خدمات سایت


متن کامل خبر

نصب و راه اندازی سینمای خانگی

آرشیو
پس از خرید یک تلویزیون چند ده اینچ غول پیکر و سینمای خانگی چندین باندی، نوبت به نصب و تنظیم صحیح آنها می رسد تا با توجه به محیط اتاق، بهترین کیفیت ممکن را در قبال هزینه ها داشته باشیم...
1390/10/08 02:29:29 ق.ظ

سینمای خانگی و تلویزیون های غول پیکر روز به روز علاقه مندان بیشتری پیدا می کنند. بسیاری از ما هنگام ساخت یا اجاره خانه جدید و موقع خرید تلویزیون جدید به آن فکر می کنیم. همیشه سعی می کنیم بسته به بودجه و میزان فضای ممکن، سینمای خانگی قدرتمندتر و صفحه نمایش بزرگتری تهیه کنیم تا لذت بیشتری از صدا و تصویر فیلم ها و برنامه ها ببریم.

خب، پس از خرید یک تلویزیون چند ده اینچ غول پیکر و سینمای خانگی چندین باندی، نوبت به نصب و تنظیم صحیح آنها می رسد تا با توجه به محیط اتاق، بهترین کیفیت ممکن را در قبال هزینه ها داشته باشیم. و گرنه همان تلویزیون ۲۱ اینچ و دستگاه پخش سی دی قدیمی هم از پس پخش عادی فیلم ها و اخبار تلویزیون بر می آیند.

پس در ادامه مطلب با ما باشید تا همراه یکدیگر سینمای خانگی تان را برای استفاده بهینه، راه اندازی و تنظیم کنیم.

شروع کار - اصول اولیه

شما ابزار لازم را در اختیار دارید. اتاق مورد نظر را انتخاب کرده و همه چیز را اندازه گرفته اید. با تحقیق و کنکاش کافی یک صفحه نمایش بسیار بزرگ و عالی خریداری کرده اید. سینمای خانگی تان آماده است. کابل های لازم را در اختیار دارید. پیشنهاد می کنم قبل از شروع به کار، راهنمای کامل کابل های نارنجی را نگاهی بیاندازید، تا با راحتی و اعتماد به نفس بیشتری به کار ادامه دهید. خب، بیایید کار نصب را شروع کنیم

پایه دیواری تلویزیون اچ دی

امروزه دیگر کسی به دنبال تلویزیون های بزرگ رومیزی نمی رود و اغلب یا تلویزیون های نازک پلاسما را خریداری می کنند و یا به سراغ تلویزیون های LED و LCD می روند. زیرا با نصب آنها روی دیوار، علاوه بر اینکه تا حد بسیار زیادی در فضای اتاق صرفه جویی می شود و از هزینه خرید میز تلویزیون آنچنانی هم کاسته می شود، تلویزیون تان از شر بچه های بازیگوش در امان خواهد ماند. البته قبل از شروع به نصب تلویزیون جدید و زیبای تان روی دیوار به برخی ابزارها نیاز دارید که بهتر است دم دست تان آماده باشند:

‫-‬ قلاب دیواری (که معمولا درون کارتن تلویزیون قرار دارد)

‫-‬ تراز

‫-‬ دریل

‫-‬ متر

‫-‬ پیچ گوشتی

‫-‬ مداد

‫ - سیم چین

مطمئن باشید که دم دست بودن این ابزارها کار نصب را بسیار راحت تر و سریع تر می کند. البته پیچ و رولپلاک مناسب را هم نباید فراموش کنید. در صورتی که در کارتن تلویزیون پیچ و رول پلاک مناسب و به تعداد را نیافتید، حتما آنها را از قبل و همراه با بقیه ابزارها تهیه کنید.

نکته: این یک راهنمای ساده برای نصب آسان قلاب دیواری و قرار دادن تلویزیون بر روی آن است. اگر به جزئیات بیشتری نیاز دارید و یا اینکه با مشکلی مواجه شدید، می توانید به راهنمای کامل و جامع سایت پاپیولار ماشینز مراجعه کنید.

اولین نکته قبل از شروع کار اینکه، در صورت امکان حتما تلویزیون اچ دی تان را بر روی دیواری با زاویه ۹۰ درجه با پنجره اصلی اتاق نصب کنید تا نور آن اذیت تان نکند. با این کار بدون اینکه مجبور باشید که پنجره را بپوشانید و نور روز را از دست بدهید، همه می توانند بدون مزاحمت به تماشای تلویزیون بپردازند.

قدم اول: محل دقیق تلویزیون را روی دیوار مشخص کنید. برای این کار بهتر است قلاب دیواری را پشت تلویزیون قرار داده و تلویزیون را دو نفری روی دیوار نگه دارید. حال دیگران می توانند در خصوص جای آن نظر دهند. بهترین موقعیت معمولا در وسط دیوار و ارتفاعی هم تراز چشم فرد (در حالت نشسته) است. وقتی که جای دقیق تلویزین مشخص شد، قلاب دیواری را همانجا نگه داشته و تلویزیون را به جای امنی منتقل کنید. حالا جای پیچ های قلاب دیواری را با مداد روی دیوار مشخص کنید.

قدم دوم: اکنون کمی باید کار سخت انجام دهید. ابتدا از صاحبخانه و افراد مطلع سوال کنید که سیم برق از زیر محلی که می خواید آن را سوراخ کنید عبور نکرده باشد. سپس سر مته مناسب را (بسته به اندازه پیچ و رولپلاکی که در جعبه قلاب دیورای است) بر روی دریل سوار کرده و سوراخ های مناسبی را در دیوار ایجاد کنید.

قدم سوم: با رول پلاک و پیچ، قلاب دیواری را در جای خود محکم کرده و بخش مربوط به پشت تلویزیون را هم در محل خود بسته و مطمئن شوید پیچ ها را کاملا سفت کرده اید. البته فشار اضافی علاوه بر خراب کردن پیچ ها می تواند به تلویزیون شما هم آسیب برساند. اکنون نوبت آخرین مرحله و نصب تلویزیون روی قلاب است. پیشنهاد اول: به دلیل وزن بالا و حساسیت زیاد تلویزیون حتما این کار را چند نفره انجام دهید. پیشنهاد دوم: قبل از نصب تلویزیون بر روی دیوار، تمام کابل های لازم را پشت آن وصل کنید. زیرا بعدا اتصال کابل به پشت تلویزیون بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود.

تبریک می گوییم، شما اولین مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشتید. حالا نوبت به تنظیمات بهینه سازی و کالیبره کردن می رسد.

انتخاب یک قلاب دیواری:

‫-‬ برای انتخاب قلاب دیواری مناسب، در اولین قدم حتما به دفترچه راهنما و نمایندگی فروش تلویزیون تان مراجعه کنید.

‫-‬ قبل از خرید قلاب دیواری، مطمئن شوید که مناسب اندازه تلویزیون شما است و می توانید وزن آن را تحمل کند. پس قبل از اینکه برای خرید بروید، سایز صفحه و وزن تلویزیون تان را از روی کارتن و یا دفترچه اش یادداشت کنید.

‫-‬ در انتخاب قلاب دیواری به نوع استفاده تان دقت کنید. قلاب دیواری فلت به شما اجازه می دهد که تلویزیون را به شکل ثابت و تا حد ممکن نزدیک به دیوار نصب کنید. قلاب دیواری متحرک کمی از دیوار فاصله دارد، اما به شما اجازه می دهد که تلویزیون را به سمت بالا و پایین تقریبا ۱۵ تا ۲۰ درجه حرکت دهید. قلاب دیواری مفصل دار هم امکان هر حرکت و چرخشی را در هر جهت دلخواهی برای تان فراهم می آورد، اما فاصله تلویزیون تا دیوار کمی بیشتر از حد معمول خواهد بود.

کالیبره کردن دستگاه

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید image تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید 1403/01/14

تلویزیون‌های جدید Skyworth با ویژگی‌های جذاب مثل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قیمت رقابتی در ابعاد متنوع از راه رسیدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 128

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 175

دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد image دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد 1402/11/09

مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه را ابلاغ کرد

امتیاز:
تعداد بازدید: 95

سم آلتمن به‌دنبال جذب میلیاردها دلار سرمایه برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی است image سم آلتمن به‌دنبال جذب میلیاردها دلار سرمایه برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی است 1402/10/30

سم آلتمن می‌خواهد با جذب میلیاردها دلار سرمایه و ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی وابستگی خود به انویدیا را کاهش دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 127

اولین تلویزیون QDEL دنیا بی‌سروصدا رونمایی شد image اولین تلویزیون QDEL دنیا بی‌سروصدا رونمایی شد 1402/10/26

فناوری QDEL تلویزیون شارپ مزیت‌های OLED را با برخی ویژگی‌های جذاب دیگر یکجا ارائه می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 105