خدمات سایت


متن کامل خبر

سوالی که وزارت ورزش باید پاسخ آن را بدهد/ چرا‌ از یزدانی درمراسم‌قهرمانان‌ تقدیر نشد؟

آرشیو
در مراسم تجلیل از قهرمانان هم سعید به همراه چند نفر دیگر با وجودی كه در لندن نتوانسته بودند به حق خود برسند از سوی مسوولان مورد تجلیل قرار گرفتند كه در نوع خود بسیار جالب توجه بود و به زیبایی‌های این مراسم افزود...
1391/06/08 10:55:27 ق.ظ

مراسم تجليل از مدال‌آوران و قهرمانان المپيك در كمترين زمان ممكن برگزار شد. با دستور رييس جمهور ، بلافاصله پس از بازگشت كاروان ورزشي ايران از لندن و در نخستين فرصت ممكن مراسم تقدير از قهرمانان و افتخارآفرينان ورزش ايران با شايستگي و زيبايي تمام برگزار شد.

در این بین وزارت ورزش و جوانان و كمیته ملی المپیك از نفراتی هم تقدیر كرد كه در المپیك ظاهرا شایستگی بیشتری داشتند ولی به حق خود نرسیدند؛ مثل سعید عبدولی، الهه احمدی و یا علی مظاهری كه البته این هم كار شایسته و خوبی بود.

 
به هر حال این ورزشكاران تلاش خود را انجام دادند و ورزشكاری مثل سعید عبدولی كه واقعا می‌توانست یكی از طلایی‌های كشتی فرنگی باشد به دلیل ناداوری، مدال طلا را از دست داد به همین دلیل در اقدامی شایسته رییس جمهور محترم با ارسال پیامی دستور داد تا از سعید عبدولی همانند ورزشكاران طلایی تقدیر شود و او جایزه خود را دریافت كند.
 
در مراسم تجلیل از قهرمانان هم سعید به همراه چند نفر دیگر با وجودی كه در لندن نتوانسته بودند به حق خود برسند از سوی مسوولان مورد تجلیل قرار گرفتند كه در نوع خود بسیار جالب توجه بود و به زیبایی‌های این مراسم افزود.


اما در المپیك لندن علاوه بر سعید عبدولی كه گفته می‌شد باید طلا می‌گرفت اما ناداوری‌ها اجازه نداد، یك كشتی‌گیر دیگر هم بود كه باید مدال طلا می‌گرفت اما بدشانسی اجازه نداد كه متاسفانه این ورزشكار از دید مسوولان نادیده ماند. رضا یزدانی دارنده مدال طلای جهان در سال 2011 در المپیك لندن هم شایسته كسب مدال طلا بود اما در پای فینال به دلیلی آسیب دیدگی مدال طلای خود را از دست داد.
 
رضا یزدانی كشتی‌گیر خوب كشورمان كه با قرعه سختی هم روبرو شده بود و باید در دور اول با سخت‌ترین حریف خود گادیسوف روبرو می‌شد، در عین شایستگی سخت‌ترین حریف خود را شكست داد.
 
همه كارشناسان و پیشكسوتان كشتی بعد از مسابقه اول مدال طلای رضا یزدانی را قطعی می‌دانستند اما در عین بدشانسی او در پای فینال مغلوب آسیب‌دیدگی شد و مدال طلا را از دست داد.
یزدانی در حالی در نیمه‌نهایی مجبور شد مسابقه خود را نیمه‌كاره رها كند كه به دلیل انتقال به بیمارستان نتوانست در شانس مجدد مسابقه بدهد و حداقل برای برنز تلاش كند! وقتی هم كاروان ایران برگشت همه دیدند كه او با پای مصدوم و با عصا وارد كشورمان شد و همین روزها است كه مورد عمل جراحی هم قرار بگیرد.
 
بدون شك رضا یزدانی به عنوان یكی از بهترین كشتی‌گیران كشورمان كه همیشه با غیرت و تعصب كشتی‌ گرفته در این واقعه بدجوری دچار ضرر و زیان شد. او می‌توانست با رسیدن به مدال طلای المپیك مهمترین افتخار و موفقیت ورزشی خود را به دست بیاورد اما در عین شایستگی به دلیل بدشانسی و به خاطر آسیب دیدگی این موفقیت مهم و بزرگ را از دست داد.
 
جای او در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران خالی بود. به نظر می‌رسد كه او شایسته‌تر از هر شخص دیگری برای تقدیر است چرا كه حتی با رباط پاره هم تلاش كرد كه به میدان برگردد اما تقدیر اجازه نداد.
 
این تلاش رضا یزدانی باید دیده می‌شد و از او هم در این مراسم تقدیر به عمل می‌آمد. در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگ‌ژو سعید احمدی كشتی‌گیر وزن 60 كیلوگرم تیم ملی كشتی آزاد دقیقا با همین مشكل مواجه شد، او در حالی كه خیلی هم شانس مدال نبود اما با این حال مورد لطف رییس جمهور محترم قرار گرفت و جایزه مدال برنز به سعید احمدی تعلق گرفت.
به نظر می‌رسد كه رضا یزدانی دارنده مدال طلای جهان در سال 2011 و دو مدال برنز جهان در سال‌های 2006 و 2007 هم می‌توانست در مراسم تجلیل مورد تقدیر قرار بگیرد كه متاسفانه چنین نشد. امیدواریم با مساعدت مسوولان ورزش در روزهای آینده رضا یزدانی هم مورد تفقد قرار بگیرد تا روحیه و انگیزه بالای خود را برای مسابقات آینده از دست ندهد.
 
این كشتی گیر شایسته برای حضور در میادین بین‌المللی آینده نیاز به روحیه و انگیزه فراوان دارد. در این مدت كه او به دلیل مصدومیت بستری است نیاز است كه همه مسوولان ورزش او را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار بدهند.
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 190

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1178

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 776

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2553

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2858

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2905

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3002

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2627

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3161