خدمات سایت


متن کامل خبر

عنوان : حمل شیشه سکوریت و جابجایی شیشه ساختمانی در طبقات

آرشیو
حمل شیشه سکوریت یکی از مواردی است که همواره باید آن را به افراد متخصص سپرد. بسیاری از افراد دقت نمی کنند که حمل شیشه سکوریت به مهارت نیاز دارد. اما همین بی دقتی ها ممکن است نه تنها خطرات مالی، بلکه خطراتی جانی در پی داشته باشد.
1400/12/09 05:06:47 ب.ظ

حمل شیشه سکوریت یکی از مواردی است که همواره باید آن را به افراد متخصص سپرد. بسیاری از افراد دقت نمی کنند که حمل شیشه سکوریت به مهارت نیاز دارد. اما همین بی دقتی ها ممکن است نه تنها خطرات مالی، بلکه خطراتی جانی در پی داشته باشد.

شیشه از جمله مصالحی است که کاربردهای فراوانی در ساختمان سازی دارد. همین موضوع سبب می شود که چه در حین ساخت ساختمان و چه پس از آن، مثلا برای پارتیشن بندی و غیره، به جابجایی شیشه در طبقات نیاز باشد. این کار شاید در نگاه اول با جابجایی هر وسیله ی دیگری تفاوتی نداشته باشد اما در حقیقت یک کار بسیار تخصصی است.

حمل شیشه سکوریت در طبقات و حساسیت های مربوط به آن به این دلیل است که شیشه به راحتی می تواند با کوچکترین اشتباه، بشکند. به این صورت نه تنها افراد بسیاری را زخمی می کند، بلکه ضرر  و زیان اقتصادی نیز به شما وارد خواهد نمود.

شیشه سکوریت حساسیت بالایی دارد و هر کدام از انواع آنه، درجه استاندارد خاصی دارند. به همین دلیل برای حمل آنها باید احتیاط لازم انجام گیرد. همچنین باید آنها را به افرادی ماهر و زبده بسپارید که بتوانند شیشه را صحیح و سالم در طبقات جا به جا کنند.

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت یکی از پرکاربردترین انواع شیشه های ساختمانی است که از تنوع بسیاری برخوردار است. شیشه خام، شیشه لمینت، شیشه لمینت-سکوریت و غیره همگی انواعی از شیشه سکوریت هستند. از این شیشه ها در قسمت های مختلفی از ساختمان ها استفاده می شود؛ من جمله نما، دیوارهای فروشگاه ها، سقف و غیره.

شیشه های سکوریت از جمله شیشه های ایمن ساختمانی به شمار می روند ولی حمل و نقل آنها نیاز به رعایت برخی استانداردها و شرایط خاص دارد.

ریزه کاری های مربوط به حمل شیشه

همانطور که گفته شد، ضوابط متفاوتی در رابطه با حمل انواع شیشه سکوریت وجود دارد. این ضوابط به ابعاد، ضخامت و شکل شیشه بستگی دارد.

بدیهی است که هر چه ابعاد شیشه بزرگتر باشد، حمل آن به ویژه در راه پله ها سخت تر خواهد بود. همچنین به ابزار آلات و ماشین های متفاوتی نیز برای جابجایی شیشه نیاز است. این نکته را باید بدانید که افرادی که در زمینه حمل شیشه هایی با ابعاد بزرگ فعالیت می کنند با افرادی که شیشه های درب و پنجره یا آینه ها را حمل می کنند مهارت متفاوتی دارند. در نتیجه نمی توان حمل شیشه ساختمانی را به هر کسی سپرد.

حمل شیشه سکوریت و مهمترین حساسیت های مربوط به آن عموما مربوط به راه پله ها، حمل و نقل و جابجایی آنها در ماشین و در نهایت، حمل شیشه در طبقات می شود.

شیشه سکوریت در بسیاری از مواقع حتی در ادارات نیز به عنوان پارتیشن استفاده می شود. برخی اوقات شرایطی پیش می آید که لازم است تا دپارتمانی از یک طبقه ی ساختمان به طبقه ی دیگری منتقل شود. پس لازم است که شیشه ها را از یک طبقه به طبقه ی دیگر منتقل نمایید.

در چنین شرایطی بعضی از شرکت ها برای حمل شیشه ها از کارمندان و کارکنان خود کمک می گیرند اما این کار می تواند بسیار خطرناک باشد. باید حمل شیشه سکوریت را کاملا به افراد متخصصی بسپارید. افرادی که برای حمل شیشه مهارت کافی داشته باشند.

طریقه ی حمل شیشه سکوریت

حمل شیشه سکوریت، در قدم اول به برنامه ریزی مسیری بستگی دارد که از طریق آن قرار است شیشه ها در طبقات منتقل شوند. شیشه چه داخل ساختمان و چه خارج از آن به هیچ وجه نباید با زمین با دیوارها برخوردی داشته باشد. در همین راستا تمامی المان ها و وسایلی که ممکن است سر راه افراد قرار بگیرند، جابجا می شوند. لازم است این کار با دقت بسیار و حوصله ی زیاد و همچنین بدون عجله انجام شود. رعایت چنین نکات کوچکی از جمله مواردی است که امنیت فرآیند انتقال شیشه را تامین می نماید.

حمل شیشه سکوریت با استفاده از تجهیزات و ابزار آلات مختلفی انجام می شود که حمل شیشه را آسان تر و ایمن تر می کنند. از جمله ی این تجهیزات می توان به شیشه گیر و بغل کش اشاره کرد.

شیشه گیر (یا قاپک) وسیله ای است که در حمل شیشه مهمترین کاربرد را دارد. اندازه ی آن با توجه به حجم و اندازه ی شیشه تعیین می شود. انواع شیشه گیرها به دو دسته تقسیم می شوند. این دو دسته عبارتند از شیشه گیر برقی و دستی.

شیشه گیر برقی کاملا به شیوه ی صنعتی و در کارخانه ها ساخته می شوند. مدل دستی معمولا برای جابجایی شیشه های کوچکتر کاربرد دارد.

شیشه گیر معمولا جنسی آلومینیومی دارد و علاوه بر شیشه، از آن برای جا به جایی سایر سطوح صاف و صیقلی نیز استفاده می شود.

بغل کش نیز یک نوع پمپ وکیوم است که کاملا به سطح شیشه می چسبد. به این شکل این امکان را برای حمل کنندگان فراهم می کند که بتوانند شیشه را با ایمنی بیشتری جا به جا نمایند.

این دو وسیله (شیشه گیر و بغل کش) از جمله دستگاه های ضروری‌ای هستند که حتما باید برای حمل شیشه استفاده شوند تا ایمنی حمل و نقل تضمینی باشد.

علاوه بر این، کارگران از دستکش هایی پلاستیکی استفاده می کنند که می تواند از سر خوردن شیشه جلوگیری نماید.

اجرت حمل شیشه ساختمانی

مشخص کردن اجرت حمل شیشه بر عهده اتحادیه صنف باربری و حمل اثاثیه است. تعیین این مبلغ به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل به طور کلی عبارتند از:

-         ابعاد و حجم شیشه سکوریت

-         تعداد کارگران ماهر و مجرب مورد نیاز برای حمل شیشه

-         تجهیزات و ابزارآلات مورد نیاز

-         زمان و ساعت

-         محدوده جغرافیایی

-         نوع ماشین حمل شیشه

-         نوع استانداردسازی در زمان حمل و نقل

و غیره.

تمامی این موارد تاثیر مستقیمی بر روی مبلغ اجرت حمل شیشه سکوریت خواهند داشت.

برای حمل شیشه به کدام شرکت اعتماد کنیم؟

انتخاب یک شرکت مناسب برای حمل شیشه سکوریت احتمالا مهم ترین تصمیمی است که باید در رابطه با این موضوع اخذ نمایید. یک شرکت خوب افراد ماهری را در اختیار شما خواهند گذاشت که شیشه را با کمترین نگرانی و بیشترین امنیت جا به جا نمایند. به این صورت خطرات مالی و جانی کاملا برطرف خواهند شد.

برای مشاوره و سفارش با اطلاعات تماس کاژه ارتباط برقرار کنید.

88492314 09121509516 www.kajeh.com    

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • حمل شیشه,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 241

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 536

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 93

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 253

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 150

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 252

هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش image هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش 1402/08/15

مرکز خرید پردیس کیش، مهم ترین مرکز خرید کیش است. مسافران این جزیره در قدم اول برای گشت و گذار در بازارهای کیش، ترجیح می‌دهند این مرکز خرید را انتخاب کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 300