تا حمایتشان را از سجادی نشان دهند. با رسیدن محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، رحیمی معاون اول رئیس جمهور و سید حمید سجادی وزیر پیشنهادی به صحن مجلس و خوشامد گویی علی لاریجانی رئیس مجلس، کم کم نمایندگان برای دادن رای آماده شدند.

احمدی نژاد نفر اولی بود که پشت تربیون قرار گرفت تا از معرفی سجادی بگوید: «امروز جوانان، ورزشکاران ایران، کمیته ملی المپیک و مربیان در یک همدلی و اتحاد نظر دنبال ارتقای سطح ورزش در عرصه جهانی هستند. جوانان مهمترین سرمایه یک ملت هستند .اگر آنها امیدوار و با انگیزه باشند و درست حرکت کنند آینده درخشانی را تجربه می کنند. امروز وزارت ورزش و جوانان تشکیل می شود و برای مسئولیت آن هم دولت تلاش کرد که از خانواده ورزش فردی انتخاب شود که هم دانش لازم و تخصص داشته باشد و هم خودش یک ورزشکار تراز اول باشد و البته به امور مدیریت هم مسلط باشد و به سید حمید سجادی رسیدیم.»

«دو». نماینده های مجلس با گفتن این عدد اما مخالفت خود را با وزیر پیشنهادی به احمدی نژاد نشان دادند. با این حال احمدی نژاد خلاصه ای از سابقه ورزشی سجادی را گفت: «البته وزارتخانه وقت می گیرد. با نظر نمایندگان و تجربه همه برای رفع معایب از مسیر اعتلای ورزش جوانان صرف می شود و از شما هم سپاسگذارم که وزارتخانه ای که خودتان برپا کرده اید وامیدوارم آن پرکارترین و موفق ترین شود.» دوباره نمایندگان با کلمه دو اعتراض کردند ،اما احمدی نژاد گفت: «2 ،3، 4 یا 5 به هر حال اختیار باشماست هرچه دادید. من تابعم. هر اتفاقی بیفتد رفاقت من با شما سرجایش است تا ایران را بسازیم.»

از جمع 32 نماینده موافق و 17 مخالف ثبت نام کرده برای صحبت، نوروزی و حسینی به نمایندگی مخالفان صحبت کردند و البته جهانگیری زاده هم با استفاده از وقت نوروزی به همقطارانش کمک کرد ولاهوتی و اقبال محمدی هم از سجادی حمایت کردند. حمایتهایی که خیلی قوی نبود. بعد نوبت وزیر پیشنهادی رسید تا از برنامه هایش برای نمایندگان بگوید و سئوالات مطرح شده را جواب دهد. سجادی خود را عضوی کوچک از جامعه ورزش و به عنوان فردی معلم که افتخار نوکری خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران را داشته است معرفی و بر پیروی خود از رهبری و ولایت فقیه تاکید کرد: «اعتقادم به مجلس است چه رای بیاورم چه نیاورم. بدون هماهنگی با مجلس هم نمی توانم کاری بکنم.به اثرگذاری مشورت هم اعتقاد دارم.» او بعد از برشمردن سوابق کاری اش در باره مسئولیت مهمی که قرار است به عهده بگیرد می گوید: «بعد از تصویب طرح وزارت ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی که قطعا با رویکرد کارشناسی انجام داده است اعتقاد داشتم که نباید موضوع مهم جوانان در سایه ورزش مغفول شود.»

سجادی رای دادن یا ندادن نماینده ها را مهم نمی داند: «اگر به من رای دهید نوکر همه مردم هستم و اگر رای هم ندهید رفیق شما هستم و باز در خدمت شما. اگر تا به حال هم به مجلس نیامده ام به خاطر این است که می ترسم برای آقای سعیدلو سوءتفاهم شود. به من گفته اند که در بازرسی کل کشور پرونده دارم. من در ماه محرم با توجه به نذری که کرده بودم 5 میلیون تومان از سازمان تربیت بدنی وام گرفتم. بعد از چند ماه نامه ای از سازمان بازرسی کل کشور آمد که چرا این پول از سازمان دریافت شده که سریع آن را برگرداندم. اگر منحرف هستم به من رای ندهید. من یک ورزشکار هستم اگر انحرافی هم داشتم به شما می گفتم تا رای ندهید.همه افرادی که به صورت سهوی و عمدی به من اتهامی زدند را می بخشم اما کسانی که عمدا اتهامی زدند را باید با جدم مشورت کنم شاید آنها را بخشیدم.»

با پایان صحبت های او ورزشی ها برایش هم کف زدند و هم صلوات فرستادند. کاری که در مجلس عرف نیست و با اعتراض نمایندگان روبرو شد. البته رئیس مجلس هم به آنها تذکر داد. رئیس جمهور چند دقیقه پایانی را گرفت تا آخرین دفاعیاتش را از وزیر پیشنهادی اش بدهد: «ورزش شرایط حساسی دارد. المپیک را دارد. المپیک قله ای است که جوانان ایران باید آن را فتح کنند. فرصت کمی هم برای تداک داریم.» او در باره فرد متخصص برای وزارت ورزش و جوانان می گوید: «دو مجموعه ورزش و جوانان با هم ادغام شده اند. چند نفر داریم که در این زمینه کار کرده و متخصص باشند؟ اولین بار است که این اتفاق می افتد. توقعات را هم در همین حد تنظیم کنید. نهال نوپایی که تازه غرس شده و برای موفقیت آن باید بسیج شویم. سجادی اهل تعامل است و سعه صدر دارد و برادر شماست. مگر قرار است همه مسئولیت ها به گردن او بیفتد؟»

او از قهر نکردن هم می گوید: «هر مطلبی به من بگویید من شما را دوست دارم و رفیق شما هستم. اگر با من قهر کنید من با کسی قهر نمی کنم. البته به من بیشتر از اینها انتقاد وارد است. اجازه دهید وزارتخانه شکل بگیرد و به جلو برود. هر رایی بدهید، روی چشم ماست.» ساعت 10 :11 دقیقه احمدی نژاد و هیات همراه مجلس را ترک کردند. بعد رای گیری شد.تا فاصله شمارش آرا بعضی ها تذاکراتی را دادند. بالاخره لحظه انتظار بسر رسید. مجلسی ها اما به وزیر پیشنهادی رای ندادند. از جمع 247 آرای ماخوذه 23 نفر ممتنع ،137 نفر مخالف و 87 نفر موافق وزیری سیدحمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان بودند. علی لاریجانی بعداز آن گفت:«سجادی به عنوان ورزشکار موفق مورد تایید بود اما باید توجه داشت که وزارت ورزش باید مدیریت داشته باشد. عدم رای اعتماد مجلس به او به معنای عدم توجه به نقاط قوت شخصیت سجادی نیست. نمایندگان معتقدند وزیر باید کسی باشد که به ورزش کمک کند. با این شرایط رئیس جمهور باید وزیر پیشنهادی دیگری را زودتر معرفی کند.»

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1159

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 756

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2518

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2877

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2963

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3110

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3012

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4042