خدمات سایت


متن کامل خبر

درآمد میلیاردی با احداث باغ مدرن در تبریز

آرشیو
شهر تبریز شهر بهترین‌ها برای کشاورزی و باغداری محسوب می‌شود، کشاورزان شهر تبریز با شناختن نهالستان‌های معتبر که علاوه بر تامین نیاز نهال میوه باغداران تبریزی، اقدام به تولید و عرضه نهال‌های باکیفیت، شناسه دار و اصلاح شده کرده اند...
1401/12/01 09:56:53 ق.ظ

شهر تبریز شهر بهترین‌ها برای کشاورزی و باغداری محسوب می‌شود، کشاورزان شهر تبریز با شناختن نهالستان‌های معتبر که علاوه بر تامین نیاز نهال میوه باغداران تبریزی، اقدام به تولید و عرضه نهال‌های باکیفیت، شناسه دار و اصلاح شده کرده اند، بسیاری از مشکلات مربوط به باغداری را حل و جایگاه ویژه‌ای در این صنعت به دست آورده ‌اند، همچنین مشاوره رایگان برای کشاورزان در تمام مراحل احداث باغ میوه کمک بزرگی برای کشاورزان تبریزی محسوب می‌شود.

وجود این نهالستان‌ها در سال‌های گذشته باعث جهش چشمگیر صنعت کشاورزی در این شهر شده است، نهال فروشی‌های آنلاین و معتبر سعی کردند تمامی نیاز و حساسیت نهال میوه و نهال خشکبار از جمله نهال گردو را برای کشاورزان تبریزی توضیح داده و با معرفی کردن نهال با کیفیت و اصلاح شده همچنین آموزش نحوه احداث باغ تجاری و مدرن میزان راندمان عملکرد باغ میوه را افزایش دهند.

باغداری در شهر تبریز

از گرایش‌های مهم و اصلی شهر تبریز علاوه بر وجود کارخانه‌های تولیدی و صنعتی وجود باغستان انواع میوه است، کشاورزان خلاق شهر تبریز با بررسی فاکتورهای مهم برای خرید نهال در تبریز ( https://bartarnahal.ir/buy-fruit-and-walnut-seedlings-in-tabriz ) در چند سال گذشته توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی در زمینه تولید محصولات سردرختی با کیفیت صادراتی به دست بیاورند، همین موضوع باعث شده علاوه بر فروش محصولات در بازار داخلی از صادرات میوه‌ها به کشورهای اطراف مخصوصا کشور عربی و خاورمیانه ارزآوری مناسبی برای کشور انجام شود، مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر راندمان باغستان عبارتند از:

  • انتخاب نهال سازگار با اقلیم شهر تبریز
  • کسب اطلاعات لازم و کافی در مورد آب و هوا، بافت خاک، وزش باد و بارش سالانه
  • داشتن اطلاعات کافی در مورد رقم نهال میوه که از نهالستان در تبریز خریداری می‌کند.
  • شناختن مراکزی که کارشناسان و متخصصین آنها در تمامی مراحل احداث باغ در کنار کشاورز باشند.
  • خرید نهال میوه با تضمین قیمت
  • جایگزین کردن نهال‌های اصلاح شده و پیوندی جایگزین نهال بذری و سنتی
  • خرید نهال در تبریز باید به صورت تضمین کیفیت و با کارت گارانتی انجام شود، در این صورت کشاورز مطمئن هستند در صورت بروز هر مشکلی نهالستان مسئول بوده و مشکل را برطرف خواهد کرد.
  • در دسترس بودن کارشناسان نهالستان در هر زمانی برای کسب راهنمایی و مشاوره 
  • شناختن میوه‌های پرفروش در شهر تبریز و شهرهای اطراف آن تا کشاورزان مطمئن باشند تمامی محصولات تولید شده فروخته خواهد شد.

 اقلیم شهر تبریز برای احداث باغ میوه

همانطور که اشاره کردیم اولین فاکتور برای انتخاب نهال میوه با کیفیت جهت احداث باغ میوه در شهر تبریز شناختن اقلیم شهر تبریز است، طبق مستندات باید بگوییم این شهر یک شهر کوهستانی و سردسیری بوده البته میزان رطوبت آن را خیلی کم تخمین زده‌اند و جزو اقلیم کوهستانی خشک سردسیری  قرار گرفته است.

متاسفانه خشکسالی دهه‌ی گذشته بر روی این شهر تاثیر منفی داشته و میزان بارش باران سالانه کاهش یافته است، همچنین ذخایر سفره‌های زیرزمینی چندان جالبی ندارد از این رو در شهر تبریز نهال میوه‌ای  کاشت می‌شود که کمترین نیاز آبی را داشته باشد، بازه دمایی شهر تبریز بین منفی ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد بوده و ارتفاع شهر تبریز بطور متوسط ۱۴۰۰ متر از سطح دریا است، با توجه به موارد گفته شده بهترین نهال میوه برای کاشت در شهر تبریز باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • نهال دیرگل:  زمستان‌های شهر تبریز طولانی بوده و در ماه فروردین شما شاهد تغییرات آب و هوای هستید، هرچه نهال میوه دیرگل‌تر باشد به همان اندازه از خطر سرمای فروردین ماه محفوظ خواهد بود.
  • نهال میوه  زودرس: کشاورزان تبریزی تا حد امکان از کاشت نهال میوه دیررس اجتناب کنند چون عملکرد خرید درخت میوه باید به گونه‌ای باشد، کشاورز بتواند تا پایان شهریور ماه میوه‌های خود را از شاخه بچیند، معمولاً سرمایه پاییزه در شهر تبریز سردتر و سریعتر بوده و بر روی کیفیت میوه باغات تاثیر منفی دارد.
  • نهال زود بازده: البته خرید نهال زود باز بازده مختص شهر تبریز نیست، کشاورزان کل کشور در هر نقطه ایران زمین بهتر است نهال زودبازده را خریداری کنند تا بتوانند در همان سال‌های آغازین سرمایه اولیه خود را کسب کرده و به یک درآمد مناسب پیدا کنند.
  • نهال اصلاح شده و پیوندی به صورت تضمینی از نهالستان معتبر: مطمئن باشید کشاورزان شهر تبریز با خرید نسل جدید نهال میوه به صورت استفاده شده و پیوندی می‌توانند میزان باردهی و کیفیت میوه‌های تولید شده در باغ خود را تا چند برابر افزایش داده و طول عمر اقتصادی باغ تجاری نیز افزایش یابد. 

ارقام نهال میوه سازگار در شهر تبریز

تنوع میوه‌های تولیدی در شهر تبریز به اندازه‌ای است که نمی‌توان همه آنها را در مقاله نوشت و توضیح داد، نه تنها تنوع محصولات سردرختی در این شهر بسیار زیاد است، بلكه کشاورزان شهر تبریز در تولید محصولات کشاورزی و سبزیجات همچنین داداری و پرورش زنبور عسل تجربه‌ و موفقیت زیادی به دست بیآورند، انواع محصولات باغی در شهر تبریز عبارتند از:

  • ارقام نهال سیب دیرگل و پیوندی
  • ارقام نهال گلابی
  • نهال آلو یا آلوچه که  طرفدار زیادی دارد‌
  •  نهال آلبالو و گیلاس
  •  نهال توت درختی
  • نهال انگور که زبانزد کل کشور بوده است.
  • نهال انجیر

خرید نهال گردو در شهر تبریز

از ارقام مهم نهال میوه که می‌توان در شهر تبریز به صورت تضمینی آن را کشت کرده و به درآمد مناسبی دست پیدا کرد نهال گردو است، گردو کاملا با آب و هوای گرم و خشک شهر تبریز سازگاری داشته  باردهی که از خود نشان می‌دهد بسیار بالا است.

 البته نهال‌های پیوندی و ژنوتیپ که در سال‌های گذشته توسط نهالستان‌های معتبر و قدمت دار وارد شهر تبریز شده است، مزایای بسیار زیادی داشته و باعث شده آمار خرید نهال گردو در تبریز افزایش پیدا کند، اگر به عنوان کشاورز مشتاق هستید تا ارقام نهال پرفروش در شهر تبریز را بشناسید باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نهال گردو پیوندی فرانکت
  •  نهال گردو پیوندی و اصلاح شده فرنور
  •  نهال گردو پیوندی و اصلاح شده چندلر
  •  نهال گردو ژنوتیپ پالیز

کلام آخر

کشاورزی جزو سرمایه گذاری معتبری است که به مدت طولانی می‌توانید از سوددهی منظم و ثابت آن به صورت سالانه استفاده کنید، اگر شما در شهر تبریز با کشاورزانی روبرو شدید که از شرایط حاضر ناراضی هستند، با کمی جستجو و تحقیق خواهید فهمید بیشتر مشکلات کشاورزی در تبریز به خاطر عدم آگاهی کشاورزان از نسل جدید نهال میوه است، باید بگوییم نهال میوه اصلاح شده در نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال تولید می‌شود که دارای ویژگی‌های خاصی است:

  • نیاز آبی کمتر نسبت به نهال‌های بذری
  • بازدهی سریعتر: به طوری که در سال‌های اول تا سوم کشاورز شاهد باردهی درخت کاشته شده است.
  •  باردهی بالا: نسل جدید نهال میوه حداقل ۵۰ الی ۱۰۰ درصد بیشتر از نهال‌های بذری باردهی دارد.
  • کیفیت بالای میوه‌های تولید: علل افزایش صادرات میوه و خشکبار در کشور ایران به خاطر کاشت نهال میوه اصلاح شده و پیوندی است، میوه آنها بسیار با کیفیت بوده و درشت و سنگین وزن هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید نهال در تبریز با شماره تماس‌های زیر تماس بگیرید.

تماس با برتر نهال:

09144501003

09141832393



منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • باغ مدرن,
  • تبریز,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 177

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 510

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 228

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 239

هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش image هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش 1402/08/15

مرکز خرید پردیس کیش، مهم ترین مرکز خرید کیش است. مسافران این جزیره در قدم اول برای گشت و گذار در بازارهای کیش، ترجیح می‌دهند این مرکز خرید را انتخاب کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 280

معرفی انواع محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک image معرفی انواع محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک 1402/08/13

محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک، محصولاتی هستند که از مواد طبیعی تهیه شده‌اند که فاقد مواد شیمیایی و مضر بوده و برای محیط زیست سازگار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 101

درآمد یک تدوینگر فیلم چقدر است؟ image درآمد یک تدوینگر فیلم چقدر است؟ 1402/07/25

هنر تدوین و تدوینگری یکی از هنرهای سینمایی بسیار جذاب و ایده‌آل است. شما برای پیشرفت و کسب درآمد عالی از این هنر باید قبل از هر چیزی آموزش تدوین فیلم را آغاز کنید و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 394