خدمات سایت


متن کامل خبر

عکاسی صنعتی چیست؟

آرشیو
امروز سرعت تحولات در همه چیز پر شتاب است. نگاهی به نخستین عکس به ثبت رسیده در تاریخ بیاندازید و سپس به گالری خود رجوع کنید و تفاوت آن با آخرین عکس به ثبت رسیده را تماشا کنید.
1401/05/09 01:06:16 ب.ظ

امروز سرعت تحولات در همه چیز پر شتاب است. نگاهی به نخستین عکس به ثبت رسیده در تاریخ بیاندازید و سپس به گالری خود رجوع کنید و تفاوت آن با آخرین عکس به ثبت رسیده را تماشا کنید. تنها 2 قرن از نخستین عکسی که در تاریخ به ثبت رسیده گذشته است. و امروز، شاخه های متفاوت عکاسی از جمله عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی و…تبدیل به صنایعی ارزشمند و گران قیمت شده اند. اما آیا می دانید عکاسی صنعتی چیست؟ عکسبرداری از فرآیند ها و صحنه های مربوط به صنعت، جذابیتی تمام نشدنی دارد.

 

یا عکسبرداری صنعتیIndustrial Photography

عکاسی صنعتی، یک ابزار ارزشمند است که می تواند عاملی برای افزایش اعتبار یک برند، یک کارخانه، یک فرایند تولیدی و…باشد. در این شیوه خاص از عکاسی حرفه ای، تلاش می شود تا با تلفیقی از نور، فضای متفاوت و اتمسفر خاص صنعت، تصویری منحصر از یک فعالیت صنعتی به ثبت برسد. بنابراین مخاطب، جلوه هایی منحصر از یک کارخانه تولیدات خودرو یا ساخت قطعات هواپیما را تماشا خواهد نمود. عکسبرداری صنعتی، در مسیر بهبود ارتباط مخاطب با فضایی که شاید کمی سخت و سنگین به نظر برسد گام برمیدارد. این ژانر از عکاسی به زیبایی جلوه ای شگفت انگیز از آخرین ورژن خودروی بنز را به ثبت میرساند و یک پالایشگاه پتروشیمی را شبیه به یک پردیس شگفت انگیز می نمایاند. گرچه مانند هر ژانر دیگری در عکاسی، عکسبرداری صنعتی هم تلاشی برای بزرگنمایی ندارد اما این سبک تلاش می کند تصویری را در مقابل چشم قرار دهد که شاید هرگز نتوانید از نزدیک ببینید. 

عکاسی صنعتی در انقلاب صنعتی اروپا

اگر به آرشیوهای تصاویر بر جای مانده از انقلاب صنعتی در فرانسه و یا آلمان نگاهی بیندازید، تصاویری بی نظیر را شاهد خواهید بود. جامعه ای را خواهید دید که ناگهان برای کار در کارخانه تولید قطعات فلزی مهیا می شود. پس از پایان جنگ جهانی، با اوج گیری موج تولیدات صنعتی، عکسبرداری صنعتی برای نخستین بار متولد شد. طی سال های 1850 تا 1860 میلادی، برای ثبت کارخانه جاتی که به مرور جایگزین شهر ها می شدند، این سبک خاص نیز در عکاسی به وجود آمد. تمرکز اصلی در این دهه ها، بر ثبت روند تولید و فضای متفاوتی بود که در این تولیدی های عظیم وجود داشت. عکسبرداری صنعتی در قرن 19 چندان به کارگران و مهندسان توجهی ندارد. تمرکز بر ثبت حالات کارگران و فعالیت صنعتی آنان نیز در سال های 1920 تا 1930 میلادی شکل گرفته است. 

در عکاسی صنعتی چه چیزی را به ثبت میرسانیم؟     

  • محیط سازمان ها و اداره جات
  • فضای تولیدات و کارخانه جات
  • محیط نیروگاه ها، استخراج از معادن و منابع طبیعی
  • ثبت لحظات مربوط به  تولید محصولات مختلف 
  • عکسبرداری از صنایع کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی کالا
  • ثبت تصاویر ساخت راهها 
  • معادن، منابع مختلف طبیعی و فعالیت های صنعتی در این محیط ها 
  • روند بسته بندی محصولات تولید شده در کارخانه جات و…

عکسبرداری صنعتی ارتباط عمیق و غیر قابل انکاری با سبک های مختلف عکاسی از جمله، عکسبرداری بیزینس، عکسبرداری تبلیغاتی، عکسبرداری تجاری و...دارد. نمونه های مختلفی از تلفیق 2 سبک مختلف و خلق تصاویری شگفت انگیز در فضای معماری، صنعتی، اداری و..بوجود دارند. 

نور و تجهیزات در عکسبرداری صنعتی

شاید در تمام سبک های عکاسی و ژانر های مختلف، مهمترین عامل در ثبت یک تصویر زیبا و برانگیزاننده، نور باشد. اما باید بدانید این عامل در عکسبرداری صنعتی بیش از سایر سبک ها ارزشمند و موثر است. طی سال های گذشته، تجهیزات عکسبرداری با روندی فوق العاده جذاب رشد سریعی داشته اند. استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، جلوه ای متفاوت از تصاویر صنعتی را به وجود آورده اند. عکاسی صنعتی این توانایی را داشته است تا لحظاتی کمیاب از خلق یک قطعه فولادی و یا تولید یک قطعه الماس را به ثبت برساند. این ژانر شگفت انگیز قدرت به ثبت رساندن لحظه منبت کاری بر یک وسیله دکوراتیو و یا تراشیده شدن یک تکه چوب بلوط را داراست. عکسبرداری صنعتی توانسته است تا تغییرات جهان و حکومت روح صنعتی بر آن را تا حدود بسیار زیادی به تصویر بکشاند. این تجهیزات توسط برند های مشهور طراحی و تولید شده اند تا با بالاترین کیفیت، فضای صنعتی را به ثبت برسانند. 

 

6 گونه عکسبرداری صنعتی:

  1. عکسبرداری هوایی
  2. عکسبرداری ماشین
  3. عکسبرداری غذا
  4. عکسبرداری جواهرات
  5. عکسبرداری خبری
  6. عکسبرداری معماری

با توجه به نوع محصول و محیط صنعتی، می توان شیوه ها و سبک های متنوعی برای عکسبرداری صنعتی در نظر گرفت. اما این 6 دسته مهمترین و ارزشمندترین تصاویر را به ثبت رسانده اند. اما آیا می دانید چرا به عکاسی صنعتی نیاز داریم؟ 

مهم ترین مزایای عکاسی صنعتی چیست؟ 

  • ارتقاء ارزش برند 
  • بهبود سطح آگاهی از برند
  • پیشرفت در مسیر برند سازی
  • افزایش اطلاعات و محتوا از برند
  • بهبود میزان فروش 
  • بهبود آگاهی برند های خارجی از محیط فعالیت شما 

ثبت تصاویر صنعتی، برای استفاده در سوشال مدیا و دیجیتال مارکتینگ هم اهمیت بالایی دارد. اگر به صفحات وب سایت و پیج اینستاگرام برند های تولید کننده مختلف داخلی و بین المللی سر بزنید، حتما تصاویر قابل توجهی از محیط و محصولات را خواهید دید. یکی از مهم ترین اصول برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ به ویژه در شبکه های اجتماعی، استفاده از تصاویر با کیفیت و مطلوب است. 

آیا عکاسی در مسیر برندسازی قرار دارد؟

استفاده از عکسبرداری صنعتی برای هر برند کوچک و بزرگی می تواند موثر باشد. این شاخه از عکاسی مدرن، با استفاده از نورپردازی حرفه ای و تجهیزات بسیار پیشرفته سعی دارد تا در مسیر برند سازی و بهبود اطلاعات و آگاهی مخاطب از یک برند گام بردارد. آیا نیاز به خدمات تخصصی در زمینه عکاسی صنعتی دارید؟ آیا تمایل دارید تا تصویری منحصر از برند خود را در مقابل چشم مخاطب قرار دهید؟ پیشنهاد آژانس تبلیغاتی اَدبلو، استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای عکاسی است. چرا که یک تصویر از محیط سازمان، محیط کار و تولیدی شما می تواند تاثیری شگفت انگیز بر مخاطب داشته باشد. 



روش های عکسبرداری صنعتی!

4 روش در عکسبرداری تجاری وجود دارند که بیشترین میزان کارایی را به خود اختصاص داده اند. برای نمونه عکسبرداری از محصول، ثبت پرتره تجاری، عکاسی در حوزه معماری و عکاسی در حین انجام کار در محیط کار و فضای تولیدی یا سازمانی که مورد هدف است. هر یک از این دسته بندی ها نیز تنوع بالایی نسبت به نوع کسب و کار و فعالیت خواهند داشت. برای نمونه عکاسی معماری ممکن است از مراحل تولید یک پنجره دو جداره باشد و یا از تولید قطعات ساختمانی و محصولات مربوط به سازه ها مانند کاشی کاری ثبت شود. 

در عکاسی صنعتی… 

  • در پروسه عکسبرداری صنعتی، به نور و رنگ اشیاء دقت کنید.
  • در فریم های مختلف تفاوتی را به نمایش بگذارید که نمایانگر ابعاد مختلف محصول باشند. 
  • اتمسفر حاکم بر محیط صنعتی را به خوبی نشان دهید و از جزئیات ساده عبور نکنید. 
  • بهترین تصاویر صنعتی، از لحظه ای ثبت شده اند که شاید با ساعت ها نگاه کردن به یک فرآیند نیز به چشم نخورده باشند. 
  • خلاقیت، مهمترین المان در پروسه تصویربرداری صنعتی است. 
  • نمایشی منحصر از تمرکز بر یک رنگ خاص را ارائه دهید. 

برای ثبت یک تصویر دراماتیک و تاثیر گذار در محیط کار و تولید، نیاز دارید تا با حرفه ای ترین عکاسان صنعتی همراه شوید. 



رو در رو با شگفتی های قرن

نمونه هایی که در طول متن گفته شده اند، تنها گوشه ای از جهان شگفت انگیز و گسترده عکاسی صنعتی به شمار می آیند. عکاسی صنعتی، فرآیندی غیر قابل بازسازیست و هر آنچه که در یک محیط تولید روی داده است را به شیوه ای درام گونه به نمایش میگذارد. به نمونه های مشهور و بسیاری که در فضای آنلاین وجود دارند نگاه کنید. آیا شاخه ای هیجان انگیز تر از عکسبرداری صنعتی در جهان اسرار آمیز عکاسی می شناسید؟ عکاسی و پیشرفت های چشمگیر آن به عنوان یکی از شگفتی های قرن حاضر به شمار می آیند. در ابتدای قرن بیست و یکم، تصور کیفیت این چنینی از یک دوربین عکاسی وجود نداشت. و امروز می توانیم از فرآیند ذوب و انجماد یک متریال شیمیایی، با جزئیاتی باورنکردنی تصاویری با کیفیت را به ثبت برسانیم. 



آژانس تبلیغاتی اَدبلو، همگام با پیشرفت های تکنولوژیک
آیا نیاز به خدمات تخصصی در زمینه عکسبرداری صنعتی دارید؟ آژانس تیلیغاتی اَدبلو مجهز ترین تیم های ارائه دهنده خدمات عکسبرداری از محصولات، عکسبرداری در محیط های تولیدی، عکسبرداری از فضای معماری و… همواره در کنار شما عزیزان خواهد بود. کافیست تا از طریق تلفن های تماس، با ما در ارتباط باشید. امکان دریافت مشاوره تلفنی، دریافت اطلاعات، هزینه انواع عکاسی، اطلاع از شرایط و نحوه ی همکاری برای شما عزیزان وجود خواهد داشت. 

آدرس: کرج، مهرشهر ، خیابان 209 پلاک 172 واحد 1

شماره تماس: 02633418057

شماره همراه: 09125650305

ایمیل: info@adblueagancy.com

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • عکاسی صنعتی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 179

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 510

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 228

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 132

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 240

هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش image هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش 1402/08/15

مرکز خرید پردیس کیش، مهم ترین مرکز خرید کیش است. مسافران این جزیره در قدم اول برای گشت و گذار در بازارهای کیش، ترجیح می‌دهند این مرکز خرید را انتخاب کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 281

معرفی انواع محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک image معرفی انواع محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک 1402/08/13

محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک، محصولاتی هستند که از مواد طبیعی تهیه شده‌اند که فاقد مواد شیمیایی و مضر بوده و برای محیط زیست سازگار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 102

درآمد یک تدوینگر فیلم چقدر است؟ image درآمد یک تدوینگر فیلم چقدر است؟ 1402/07/25

هنر تدوین و تدوینگری یکی از هنرهای سینمایی بسیار جذاب و ایده‌آل است. شما برای پیشرفت و کسب درآمد عالی از این هنر باید قبل از هر چیزی آموزش تدوین فیلم را آغاز کنید و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 396