خدمات سایت


متن کامل خبر

برخلاف وعده ایلان ماسک، دسترسی 1300 ترمینال در اوکراین به استارلینک بخاطر مسائل مالی قطع شده بود

آرشیو
گزارشی جدید می‌گوید برخلاف گفته‌های ایلان ماسک، دسترسی ترمینال‌های ارتش اوکراین به استارلینک بخاطر مسائل مالی اخیرا قطع شده بود.
1401/08/15 11:16:54 ق.ظ

اگرچه ایلان ماسک گفته بود که حتی بدون دریافت کمک مالی هم استارلینک به سرویس‌دهی در اوکراین ادامه می‌دهد، اما گزارشی جدید می‌گوید در تاریخ 2 آبان (24 اکتبر) ارتش اوکراین بخاطر آفلاین شدن 1300 ترمینال استارلینک، بخشی از دسترسی‌اش به اینترنت را از دست داده بود که دلیل آن، مسائل مالی بوده است.

چند هفته پیش ایلان ماسک گفته بود در صورت عدم دریافت بودجه، استارلینک سرویس‌دهی در اوکراین را متوقف می‌کند. البته ثروتمندترین فرد جهان پس از مدتی از حرفش عقب‌نشینی کرد و گفت بدون کمک مالی هم اسپیس ایکس به سرویس‌دهی ادامه می‌دهد. اما ظاهرا این حرف وعده‌ای پوشالی بوده چرا که تقریبا یک هفته پس از این گفته، دسترسی 1300 ترمینال در اوکراین بخاطر مسائل مالی قطع شد و البته این شرکت به مذاکره برای دریافت بودجه ادامه می‌دهد.

به گزارش CNN، در حالی این قطعی رخ داده که استارلینک مشغول مذاکره با پنتاگون بوده و به گفته یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا، همه می‌دانند که ایلان ماسک هزینه سرویس‌دهی در اوکراین را دریافت می‌کند:

    «مذاکرات ادامه دارند و همه در واحد ما می‌دانند که باید به آن‌ها پول بدهیم. ما همچنین می‌خواهیم چیزی به صورت مکتوب داشته باشیم چرا که نگرانیم ایلان ماسک در آینده نظرش را عوض کند.»



ایلان ماسک در تاریخ 23 مهر پس از انتقادهای فراوان، رسما در توییتی اعلام کرد که به ارائه رایگان استارلینک در اوکراین آن هم بطور نامحدود ادامه می‌دهد، هرچند در همان زمان هم برخی گزارش‌ها به این موضوع اشاره داشتند که اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در این کشور رایگان نیست.

ایلان ماسک حتی یک هفته بعد و در تاریخ 2 آبان دوباره در توییتی تایید کرد که حتی اگر پنتاگون کمک مالی نکند، باز هم استارلینک در اوکراین قطع نمی‌شود. اما ظاهرا در همان روز بخاطر مسائل مالی، دسترسی 1300 ترمینال به اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس قطع می‌شود.

به گزارش CNN، قطعی اینترنت ماه گذشته میلادی یک مشکل بزرگ برای ارتش اوکراین به وجود آورده. در ماه مارس اوکراین 1300 ترمینال از یک شرکت بریتانیایی خریداری می‌کند و اسپیس ایکس از این کشور می‌خواهد که برای استفاده از آن‌ها، ماهی 2500 دلار هزینه بپردازد. اما پس از مدتی اوکراین دیگر نمی‌تواند ماهی 3.25 میلیون دلار به اسپیس ایکس پول بدهد و از وزارت دفاع بریتانیا درخواست کمک می‌کند.

وزارت دفاع بریتانیا پس از مذاکرات پرداخت هزینه بخشی از ترمینال‌ها را برعهده می‌گیرد اما ظاهرا تمام هزینه‌ها از سوی بریتانیا پرداخت نمی‌شود.

بنابراین طبق این گزارش، ظاهرا برخلاف وعده‌های ایلان ماسک مبنی بر ارائه رایگان استارلینک در اوکراین، حداقل این سرویس برای ارتش این کشور کاملا رایگان نبوده و اسپیس ایکس هزینه سرویس‌دهی در اوکراین را دریافت کرده و برای ادامه این کار به دنبال دریافت بودجه از پنتاگون است. البته در حال حاضر ارتش اوکراین بدون پرداخت کامل هزینه‌ها به استفاده از استارلینک ادامه می‌دهد.
منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • استارلینک,
  • اوکراین,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است image ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است 1403/01/21

ایلان ماسک در دادگاه اعلام کرد که پست‌های او بیشتر از آنکه به وضعیت مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46