خدمات سایت


متن کامل خبر

اظهارتی که دل هر انسانی را به درد می آورد!!!

آرشیو
آقایانی که ادعای مرام و معرفتتان گوش فلک را کرده اینگونه به همنوعانتان کمک می کنید؟؟!!...وقتی برای پیگیری مطالبات مجید به باشگاه پرسپولیس رفتم از روی سادگی کلیه قراردادها و مدارک را در اختیار آنها قرار دادم تا بلکه به حق خود برسم اما متا سفم که عرض نمایم یک قرارداد مجید مفقود گردیده!! درروزهای مراسم یک هوادار از کشور سوئیس پول حواله می کرده تا برای مراسم مجید گل بخرند اما همین خرید ها هم در لیست موجود بود .
1389/08/28 07:11:09 ق.ظ

ایرج طالع / خبرگزاری پارس فوتبال

.

بهمن ماه امسال مصادف با پنجمین سالگرد در گذشت نا بهنگام مرحوم مجید سبزی بازیکن اسبق و مربی پایه ای باشگاه پرسپولیس می باشد. طبق قرار قبلی و هماهنگی با یگانه فرزند او شهرام، در منزل آن مرحوم پس از گذشت سالها همسر داغدار، بیمار و رنجور او پاسخگوی سئوالات خبرگزاری پارس فوتبال باشد و این دیدار بیش از اینکه یک مصاحبه با آن خانواده محترم باشد بیشتر حقایق تاسف باری را که تاکنون بر حسب حجب و حیا به صورت یک راز باقی مانده بود را بازگو کرد.

پس از فوت مجید، همسر او بر اثر تالمات روحی و فشار سنگین عصبی دچار بیماری پر هزینه M.S گردیده و سختی های روزگار باعث شده حتی آپارتمان ۶۰ متری خود را هم بفروشد و به اجاره نشینی رو بیاورد. جای جای منزل از عکس و خاطرات و یادگاریهای مجید منقوش است . انگاری به قول مهدی بذرافکن گل مرده را بر روی تمام وسایل ساده منزل ریخته اند . در یک فضای کوچک همسر او به تنهائی روزگار می گذراند و در ادامه خواهید دید که چقدر از دست برخی ها که فقط برای خودنمائی رونما می شوند ناراحت است.

.

عده ای که در مراسم به او قولهای زیادی داده بودند اما هیچکدام عملی نشد و در پایان مراسم او فهمید که چقدر بدون مجید تنها شده و غصه آتیه تنها فرزندشان هم بر این دلمشغولی فکری اضافه شده. شاید جالب نباشد تا در زندگی خصوصی یک ورزشکار که برای خود اسم و رسمی داشته وارد شوم و از جزئیات این زندگی بنویسم اما متاسفم که اگر ننویسم و اگر این اطلاعات را به آگاهی مردم نرسانم شاید که نه، حتما در حق مجید جفا کرده ام . باید دوستان مجید بدانند که همسر او در فقر مطلق بسر می برد. کاش بودید و می دیدید که هر وقت همسر او اسم مجید را می گوید با ریختن اشک از چشم های خود حق مطلب را ادا می نماید.

این شما و این هم مصاحبه خبرگزاری پارس فوتبال با خانواده مرحوم سبزی:

.

پارس فوتبال : بعد از سالها دوست دارید از کجا شروع کنیم ؟ چرا مجید خیلی زود از جمع خاکیان جدا شد ؟

روزی که این اتفاق افتاد در جیب مجید یک ریال پول هم نبود. او به باشگاه رفته بود تا از محمد حسن انصاری فرد مدیر وقت پرسپولیس پولی بابت مطالبات خود بگیرد . اما پول که نگرفته بود هیچ حتی به او گفته بودند که باید از پرسپولیس برود چون باشگاه قصد دارد مربیان پایه را تغییر بدهد . کاش آنروز لااقل مقداری پول به او می دادند تا به خانه بازگردد و آن اتفاق نیافتد. بر اثر فشار عصبی در مدت چند ساعت مجید سه بار سکته کرد او را خیلی دیر به بیمارستان رساندند. همراه او در آمبولانس می گفت: مجید قدرت تکلم نداشت اما با دست به پاهای خود اشاره می کرد که بی حرکت شده . ( در این لحظه گریه به همسر او امان نمی دهد و ما سکوت می کنیم .(

.

پارس فوتبال: چقدر باشگاه پرسپولیس را در خصوص این موضوع مقصر می دانید ؟

من که همسر او بودم خبر نداشتم که مجید ۴۰ میلیون تومان از باشگاه طلبکار است! مجید حتی به من که نزدیکترین فرد در زندگی او بودم چیزی نمی گفت. او خیلی آدم توداری بود و تعصب خاصی به باشگاه و شاگردان خود داشت . هیچ وقت مجید نگفت از باشگاه چقدر دستمزد می گیرم. او حضور در کمیته انضباطی برای شکایت را برای بازیکنان باشگاه مرگ می دانست. پرسپولیس را خانه خود می پنداشت . اما این باشگاه با فرزند متعصب خود چه کرد باز هم می گویم اگر آن روز انصاری فرد مقداری به مجید کمک مالی می کرد آن اتفاق نمی افتاد .

.

پارس فوتبال: مطالبات مجید از باشگاه چه شد ؟ آیا باشگاه با شما تسویه حساب کرد ؟

وقتی آنروزها این اتفاق افتاد عده ای از طرف باشگاه پرسپولیس مامور شدند تا در بیمارستان و مراسم به رتق و فتق امور بپردازند . اما وقتی مراسم به پایان رسید از طرف باشگاه لیست هزینه ها را به دستمان دادند که داخل آن خرید هائی بچشم می خورد که برایم شرم آور بود دستمال کاغذی مراسم و تاج گلها را هم از حساب مطالبات مجید کسر نموده بودند. نزدیک به ۱۳ میلیون تومان و اندی هزینه برای ما در نظر گرفتند که اگر قرار بود خودمان مراسم را اجرا کنیم خیلی کمتر از اینها می شد.

.

وقتی برای پیگیری مطالبات مجید به باشگاه پرسپولیس رفتم از روی سادگی کلیه قراردادها و مدارک را در اختیار آنها قرار دادم تا بلکه به حق خود برسم اما متا سفم که عرض نمایم یک قرارداد مجید مفقود گردیده!! درروزهای مراسم یک هوادار از کشور سوئیس پول حواله می کرده تا برای مراسم مجید گل بخرند اما همین خرید ها هم در لیست موجود بود .

.

پارس فوتبال: فدراسیون وقت در این میان چه نقشی داشت و چه کمکی به شما نمود ؟

من اشک های حقیقی دکتر دادکان را در فراغ همسرم دیدم او تنها مدیر لایقی بود که برای مجید گام برداشت تا ما بتوانیم با یک تنظیم قرارداد کارمندی، ماهیانه از فدراسیون مبلغ صد هزار تومان کمک هزینه دریافت نمائیم. او بانی این کار شد. کمک هزینه پیشکسو تان هم که معادل همین رقم است ۱۱ ماه است قطع گردیده .

.

پارس فوتبال: همسر یک بازیکن فقید و محبوب پرسپولیس چگونه روزگار می گذراند؟ اگر امکان دارد از عمق زندگی خود برای خوانندگان صحبت کنید.

شاید اگر حقایق را بگویم باعث تاثر مردم بشود اما فکر نمی کردم روزی زندگی من و تنها فرزندم این چنین رقم بخورد. ماهیانه مبلغ ۳۷۰ هزارتومان بیمه مستمری دریافت می کنم که ۳۶۰ هزارتومان آن را کرایه خانه می بلعد. در این میان هزینه داروهای بیماریم کمر شکن است . قادر به طی نمودن حتی دو پله نیستم چند وقت پیش بیمارستان کسری بستری شدم روز ترخیص به شهرام زنگ زدم و گفتم هزینه ترخیص از بیمارستان را چکار کنیم . مکالمات تلفنی من و فرزندم را هم تختی بیمارستانم شنید و به کمک او، شخصی خارج از کشور کمک کرد تا از بیمارستان ترخیص شوم .

.

پارس فوتبال: یعنی یک نفر در داخل کشور از جمله هم بازی های مجید یا علی پروین یا تیم هنرمندان نمی توانست این کار را بکند ؟

همسر مجید اشکی می ریزد و بغض می کند و با صدائی گرفته می گوید : از هم بازی های مجید هیچکس بعد مراسم سراغی از من نگرفت و نگفت به سر زندگی مجید و تنها پسرش چه خواهد آمد . خسته شدم از بس جواب تلفنم را نمی دهند. علی پروین که روز اول خیلی قولها را می داد امروز تلفن مرا جواب نمی دهد . زنگ زدم و از پنجعلی پول دستی خواستم خبری نشد . کاشانی و یار یار آمدند و گفتند برای عروسی شهرام بروید و سالن اجاره کنید و نگران هزینه نباشید ما آنرا پرداخت می کنیم اما وقتی سالن را پیدا و اجاره نمودیم هر دو غیبشان زد. بخاطر بیکاری پسرم به علی دائی زنگ زدم لحن صحبت او مرا از تماس خود پشیمان نمود. دلشکسته ام و با خاطرات خود زندگی می کنم.

نگران آینده هستم اما کاشکی وقتی کسی از دنیا می رود برخی ها برای خودنمائی در مراسمها شرکت نکنند. وقتی آلبوم عکسهای مجید را ورق می زنم بازیکنان نوجوانی را می بینم که این روزها در لیگ برتر مشغول فعالیت هستند و پول میلیونی میگیرند اما خبر ندارند که همسر مربی پایه ای آنها در چه وضعیت مالی بدی دست و پنجه نرم می کند .

.

پارس فوتبال: داستان گفتگوی تلفنی شما با یکی از شبکه های تلویزیونی خارج از کشور چه بود که برخی ها را ناراحت نمود ؟

وقتی از بیمارستان ترخیص شدم و به منزل برگشتم یک روز تلفن زنگ زد و یک نفر از من در رابطه با هزینه بیمارستان و نحوه ترخیص من پرسید . من هم حقیقت را گفتم. بعد از آن فهمیدم که صدای مرا از آن شبکه تلویزیونی پخش نموده اند. بعد از آن موضوع چند نفری که حتی جواب سلام مرا نمی دادند زنگ زدند و گفتند اگر مشگلی در زندگی داشتی چرا به ما نگفتی . هر چند دیگر حنای این آقایان برایم رنگی ندارد.

.

* در میان گفتگو با همسر مجید بنظرم آمد که او دیگر توانائی ادامه گفتگو را ندارد . وضعیت جسمی و روحی او مناسب نبود ضمن اینکه دکتر او تاکید کرده عصبانی نشود. برگشت به گذشته و خاطرات تلخ برای او خوب نبود این شد که رشته کلام را با شهرام بدست گرفتم و از او پرسیدم.

.

پارس فوتبال: شهرام شباهت عجیبی به پدر خود داری. برایمان از زندگی بدون پدر و با مادری بیمار بگو..

با دوندگی های فراوان مادرم ازدواج نمودم . دوستان پدرم به قولهای خود عمل نکردند. صادق درودگر را نمی شناختم . اما در مراسم پدرم کارهائی می کرد که فکر کردم سالهاست ما را می شناسد. از او راضی هستم. از حاج آقا بیوک مدیر درنا که وقتی فهمید بیکارم مرا در کادر فنی آن تیم مشغول بکار کرد. متاسفم که بخاطر مسایل مالی ترک تحصیل نمودم . متاسفم که برخی ها که عاشق دوربین و عکاس هستند جواب تلفن مادرم را نمی دهند از مادرم خواستم دیگر به آنها زنگ نزند.

.

زندگی ما در نبود پدرم تبدیل به روزمرگی شده و بی احترامی های برخی ها داغ ما را تازه می کند. ما برنامه ای برای سالگرد پدرم نداشته و نداریم چون توانائی مالی اینکار را نداریم حال اگر مراسمی گرفته شده یا گرفته شود زحمت دوستان گمنام پدرم است. همین که در نقاط مختلف کشور برخی اماکن را بنام پدرم مزین نمودند مرا آرام می کند و بخودم افتخار می کنم که چنین پدری داشته ام .

.

تتمه: وقتی خواستم منزل استیجاری مرحوم مجید سبزی را ترک نمایم ناخودآگاه این جمله از برنارد شاو به ذهنم خطور کرد:" زندگی افراد را در یک سطح قرار می دهد و مرگ افراد برجسته را هویدا می گرداند."

بنا برخواهش همسر آن مرحوم بسیاری از جفا و کم کاریهای باشگاه و دوستان اسمی مرحوم را از متن گفتگو پاک نمودم تا رنجش خاطری بوجود نیاید اما …

به راستی ما در کجای زندگی و دنیا هستیم و چه می کنیم؟ آیا گفتن کلمه نه بهتر ازعدم پاسخگوئی به یک درد مند نیست؟

اما آیا رواست باشگاهی مثل پرسپولیس و یا .....به فرزندان خود چنین کند و آیا آه بازماندگان و کسانی که چنین مورد بی مهری و جفا قرار گرفته اند بی پاسخ خواهد ماند؟

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 186

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1174

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 768

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2543

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2854

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2896

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2994

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2618