خدمات سایت


متن کامل خبر

خوابیدن در اتاق روشن، زنان را چاق می‌کند!

آرشیو
پژوهشی جدید از دانشمندان انگلیسی نشان می‌دهد که خوابیدن در اتاقی با نور زیاد، خطر چاقی را در زنان افزایش می‌دهد. و تازه این به غیر از خطر افزایش مبلغ هزینه قبض برق است!
1393/03/11 12:59:25 ب.ظ

وجود نور در هنگام خواب، خطر چاقی را در زنان افزایش می‌دهد. در پژوهشی که روی 113 هزار زن در انگلستان انجام شده، دانشمندان دریافتند که قرار گرفتن در معرض نور در هنگام شب، شاخص توده بدنی یا BMI را افزایش می‌دهد.

به گزارش دیلی تلگراف، یافته جدید این گروه، یکی از نتایج پژوهشی است که گروهی از زنان را در تلاش برای تعیین ریشه‌های سرطان پستان به مدت ۴۰ سال تحت نظر داشت. چاقی یکی از عوامل خطرزای شناخته شده برای سرطان پستان است.

پروفسور انتونی اسوردلو از مرکز تحقیقات سرطان در لندن می‌گوید: «متابولیسم تحت تاثیر ریتم‌های چرخشی در بدن قرار می‌گیرد که با خواب، بیداری و قرار گرفتن در معرض نور ارتباط دارند. ارتباطی که ما در تحقیق خود بین قرار گرفتن در معرض نور در شب و چاقی مشاهده کردیم، بسیار عمیق است. در این مرحله هنوز ما نمی‌توانیم بگوییم دلیل این رابطه چیست، اما نتایج این پژوهش مسیر جالبی را برای تحقیقات بعدی باز می‌کنند».

یکی از نویسندگان مقاله به نام دکتر امیلی مک‌فادن می‌گوید: «به دلیل اینکه همه داده‌ها همزمان جمع‌آوری شدند، نمی‌توان اظهار نظری راجع به توالی رخدادها داشت، اما این رابطه‌هایی که ما مشاهده کردیم، با تحقیق قبلی که رابطه بین قرار گرفتن در معرض نور و متابولیسم را آزمایش می‌کرد، سازگار است؛ و بررسی بیشتری نیاز است».

هزینه این تحقیق توسط موسسه خیریه‌ای تامین می‌شود که کارش تحقیق راجع به سرطان پستان است. دکتر متیو لام، محقق ارشد این مرکز می‌گوید: «این یافته‌ها موجب افزایش اعتبار نتایج تحقیقات پیشین روی حیوانات می‌شوند که بررسی کرده بودند چطور قرار گرفتن در معرض نور، رفتار دوره‌ای و متابولیسم همه می‌توانند به یکدیگر مربوط باشند. هنوز خیلی زود است که بگوییم خوابیدن در تاریکی از چاقی جلوگیری می‌کند، اما این ارتباط قطعا جالب خواهد بود».

یافته‌های این تحقیق در ژورنال آمریکایی Epidemiology منتشر شده است.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 200

فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! image فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! 1402/08/14

کیف ابزار یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی تبار ناسا در جریان یک راهپیمایی در بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی، گم شد. البته فضانوردان با چنین اتفاقاتی چندان بیگانه نیستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 147