خدمات سایت


متن کامل خبر

بوق اتوماتیک؛ تکنولوژی جدید اتوبوس های الکتریکی ولوو

آرشیو
خودروهای برقی به دلیل کنار گذاشتن موتورهای درون سوز و بهره گیری از پیشرانه های الکتریکی، هنگام حرکت کاملا بی صدا هستند و برخلاف خودروهای معمولی صدای چندان واضحی از آنها شنیده نمی شود.
1395/07/12 02:08:37 ب.ظ

همین مساله در کنار مزایایی که دارد، باعث یک مشکل جدید شده است. هنگام عبور از خیابان، گهگاه عابرین بی احتیاط متوجه نزدیک شدن خودروهای برقی نشده و احتمال برخورد و تصادف بالاتر می رود.

اتوبوس های الکتریکی ولوو که در برخی از کشورهای اروپایی مشغول جابجایی مسافرین هستند، همانند سایر خودروهای برقی هیچ صدایی از خود تولید نمی کنند. به همین دلیل احتمال برخورد آن با عابرین کم توجه، بیشتر از اتوبوس های دیزلی است.

کمپانی سوئدی ولوو که نام آن از ابتدا با ایمنی عجین شده، با درک درست این مساله سیستمی را برای اتوبوس های برقی خود ابداع کرده که تا میزان بسیار زیادی از تصادف با عابرین کم توجه جلوگیری می کند.

نقش اصلی این سیستم بر عهده یک دوربین گذاشته شده که مدام مشغول اسکن اطراف اتوبوس است. چنانچه این سیستم فردی را در اطراف اتوبوس تشخیص دهد.

با تولید یک صدای ملایم به وی اخطار می دهد که وسیله نقلیه در حال نزدیک شدن است؛ این مساله از طریق اخطار صوتی و پیام های تصویری به راننده نیز اطلاع داده می شود تا در صورت خواب آلودگی یا عدم تمرکز به خود آمده و کاملا متوجه خطر احتمالی باشد.

مهندسین ولوو حتی پا را فراتر گذاشته و سیستم را طوری طراحی کرده اند که در صورت تشخیص “خطر برخورد قریب الوقوع” به جای اخطارهای ملایم، صدای بوق بلندی پخش می کند.

علی رغم صداهای تولید شده، ولوو قول داده که نسخه های برقی نسبت به نسخه های دیزلی در مجموع بسیار آرام تر خواهند بود. پیتر دانیلسن یکی از مدیران ولوو در این باره گفته: “صدای اتوبوس ها را می توان به راحتی شنید بدون آن که این صدا اذیت کننده باشد.

ما این مشکل را با تولید یک صدای پس زمینه آرام که آزاردهنده نیست، حل کرده ایم. برای مثال، این صدا از پنجره های سه جداره عبور نمی کند، در حالیکه صدای موتورهای دیزلی فرکانس پایینی داشته و از این پنجره ها عبور می کند.”

ولوو این سیستم تشخیص جدید را از سال 2017 در ناوگان خود برای بازار اروپا به کار خواهد گرفت.
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • ایمنی خودرو,
  • اتوبوس برقی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شرکت لاکهید مارتین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ ایستگاه فضایی بسازد image شرکت لاکهید مارتین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ ایستگاه فضایی بسازد 1400/08/01

شرکت‌های لاکهید مارتین، نانوکرکز و وویجر اسپیس در همکاری با یکدیگر تصمیم دارند تا سال ۲۰۲۷ میلادی ایستگاه فضایی تجاری و سرنشین‌دار ثابتی را به مدار زمین بفرستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1014

گارمین از ساعت هوشمند مخصوص ورزش های آبی رونمایی کرد image گارمین از ساعت هوشمند مخصوص ورزش های آبی رونمایی کرد 1398/07/26

گارمین ساعت هوشمند جدید Swim 2 را برای استفاده در ورزش‌های آبی با قابلیت‌های جدید و قیمت ۲۵۰ دلار معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2972

OLED یا QLED؟ کدام یک نسبت به دیگری برتر است؟ image OLED یا QLED؟ کدام یک نسبت به دیگری برتر است؟ 1398/07/21

خرید یک تلویزیون با کیفیت تا چند سال پیش کار بسیار آسانی بود، تا چندی پیش شاید تنها تفاوت موجود در بازار به نوع طرح و برند انواع تلویزیون ختم می‌شد، اما در حال حاضر اوضاع تغییر کرده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 3112

گلدان هوشمند، کنترل کننده علائم حیاطی شما image گلدان هوشمند، کنترل کننده علائم حیاطی شما 1398/07/08

فروشگاه زنجیره ای والمارت در حال توسعه گلدان هوشمندی است که می تواند در خانه حرکات و علائم حیاتی ساکنان را رصد کند. حتی این گلدان قابلیت رصد پیشروی برخی بیماری ها را نیز خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2792

آمازون و سامسونگ، شرکت های مورد اعتماد دنیا image آمازون و سامسونگ، شرکت های مورد اعتماد دنیا 1398/07/08

یک شرکت پژوهشی نتایج نظرسنجی خودرا در خصوص مورد اعتمادترین شرکت های فناوری منتشر کرد که بر اساس آن شرکت های سامسونگ و آمازون در صدر این جدول قرار گرفتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3038

تلویزیون‌های عمودی، تکنولوژی جدید صوتی تصویری image تلویزیون‌های عمودی، تکنولوژی جدید صوتی تصویری 1398/06/22

شرکت تی سی ال به دنبال عرضه کردن تلویزیون های عمودی به بازار در سال ۲۰۱۹ است. تی سی ال یکی از چندین سازنده تلویزیون چینی بوده که در سال‌های اخیر به ایالات متحده و اروپا نیز راه پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3403

تازه ترین قطار تندروی ژاپن با سرعت 360 Kh معرفی شد image تازه ترین قطار تندروی ژاپن با سرعت 360 Kh معرفی شد 1398/02/22

ژاپن از قطار تندروی ریلی جدید به نام «Alfa-X» رونمایی کرد. این قطار می تواند تا سرعت 360 کیلومتر بر ساعت سفر کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2580

دستشویی هوشمند هم در راه است! image دستشویی هوشمند هم در راه است! 1397/10/24

شرکت Kohler قصد دارد از توالت هوشمند و جدید خود با قابلیت پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا در نمایشگاه CES2019 رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2091

فناوری‌های جذاب 2018 را با هم ببینیم image فناوری‌های جذاب 2018 را با هم ببینیم 1397/10/18

سال 2018 که به تازگی به پایان رسید پر از فناوری های شگفت انگیز بود و ما در این بخش قصد داریم تا به معرفی منحصر به فردترین گجت و فناوری های سال گذشته میلادی بپردازیم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2333

روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش image روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش 1392/09/01

کمپانی کره ای اگر ذره ای صداقت اپل را داشت، شاید اندکی در دل تکنولوژیست های واقعی جای می گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8807