خدمات سایت


متن کامل خبر

زوایای پنهان مرگ کاراته کار لرستانی

آرشیو
به هر حال در سالن محل برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نه اثری از آمبولانس بود و نه یک تیم متخصص درمانی. گویا هیچ‌کس انتظار چنین رخداد تاسف‌باری را نداشت و این موضوع را می‌توان در سخنان مسئولان برگزاری مسابقات بعد از مرگ محمود رضا صادق‌نیا فهمید.
1390/05/07 05:51:57 ق.ظ

مرگ کاراته کار لرستانی شاید در ابتدا تنها در حد یک خبر کوتاه به آن پرداخته شد ولی به نظر می رسد این موضوع زوایای پنهان دیگری نیز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مهر 31 تیرماه سال جاری بود که در حین مسابقات کاراته سبک کیوکوشین کشور ورزشکار لرستانی به یکباره در وسط میدان مسابقه دچار ایست قلبی شد و در عرض تنها چند دقیقه جان خود را از دست داد.

این در حالی است که انتشار تصاویر مربوط به این مسابقه و چگونگی مرگ این کاراته کا لرستانی ابهامات و شائبه‌های زیادی را در اذهان عمومی ایجاد کرد به طوری که در این تصاویر مشاهده شد که محمودرضا صادق‌نیا بعد از چند ضربه حریف خوززد در حین مبارزه به یکباره نقش بر زمین شد و در این حال ناظران و داوران مسابقه مبهوت او را نگاه می‌کردند و گویا چنین حادثه‌ای را انتظار نمی‌کشیدند.

بعد از دقایقی که دیگر محمودرضا از میانه میدان بلند نشد هم‌تیمی‌ها و مربیان وی به سمت میدان مسابقه دویدند و شروع به "باد زدن" این ورزشکار باسابقه لرستانی کردند در حالیکه بدن بی‌جان صادق نیا روی تاتامی افتاده بود.

این در حالی است که بعد از حضور پزشک مسابقات بر بالین محمود رضا صادق‌نیا در تصاویر ضبط شده اثری از اقدامات مربوط به احیا و انتقال این ورزشکار به بیرون از میدان مسابقه و بیمارستان دیده نمی‌شود و همگی یا در حال دعا خواندن برای نجات جان کاراته کا لرستانی بودند و یا پیکر بی‌جان صادق‌نیا را باد می‌زدند.

به هر حال در سالن محل برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نه اثری از آمبولانس بود و نه یک تیم متخصص درمانی. گویا هیچ‌کس انتظار چنین رخداد تاسف‌باری را نداشت و این موضوع را می‌توان در سخنان مسئولان برگزاری مسابقات بعد از مرگ محمود رضا صادق‌نیا فهمید.

خوشی مسئول برگزاری این مسابقات در گفت‌وگویی در پاسخ به اینکه چرا در محل برگزاری مسابقات خبری از حضور آمبولانس نبوده است تنها گفت که در هیچ مسابقه کاراته‌‌ای آمبولانس را آماده‌باش نگه نمی‌دارند!

و شاید اگر کمی جان ورزشکاران کاراته به عنوان یکی از ورزش‌های سنگین و پرمخاطره اهمیت داشت باید به مانند بازی‌های فوتبال که بدون حضور آمبولانس سوت آغاز بازی زده نمی‌شود برای این مسابقات نیز که در سطح کشوری برگزار می‌‌شد از آمبولانس و تیم پزشکی مجرب دعوت به عمل می‌آمد.

مسئول برگزاری مسابقات در پاسخ به این شائبه‌ها می‌گوید که در هیچ جای قانون نیامده که در هنگام برگزاری مسابقات کاراته باید آمبولانس حضور داشته باشد!

این پاس‌خهای مسئولان اذهان را اینگونه نهیب می‌زند که چقدر جان ورزشکاران در هیاهوی بندها و تبصره‌های قانونی بی‌بهاست که برای توجیه اتفاق افتاده باید بازهم دنبال ماده‌های قانونی گشت تا توپ را در زمین قانون نانوشته انداخت.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم صادق‌نیا که به واقع در اوج سکوت رسانه‌ها برگزار شد با روز تولدش یکی می‌شود تا محمودرضا صادق‌نیا تولد 35 سالگی‌اش را در میان بهت همسر و دو فرزند خردسالش به عزا بنشیند.

این در حالی است که مسئولان استان لرستان نیز با استناد به اینکه تیم حضور یافته در این مسابقات مجوزی از اداره کل تربیت بدنی نداشته است از پیگیری‌های لازم در زمینه مرگ این ورزشکار لرستانی و حتی حضور در مراسم تشییع و خاکسپاری وی سرباز زدند تا محمود رضا صادق‌نیا که 10 سال برای نام و عنوان لرستان افتخارآفرینی کرده بود در اوج بی‌مهری مسئولان این دنیا را وداع بگوید.

با این اوصاف مسئول روابط عمومی هیأت کاراته استان لرستان در این رابطه گفت: با توجه به اینکه مسابقات یاد شده در سبک آزاد کیوکوشین برگزار شده است مسئول کمیته سبک‌های آزاد می‌تواند مجوز حضور تیم را در مسابقات صادر کند که در این زمینه نیز همین اتفاق افتاده و تیم اعزامی لرستان با مجوز کمیته ‌سبک‌های آزاد هیأت کاراته استان لرستان در مسابقات حضور یافته است.

به هر روی این روزها مسئولان مختلف برای شانه خالی کردن از زیربار مسئولیت اتفاق رخ داده توپ این حادثه دردناک را به زمین یکدیگر می‌اندازند و این را برادر مرحوم صادق نیا موجب تاسف می داند.

وی که با خبرنگار مهر گفتگو می کرد با تاکید بر اینکه هنوز داغ برادر برای خانواده باورکردنی نیست گفت: در یک هفته اخیر همه ما درگیر برگزاری مراسم ختم محمودرضا بودیم ولی به طور حتم پیگیری حقوقی در این زمینه را هم از طریق فدراسیون کاراته و هم هیئت کاراته استان انجام خواهیم داد.

وی از برخی اظهارات مسئولان و رسانه‌ها گلایه مند است و ادامه می‌دهد: برادر من یک قهرمان ملی پوش بود که سالها برای نام ایران و لرستان افتخار‌آفرینی کرد ولی اینگونه برخورد با وی جای تاسف دارد.

برادر مرحوم صادقی‌نیا به لحاظ روحی حال و روز چندان خوبی ندارد و همچنان باورش نشده که به راحتی برادرش در حین یک بازی رسمی بدون حضور آمبولانس و تیم متخصص درمانی خانواده و دو کودک 2 و 6 ساله اش را تنها گذاشته است.

حال و روز امروز این برادر داغدار و همسر جوانی که یارای مصاحبه ندارد اذهان را اینگونه نهیب می‌زند که کوچک‌ترین سهل‌انگاری در برگزاری مسابقات می‌تواند چه عواقب وخیم و ناراحت کننده‌ای برای ورزشکاران به دنبال داشته باشد و کاش مسئولان هم این موضوع را باور می‌کردند.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 188

test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1177

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 773

در زمان ابتلا به ویروس کرونا مصرف چه غذاهایی می‌تواند مفید باشد image در زمان ابتلا به ویروس کرونا مصرف چه غذاهایی می‌تواند مفید باشد 1400/02/01

در این مقاله به بررسی راهنمایی‌های متخصصان علوم تغذیه در مورد غذاها و نوشیدنی‌هایی می‌پردازیم که در صورت ابتلا به ویروس کووید ۱۹، مصرف آن‌ها برای بازیابی سلامتی مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 658

نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر  یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود image نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود 1399/10/07

پژوهشگران با انجام نظرسنجی جدید پی بردند که یک فرد معمولی به طور میانگین ۴۴ سال از عمرش را صرف چشم دوختن به نمایشگر ابزارهای الکتریکی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1128

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2551

دلایل اهمیت کاهش وزن تا قبل از ۴۰ سالگی  image دلایل اهمیت کاهش وزن تا قبل از ۴۰ سالگی 1399/05/27

تحقیقات نشان می‌دهد کاهش چربی اضافی بدن در جوانی و میانسالی خطر مرگ زودهنگام را نصف می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2595

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2856

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7553