خدمات سایت


متن کامل خبر

چه زمانی باید لوازم خانگی را تعویض کنیم؟

آرشیو
همه ما با وسایلی در خانه سر و کار داریم، که بعضی 24 ساعته در حال کار هستند و بعضی در طول هفته بارها مورد استفاده قرار می گیرند. در هر صورت باید در نظر داشته باشیم که ...
1400/08/23 10:31:12 ق.ظ

همه ما با وسایلی در خانه سر و کار داریم، که بعضی 24 ساعته در حال کار هستند و بعضی در طول هفته بارها مورد استفاده قرار می گیرند. در هر صورت باید در نظر داشته باشیم که هر کدام از لوازم خانگی دارای قطعات مصرفی هستند و زمانی که عمر مفید این قطعات به پایان می رسد در عملکرد دستگاه خلل ایجاد می شود. در این هنگام در صدد تعمیر وسیله بر می آییم؛ اما تعمیر لوازم خانگی همیشه جوابگوی مشکل نیست و گاهی کار از تعمیر گذشته و باید حتما وسیله را تعویض نماییم. در ادامه این مقاله زنبیل به شما می گوییم در چه مواقعی باید قید وسایل معیوبی که در خانه از آنها استفاده می کنید را بزنید و به سراغ یک دستگاه نو بروید.

خرابی غیرقابل تعمیر

اگر با خرابی های گاه و بیگاه وسایل خانه آشنا باشید می دانید که در مواقعی، عیب و ایراد دستگاه به گونه ای است که دیگر قابلیت تعمیر ندارد. این مشکل می تواند به خاطر خراب شدن قطعات اصلی مانند موتور، سوراخ شدن بدنه در اثر پوسیدگی و مواردی از این دست باشد. در مواقع دیگری نیز بعد از چند بار تعمیر دستگاه به درجه ای از فرسودگی می رسد که خرج کردن برای تعمیر آن مانند یک قرص مسکن عمل کرده و فقط برای مدت کوتاهی باعث ادامه کارکرد آن می شود و دوباره باید این چرخه تکرار شده و وسیله را تعمیر کنید به گونه ای که صرف نظر از هزینه ای که تعمیر روی دست تان می گذارد صرف ماجرای خراب شدن، از مختل شدن استفاده ای که از دستگاه می کردید تا زمانی که دوباره تعمیرکار خبر کرده و از آن بتوانید دوباره استفاده کنید به فرآیندی تکراری و فرسایشی تبدیل می شود و عملا روی زندگی شما تاثیر منفی می گذارد. به عنوان نمونه آبگرمکنی را در نظر بگیرید که هر ماه خراب شده و از کار می افتد با این حساب شما برای شستشوی ظروف و استحمام همواره با چالش رو به رو هستید که آیا امروز آبگرم کن سر سازگاری دارد یا خیر.

منقضی شدن گارانتی

یکی از مواردی که همیشه به آن باید توجه کنیم، وجود گارانتی، شرایط و مدت آن است. بسیاری از لوازم خانگی به دفعات زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و بروز خرابی در آنها امری اجتناب ناپذیر است. تا زمانی که گارانتی دستگاه پا برجاست از خدمات پس از فروش و ضمانت آن تمام و کمال می توانید استفاده کنید و نگرانی بابت تعمیر وسیله خود نداشته باشید. شرکت های سازنده به خوبی از مدت زمان بهینه ای که دستگاه شان می تواند عملکرد بدون نقصی داشته باشد، آگاه هستند و بر همین اساس مدت گارانتی را تعیین می کنند. زمانی که گارانتی لوازم خانگی به پایان می رسد باید در نظر بگیرید که بعد این زمان هر اتفاقی برای دستگاه رخ دهد ناچار به پرداخت هزینه برای تعمیر آن هستید. پس اگر گارانتی دستگاه تمام شده و عملکرد دستگاه دچار اختلال شده است کم کم باید به فکر این باشید که وسیله خود را تعویض کنید.

پایان عمر مفید دستگاه

اشاره کردیم که خواه ناخواه هر وسیله ای شامل قطعات تشکیل دهنده آن، عمر مفید و مشخصی دارد. وقتی عمر مفید دستگاه، تمام شود دیگر نمی توانید از آن انتظار داشته باشید مثل سابق کار کند. اینجاست که معضل تعمیر کردن پی در پی به وجود می آید. از طرفی گاهی قطعه ها قابل تعمیر نیستند و چاره ای جز تعویض قطعات وجود ندارد، مشکل رایج در این شرایط این است که در بسیاری از موارد قطعه تعویض شده، کیفیت قطعه اورجینال کارخانه ای را ندارد در نتیجه عمر مفید آن نیز به اندازه قطعه اصلی نبوده و نسبت به قطعه اصلی، خیلی زودتر از آنچه انتظارش را داشته باشید دچار اشکال می شود. در این مواقع باید بپذیرید که عمر مفید دستگاه و قطعات آن تمام شده و باید یک وسیله نو خریداری کنید.
جدول زیر عمر مفید تقریبی تعدادی از لوازم خانگی پرکاربرد را نشان می دهد:

دستگاه عمر مفید دستگاه بر حسب سال
کولر 8 تا 15سال
ماشین ظرفشویی 9
فریزر 10 تا 20
اجاق گاز 13 تا 15
آبگرمکن 10 تا 25
مایکروفر 5 تا 10
یخچال 13 تا 19
ماشین لباسشویی 10 تا 14

تعویض و خرید لوازم خانگی نو را از کجا انجام دهیم؟

اگر بنا بر هر یک از دلایل فوق تصمیم به عوض کردن لوازم خانگی خراب شده خود گرفته اید، می توانید به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی زنبیل این کار را انجام دهید. زنبیل، ارائه کننده انواع لوازم خانگی بزرگ و کوچک مثل تلویزیون، یخچال فریزر، مایکروفر و... از برندهای برتر بازار مثل ال جی، سامسونگ، جی پلاس، دوو، اسنوا و...  و تنوع کامل محصولات در دسته بندی های لوازم دیجیتال، تجهیزات ورزشی، آرایشی، سیسمونی نوزاد و سایر دسته بندی ها می باشد. با خرید از زنبیل افزون بر گارانتی اصالت از گارانتی های دیگری شامل گارانتی قیمت، گارانتی مغایرت و گارانتی عودت نیز بهره مند می شوید.

گارانتی قیمت:زنبیل اطمینان می دهد که بهترین قیمت را بین تمام فروشگاه های آنلاین و آفلاین معتبر ارائه می کند و به مدت 10 روز این تضمین قیمت پا بر جاست و اگر چیزی خلاف این را مشاهده کنید می توانید از زنبیل بابت مبلغ پرداختی اضافی  خسارت دریافت کنید.

گارانتی مغایرت: زنبیل تضمین می کند که عین آنچه در سایت زنبیل را مشاهده می کنید به شما تحویل دهد در غیر این صورت امکان بازگشت کالا وجود خواهد داشت.

گارانتی عودت: زنبیل گارانتی می کند که اگر مشتری از خرید خود منصرف شود تا 10 روز بتواند، کالا را عودت داده و وجه پرداختی را پس بگیرد.

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های لوازم خانگی ال جی با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های لوازم خانگی اسنوا با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌ها و آخرین قیمت لوازم خانگی سامسونگ

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • لوازم خانگی,
  • قیمت لوازم خانگی,
  • یخچال فریزر,
  • تعمیر لوازم خانگی,
  • خرید جهیزیه,
  • فروشگاه اینترنتی زنبیل,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 181

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 512

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 228

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 133

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 240

هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش image هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش 1402/08/15

مرکز خرید پردیس کیش، مهم ترین مرکز خرید کیش است. مسافران این جزیره در قدم اول برای گشت و گذار در بازارهای کیش، ترجیح می‌دهند این مرکز خرید را انتخاب کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 281

معرفی انواع محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک image معرفی انواع محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک 1402/08/13

محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک، محصولاتی هستند که از مواد طبیعی تهیه شده‌اند که فاقد مواد شیمیایی و مضر بوده و برای محیط زیست سازگار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 102

درآمد یک تدوینگر فیلم چقدر است؟ image درآمد یک تدوینگر فیلم چقدر است؟ 1402/07/25

هنر تدوین و تدوینگری یکی از هنرهای سینمایی بسیار جذاب و ایده‌آل است. شما برای پیشرفت و کسب درآمد عالی از این هنر باید قبل از هر چیزی آموزش تدوین فیلم را آغاز کنید و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 396