خدمات سایت


متن کامل خبر

درآمد یک تدوینگر فیلم چقدر است؟

آرشیو
هنر تدوین و تدوینگری یکی از هنرهای سینمایی بسیار جذاب و ایده‌آل است. شما برای پیشرفت و کسب درآمد عالی از این هنر باید قبل از هر چیزی آموزش تدوین فیلم را آغاز کنید و ...
1402/07/25 12:10:56 ب.ظ

 


هنر تدوین و تدوینگری یکی از هنرهای سینمایی بسیار جذاب و ایده‌آل است. شما برای پیشرفت و کسب درآمد عالی از این هنر باید قبل از هر چیزی آموزش تدوین فیلم را آغاز کنید و سپس سعی نمایید در این حوزه ماهر و متخصص شوید. احتمالا بارها در اطراف خود تدوین‌گرهای بسیار زیادی را مشاهده کرده‌اید که درآمد بسیار بالایی در طی یک ماه کسب می‌کنند. افرادی که به صورت فریلسنر در منزل خود نشسته‌اند و از راه تدوین فیلم و ویدیو درآمد بالایی کسب می‌نمایند. آیا درآمد بالای یک تدوین‌گر فیلم کاملا واقعی است؟ آیا تنها با شرکت در یک دوره آموزش در یک آموزشگاه معتبر می‌توان به درآمد بالا دست پیدا کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم تنها آموزش پاسخگو نیست و شما در لحظه پروژه بالایی دریافت نخواهید کرد. اما به مرور زمان و با ارتقا میزان تخصص خود، حتما درآمد بالایی را می‌توانید دریافت نمایید.

روش‌های کسب درآمد از تدوین فیلم

همانطور که در قسمت بالا مطالعه کردید، برای شروع تدوین فیلم باید حتما قبل از هر کاری در یک دوره آموزش تدوین فیلم در یک آموزشگاه حرفه‌ای نظیر آموزشگاه سروش جاوید ثبت نام کنید. پس از آموزش کامل و تجربه کافی حالا می‌توانید از روش‌های مختلف درآمد بالایی از تدوین فیلم به دست بیاورید. برخی از روش‌های تدوین فیلم و ویدیو عبارت است از:

1.  فعالیت به صورت فریلنسری (کار در منزل – دورکاری) + انجام پروژه های گوناگون

  1. راه اندازی کسب و کار
  2. فعالیت با گروه های مختلف سینمایی

فعالیت به صورت فریلنسری

یکی از روش‌های بسیار عالی جهت کسب درآمد از هنر تدوین فیلم، فعالیت به صورت فریلنسری است. شما از طریق دورکاری می‌توانید در منزل خود بنشینید و درآمد بسیار بالایی را کسب نمایید. در واقع فریلنسر کسی که در حرفه‌ای خاص تخصص و مهارت بالایی دارد و می‌توانید به صورت دورکار یا پروژه‌ای درآمد عالی به دست بیاورد. در حقیقت این افراد می‌توانند با مجموعه‌های بزرگ و کارفرمایان مختلف کار کنند.

البته فراموش نکنید که فریلنسری تنها برای هنر تدوین فیلم نیست و همه افراد در اغلب موارد می‌توانند کار تدوین فیلم را انجام دهند. البته در راه تدوینگری تعداد کارفرمایان بسیار به نسبت سایر شغل‌ها کم اما درآمد به نسبت بالاتر است.

یکی از چالش‌ها یا معایب فریلنسری برای کار تدوین فیلم یا هر حرفه‌ دیگری، دریافت پروژه است. شما باید بتوانید از طریق وبسایت‌های مختلف پروژه‌های مختلف را دریافت نمایید. همچنین کار فریلنسری پروژه‌ای بوده و این بدان معناست که اگر کارفرما پس از انجام و دریافت پروژه با شما قطع همکاری کرده و شما عملا بیکار خواهید شد. البته ناگفته نماند که برای تدوینگران فیلم معمولا همیشه پروژه جایگزین وجود دارد. افراد در حوزه تدوین ویدیو می‌توانند پروژه را به صورت صفر تا صد خودشان انجام دهند یا به صورت تیمی اقدامات لازم را انجام دهند. البته در روش اول، تمام سود برای یک نفر خواهد بود و درآمد به نسبت تیم ورک بیشتر است. اما مسلما زمان بیشتری را باید یک نفر برای انجام پروژه صرف کند.

راه اندازی کسب و کار

یکی دیگر از کارهایی که شما به واسطه آن می‌توانید از تدوین ویدیو درآمد بالا کسب کنید، راه‌اندازی کسب و کار است. در این حالت فرد با سرمایه موجود سعی می‌کند به عنوان یک مدیر، شرکت یا دفتری را برای خود اجاره یا خریدرای کند و سپس کسب و کارش را راه‌اندازی نماید. در این حالت او تنها یک مدیر یا صاحب کسب و کار است و از تجربه و مهارت نیروهای خلاق و با تجربه برای انجام پروژه‌های مختلف بهره می‌گیرد و آنها را استخدام می‌کند.

تفاوت راه‌اندازی یک کسب و کار با حالت فریلنسری در این است که در حالت دوم، فرد با زدن یک دفتر یا شرکت، نیروهای خبره را استخدام می‌کند و به جای خودش آنها یک پروژه را از صفر تا صد انجام می‌دهند. در این جا او تنها خودش به عنوان مدیر یا صاحب کسب و کار نظارت‌کننده خواهد بود.

فعالیت با گروه‌های مختلف سینمایی

فعالیت با گروه‌های مختلف سینمایی از دیگر روش‌هایی است که شما با بهره از آن می‌توانید درآمد کسب نمایید. با قرار گرفتن در این گروه‌ها شما تجربه فوق‌العاده‌ای خواهید داشت. تمامی کارگردان‌ها و تیم‌های سینمایی به دنبال جذب یک تدوینگر ماهر و متخصص هستند. اگر شما در این حوزه فعالیت کرده‌اید و سابقه بسیار عالی دارید، می‌توانید به این تیم‌ها درخواست همکاری بدهید.

فراموش نکنید اگر علاقه‌مند هستید در تیم‌های سینمایی فعالیت کنید، باید حتما رزومه مناسب و ایده‌آلی داشته باشید. چرا که در غیراینصورت جذب یا استخدام امکان‌پذیر نخواهد بود. همه کارگردان‌ها و تیم‌های سینمایی به دنبال افرادی با دانش بالا و متخصص هستند. بنابراین جذب و فعالیت در این تیم‌ها پس از آموزش می‌تواند یکی از اهداف شما محسوب شود و برای رسیدن به آن روز به روز باید دانش و مهارت خودتان را در این زمینه ارتقا دهید.

درآمد تدوین در بازار کار ایران چقدر است؟

این سوال ممکن است از ابتدای مطالعه این مطلب ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده باشد که آیا درآمد حاصل شده از تدوین در بازار ایران خوب است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم براساس تحقیقات انجام شده در پلتفرم‌های کاریابی ایرانی، میانگین درآمد ماهیانه یک فرد تدوین‌گر به شرح زیر است:

  • اگر یک تدوینگر به تازگی آموزش را تمام و وارد بازارکار شده باشد، می‌تواند به طور میانگین 6 میلیون تومان در ماه کسب درآمد داشته باشد. البته ناگفته نماند که این میزان تنها برای یک دوره کوتاه مدت بوده و پس از چند ماه کار کردن باید این سطح از درآمد تغییر کند.
  • تدوین‌گران به نسبت حرفه‌ای و دارای سابقه کار قوی، معمولا میانگین درآمدی به نسبت بالاتری خواهند داشت و معمولا بین 8 تا 12 میلیون در ماه می‌توانند حقوق دریافت کنند.
  • افرادی که در این حوزه به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی پروژه دریافت می‌کنند، می‌توانند در طول یک ماه به طور میانگین 15 میلیون تومان در ماه درآمد کسب نمایند.

البته ناگفته نماند که این مقادیر درآمدی کاملا به صورت میانگین و تقریبی است. افراد بسته به میزان مهارت و سابقه کار خود می‌توانند درآمدهای بالاتر از این اعداد و ارقام را نیز تجربه کنند.

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، شما با آموزش تدوین فیلم می‌توانید سطح درآمد بالایی داشته باشید. به همین منظور برای شروع باید قبل از هر چیزی در یک آموزشگاه حرفه‌ای نظیر آموزشگاه سروش جاوید در یک دوره آموزش تدوین فیلم شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید علاوه بر تماس با آموزشگاه به وبسایت سروش جاوید مراجعه نمایید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • آموزش تدوین فیلم,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 249

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 544

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 98

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 266

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 158

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 258