خدمات سایت


متن کامل خبر

مهمان تلفنی برنامه نود: تلفن که قطع شد دیگر نه فردوسی‌پور زنگ زد نه من

آرشیو
مهمان برنامه نود می‌گوید اصلا نمی‌خواسته حرف خاصی بزند که نیازی به قطع کردن تماس تلفنی‌اش باشد.
1390/12/02 07:34:01 ق.ظ

حسین جلالی رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی كه دقایقی مهمان تلفنی برنامه نود بود، می‌خواست از نحوه دخالت وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون‌ها صحبت كند كه تماس تلفنی او با نود قطع شد. او البته نمی‌خواست چیز خاصی بگوید و افشاگری‌های خیلی بزرگی نداشت: «چیز خاصی نداشتم كه بگویم. حرفم این بود كه این ماجرا از سال‌های 81 و 82 وجود داشته و از این به بعد هم وجود خواهد داشت.»

*تماس تلفنی شما با برنامه نود چرا قطع شد؟

بالاخره قطع شد. نمی‌دانم دلیلش چه بود.

*حرف‌هایی كه شما می‌زدید طوری نبود كه زیاد به كسی بربخورد و نیاز به قطع كردن آن باشد.

اتفاقا می‌خواستم در مورد اصلاح اساسنامه انتخابات روسای فدراسیون‌ها صحبت كنم. گفتم از سال‌های 81 و 82 انتخابات روسای فدراسیون‌ها همین‌طوری بوده و در زمان سعیدلو و علی‌آبادی به همین شكل ادامه داشته. در آینده هم به همین شكل خواهد بود. حرفم این بود كه چرا نباید یك كارگروهی تشكیل شود كه اساسنامه را اصلاح كنند تا وزارت ورزش نتواند دخالت كند.

*یعنی نمی‌خواستید حرف تندتری بزنید؟

نه اصلا حرف خیلی خاصی نداشتم كه بزنم. فقط می‌خواستم بگویم اساسنامه باید اصلاح و ترمیم شود كه دیگر شاهد این دخالت‌ها نباشیم.

*وقتی تماس قطع شد عادل گفت كه تماس خودجوش قطع شده. منظور او این بود كه تماس شما را قطع كرده‌اند.

وقتی آقای داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی شد بلافاصله همان جا مصاحبه كرد و گفت خودجوش رای آوردم. شاید فردوسی‌پور می‌خواسته كنایه‌ای به این مصاحبه داوری بزند. عادل به همین دلیل از لفظ خودجوش استفاده كرد.

*در تماسی كه با برنامه نود داشتید چه حرف‌هایی ناگفته ماند؟

داشتم تعریف می‌كردم كه انتخابات فدراسیون دوومیدانی عقب افتاد و بحث كلی‌ام این بود كه اسرار داشته باشم به اصلاح اساسنامه. همین.

*وقتی تماس قطع شد دوباره تماس نگرفتید؟

من تماس نگرفتم، آن‌ها هم تماس نگرفتند.

*با موبایل صحبت می‌كردید؟

بله با موبایل بود.

*شب انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی چه اتفاقی افتاد كه یك دفعه آرا برگشتند؟ تا جایی كه می‌دانیم آرای مجمع برای شما بود.

آن شب یك تعدادی از روسای هیات‌ها زنگ زدند و گفتند مدیران كل ورزش استان‌ها دخالت كرده‌اند و گفته‌اند داوری گزینه مورد حمایت وزارت ورزش است.

*یعنی آن‌ها می‌خواستند به شما رای بدهند اما به خاطر حمایت وزارت ورزش و دستوری كه از مدیران كل استان‌ها گرفته بودند مجبور شدند به داوری رای بدهند؟

بله.

*مگر آرا مخفی نیست؟ كسی نمی‌تواند به گزینه مورد نظر خودش رای بدهد و وزارت ورزش را دور بزند؟

آرا مخفی است اما آن روز یك روز عجیب بود. در مجمع را باز گذاشته بودند و همه می‌آمدند و می‌رفتند. آی دی كارت‌هایی كه برای مجمع صادر كرده بودند كاربرد نداشت و هر كسی كه می‌خواست بدون آی دی كارت وارد مجمع می‌شد.

*یعنی افرادی كه بدون آی دی كارت وارد مجمع می‌شدند برای بررسی رای‌های اعضای مجمع آمده بودند؟

بله. آن‌ها می‌آمدند نگاه می‌كردند كه اعضای مجمع به چه كسی رای می‌دهند.

*این نفرات از طرف وزارت ورزش آمده بودند؟

یك سری از آن‌ها از مشهد آمده بودند. آقای داوری مدیر كل تربیت بدنی استان خراسان رضوی بوده و به همین دلیل چند نفر از مشهد آمده بودند. یك سری هم از خود فدراسیون بودند. هیچ كدام از آن‌ها آی دی كارت نداشتند اما با خیال راحت وارد مجمع می‌شدند و نگاه می‌كردند كه اعضا به چه كسی رای می‌دهند.

*پس این اتفاق‌ها بود كه باعث شد آرا عوض شوند.

با وجود این‌كه از طرف مدیران كل تربیت بدنی سفارش آقای داوری را كرده بودند، اما این نگرانی را داشتند كه ایشان رای نیاورد. به همین دلیل در مجمع را باز گذاشتند و این شد كه تمام آرا برگشت.

*شما با آقای سجادی مشكل داشتید؟ چه دلیلی وجود داشت كه وزارت ورزش یك شبه بازی را عوض كند و آقای داوری را به ریاست فدراسیون برساند؟

من مشكلی نداشتم. اما آقای داوری گزینه مورد حمایت وزارت ورزش بود. حقیقتش این است كه اگر اعضای مجمع هم احساس كنند وزارت ورزش پشتیبان یكی از گزینه‌ها نیست، به او رای نمی‌دهند چون اگر چنین كسی رای بیاورد و رئیس فدراسیون شود، انتخاب او سرآغاز مشكلات بعدی است. اگر كسی كه مورد حمایت وزارت ورزش نیست رای بیاورد و رئیس فدراسیون شود، وزارتخانه به او بودجه نمی‌دهد و برایش مشكل درست می‌شود. از طرفی شورای برون مرزی با مسافرت‌های خارجی آن فدراسیون موافقت نمی‌كند و مشكلاتی برای رئیس فدراسیون درست می‌شود كه همین مشكلات باعث می‌شود روسای هیات‌ها به گزینه مورد حمایت وزارت ورزش رای بدهند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 177

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 382

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 349

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215