خدمات سایت


متن کامل خبر

نگاهي به حريف آينده تيم ملي/ مالديو؛ كمي «مال» تر از آن روزها

آرشیو
مالديو مدافعي به نام «صباح محمد ابراهيم» دارد كه 41 ساله است و احتمالاً مسن ترين بازيكني كه در مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 شركت مي كند
1390/04/30 05:33:01 ق.ظ

چهارده سال پيش بود كه تيم ملي ايران در مرحله اول مقدماتي جام جهاني 98 در ورزشگاه عباسيون دمشق يك نتيجه اعجاب انگيز را مقابل تيم گمنام مالديو ثبت كرد؛ 17 بر صفر! بعد از آن بازي بود كه يك روزنامه ورزشي تيتر زد: مالديو نه «مال» بود، نه «ديو»

در برد 17 گله تيم ملي، مهدي مهدوي كياي 21 ساله كه پيش از آن به عنوان يك مهاجم شناخته مي شد، براي اولين بار در نقش پيستون راست به ميدان رفت (تيم ملي در آن روزها با روش 3-5-2 بازي مي كرد) و تا سال ها در اين پست ماندگار شد. كريم باقري هم 7 گل زد تا ركورددار بيشترين گل زده در يك بازي ملي باشد.

يك هفته بعد در تهران، مالديو 9 گل خورد تا شكستي آبرومندانه تر داشته باشد و البته اين نتايج باعث شد تا اصطلاح «فوتبال مالديوي» و «تيم مالديوي» وارد ادبيات فوتبالي ايرانيان شود.

14 سال از آن روزها گذشته و حالا در مرحله اول انتخابي جام جهاني 2014 باز هم بايد با مالديو روبرو شويم؛ تيمي كه هنوز هم «ديو» نشده، ولي كمي «مال» تر از آن روزهاست. در ادامه نگاهي آماري خواهيم داشت به تيمي كه روز اول مرداد در ورزشگاه آزادي با ايران ديدار مي كند.

عملكرد امسال: مالديو در سال 2011 مجموعاً پنج بازي رسمي و دوستانه داشته كه حاصل آن دو برد مقابل كامبوج و قرقيزستان، دو مساوي با تاجيكستان و هند و يك شكست 4-0 برابر سنگاپور بوده است. آن ها در سال هاي اخير تيم هايي نظير هند، مالزي، بوتان و سري لانكا را شكست داده اند اما هنوز در رنكينگ فيفا، موقعيت خوبي ندارند و كمي بالاتر از فيلي پين و بنگلادش در جايگاه 151 دنيا قرار دارند.

ليگ مالديو: در اين كشور 350 هزار نفري كه فقط 298 كيلومتر مربع مساحت دارد، يك ليگ 8 تيمي برگزار مي شود كه فقط پس از 14 هفته، چهره قهرمان مشخص مي شود. بهترين تيم هاي باشگاهي مالديو «وي بي اسپرت» و «ويكتوري» هستند كه تقريباً تمام ملي پوشان آن، از همين دو باشگاه بيرون مي آيند.

بهترين برد: تيم ملي مالديو در سال 2003 بهترين پيروزي خود را با نتيجه عجيب 12-0 مقابل مغولستان جشن گرفت.

بهترين نتيجه: مالديو در مرحله مقدماتي جام جهاني 2006 شگفتي بزرگي خلق كردند و موفق شدند در خانه، كره جنوبي را با نتيجه مساوي بدون گل متوقف كنند. آن ها در بازي برگشت هم فقط 2 گل خوردند ولي در همان گروه نتايج نااميد كننده اي برابر لبنان داشتند و در دو بازي رفت و برگشت 8 گل خوردند.

بهترين عنوان: مالديو در سال 2009 در بازي هاي قهرماني جنوب آسيا، ابتدا با نپال مساوي كرد اما در ادامه افغانستان، هند و سري لانكا را شكست داد و به فينال اين بازي ها رسيد. مالديو در فينال با هند مساوي كرد ولي در ضربات پنالتي مغلوب شد تا به عنوان نايب قهرماني برسد.

آنچه نمي دانستيد: مالديو مدافعي به نام «صباح محمد ابراهيم» دارد كه 41 ساله است و احتمالاً مسن ترين بازيكني كه در مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 شركت مي كند.

منبع : سایت گل
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1186

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 786

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2560

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2911

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3011

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3168

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3043

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4073