خدمات سایت


متن کامل خبر

راهنمای خرید تلویزیون

آرشیو
زمانی که تصمیم به خرید تلویزیون میگیرید ؛ لازم است مجموعه ای امکانات و ویژگی ها را از قبل مورد بررسی قرار دهید تا با اطمینان بتوانید مدت های طولانی از تلويزيونتان استفاده نمایید .
1401/04/12 12:49:48 ب.ظ

زمانی که تصمیم به خرید تلویزیون میگیرید ؛ لازم است مجموعه ای امکانات و ویژگی ها را از قبل مورد بررسی قرار دهید تا با اطمینان بتوانید مدت های طولانی از تلويزيونتان استفاده نمایید . از آنجا که امروزه تلويزيون به یکی از لوازم صوتی تصویری مورد نیاز خانه هایمان تبدیل شده ؛ به همین دلیل هر روزه بر تعداد افرادی که خواهان خرید تلويزيون هستند افزوده می شود . ما در این نقد و بررسی در مورد راهنمای خرید تلویزیون قصد داریم فاکتورهایی که در خرید تلويزيون تاثیر زیادی دارند را زیر ذره بین قرار دهیم . بنابراین اگر با این حال، اگر این چند نکته را مطالعه نمایید، میتوانید انتخاب خوب و هوشمندانه ای داشته باشید.

پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر ، باعث تولید و پیدایش تلويزيونهای پیشرفته با امکانات جدید و منحصر به فردی شده . برای خرید تلویزیون سامسونگ ، ال جی ، سونی ، شیائومی ، فیلیپس و پاناسونیک و ... تنها کافیست سری به فروشگاه اینترنتی BANEH بزنید . تا تعداد زیادی از جدیدترین ، بهترین و آخرین مدل های تلويزيون را در انواع کیفیت تصویر فورکی (4K)  و 8K را مشاهده نمایید . که همگی نويدبخش ورود به دنیایی از بالاترین کیفیت تصویر با جزئیات دقیق و بی نظیر هستند . اما اگر قصد خرید تلويزيونهای جدید را دارید بهتر است به میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید؛ اندازه ی صفحه نمایش، نوع صفحه نمایش، کیفیت تصویر ، برند و سایر قابلیت ها توجه نمایید.

کیفیت تصویر و نوع صفحه نمایش

یکی از پارامترهای ویژه در خرید انواع تلویزیون ها توجه به کیفیت تصویر و فناورهای بکار رفته در آن است که برای علاقه مندان  به فیلم وسریال ، از اهمیت زیادی برخوردار است . امروزه برای تصاویر تلويزيونها ، کیفیت های متنوع در نظر گرفته شده و در حال حاضر نیز تلویزیونهای 8Kبهترین بازدهی را در وضوح تصویر به رخ می کشد. اما تلویزیونهای فورکی نیز وجود دارند  مانند تلویزیون فورکی سامسونگ که جدا از کیفیت تصویر خوب و رضایت بخشی که دارند از قیمت های ارزان تری در مقایسه با تلویزیون های 8کی بهره می برند . البته نباید از تلويزيونهای ارزان تر با کیفیت HD یا فول اچ دی 1080p نیز غافل شد .

از آنجاکه دیگر تولیدکنندگان تلویزیونها تنها به کیفیت تصویر بسنده نمیکنند ؛سعی دارند تا انواع فناوری‌های روز دنیا را وارد این دستگاه های دوست داشتنی و جذاب کنند. برای نمونه کمپانی سامسونگ ، نوع نمایشگر تلویزیونهای جدیدش را با فناوری کیولد QLED ، ULED و Dual LEDهمراه ساخته. تلویزیونهای کیولد  مبتنی بر نقطه کوانتومی «Quantum dot» هستند که باعث درخشندگی بیشتر رنگها شده و با روشنایی بیشتر ، کنتراست طبیعی تری را به نمایش میگذارد. در مورد فناوری دوال ال ای دی (Dual LED) به این معناست که با ایجاد دو لامپ led که یکی نور سفید ، و دیگری نور زرد را تابش می کند تا تصاویر پخش شده بسیار واقعی و طبیعی به نظر برسند . البته نباید از فناوری صفحه نمایش کریستال (Crystal UHD) غافل شد که با محدوده رنگ بسیار گسترده ای که دارد بیننده را در خود غرق میکند . بدون شک نمایشگرهایی که از قابلیت کریستال بهره می برند با رنگ و لعابی خیره کننده ، محتوای تصاویر را با تمام جزئیات ارائه میدهند .  

کمپانی ال جی LG ، سونی SONY و شیائومی نیز از تلویزیونهایی با نمایشگرهایی از نوع اولد OLEDرونمایی کرده اند. از مزایای این تلویزیونها، نمایشگرهای ارگانیکی خود نور ده ،هستند که به محض خاموش شدن هز پیکسل، دیگر هیچ نوری مشاهده نمیشود و همین قابلیت ، وضوح تصویر استثنایی آنرا رقم می زند .   با این وجود اگر به مایل به تلویزیون سونی اولد هستید کافیست این عبارت را در گوگل سرچ کرده و وارد نتیجه اول شود : خرید تلویزیون سونی اولد بانه دات کام

کدام اندازه تلويزيون برایتان مناسب تر است ؟

بدون شک هنگام خرید تلویزیون باید سایز ایده آل تی وی مورد نظرتان را مورد توجه قرار دهید . در نگاه اول از مشخصات تلویزیون: اندازه بزرگترین تلویزیونها ما رو برای خرید وسوسه میکنه ولی در نهایت باید متناسب با اندازه اتاق ، مقدار بوجه و دیگر نکات متفاوت را در نظر بگیرید تا سایز ایده آل تلویزیونتان را انتخاب کنید .  تلويزيونهای موجود در بازار از هر برند ، با اندازه های مختلفی طراحی شده اند ؛ برای نمونه اگر برای اتاق خواب دنبال تی وی های کوچک هستید تلويزيون های 32 تا 40 اینچ انتخاب خوبی هستند . اما برای یک اتاق پذیرایی معمولی تلویزیونهای 49 اینچ، 50 اینچ  و 55 اینچ پیشنهاد می شود . برای اتاق نشیمن نیز تلویزیون های کوچکتر مانند 43 اینچ می تواند مناسب باشد. اما برای سالن های بزرگ باید تلويزيون های 65 اینچ ، 70 اینچ ، 80 و 85 را خریداری کنید. در نتیجه لازم است به فضایی که تلویزیون در آن قرار میگیرد نیز دقت نمایید . برای مثال قطعا یک تلویزیون ۶۰ اینچی برای فضاهای کوچک مناسب نیست. سایت تلویزیون فول اچ دی تلویزیون هایش را بر اساس اینچ های مختلف دسته بندی کرده  تا انتخاب مدل ها را آسانتر نماید.

ارزش خرید تلویزیون های هوشمند (اسمارت)

روند رو به رشد تلويزيون های هوشمند (Smart) باعث شده تا این تلويزيونها در عین جذابیتی که دارند ؛ دنیایی از خدمات آنلاین ، سرچ در صفحات وب و شبکه های اجتماعی را در اختیار کاربران قرار دهد . خرید تلویزیون اسمارت امروزه طرفداران زیادی داشته که بیشتر به دلیل مشاهده فیلم ها به صورت آنلاین و یا دسترسی به اپلیکیشن های پر طرفدار مانند یوتیوب ، آمازون ، نتفلیکس و ... از اهمیت ویژه ای برخوردارند . آنچه در این قسمت لازم است به آن اشاره کنیم ؛ سیستم عامل مربوط به هر کدام از برندهای سازنده تلويزيون هاست . برای نمونه در تلويزيونهای سامسونگ شاهد سیستم عامل تایزن هستیم . در حالی که سیستم عامل تلویزیون ال جی از نوع  webosبوده و از آن جهت جستجوی راحت محتوا بهره می برد. این درحالیست که سونی و شیائومی ، سیستم عامل اندروید را برای تلويزيون های هوشمندشان در نظر گرفته اند . اگر شما نیز دوست دارید، نمایشگر بزرگ تلويزيونتان امکان اتصال به اینترنت را داشته باشد و یا از قابلیت اشتراک گذاری محتوای گوشی موبایل بر روی صفحه نمایش تلويزيون بهره ببرد . میتوانید عبارت زیر را در گوگل سرچ کنید و وارد نتیجه اول شوید : خرید تلویزیون هوشمند سونی بانه دات کام .

خالی از لطف نیست که در این قسمت نیز اشاره ای به قابلیت پشتیبانی از اینترنت اشیاء هوشمند «SmartThings» داشته باشیم . که در تلویزیون های نسل جدید به منظور هماهنگی بین دستگاه های هوشمد خانه کاربرد دارد . البته ماجرا به اینجا ختم نمی شود چراکه این تلويزيونها با پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل (Assistant Google) الکسا (Alexa) و بیکسبی Bixby ، امکان جستجوی محتوای با دستورات صوتی را فراهم میکند. در نتیجه می توان گفت که خرید جدیدترین تلویزیون ها بدون شک تمامی نیازهایتان را از پوشش می دهد .

اهمیت کیفیت صدا و کیفیت تصویر در خرید تلویزیون

برای خرید تلویزیون ال جی ، سونی ، سامسونگ و یا شیائومی با لازم است امکاناتی که اشاره شد را مورد توجه قرار دهید .چراکه هر کدام با ویژگی های متفاوتی عرضه شده اند . برای نمونه سونی در قسمت سخت افزار و ارائه کیفیت تصویر واقعی ، همواره یک سر و گردن بالاتر از رقبای کره ای و چینی اش است . سامسونگ و ال جی نیز با ارائه تنوع در تولید تلويزيون ها در مدل های مختلف و البته در نظر گرفتن قیمت های مناسب ، تلويزيون هایشان را به فروش می رسانند . جدا از قابلیت هایی که ذکر شد از معیارهای یک تلویزیون باکیفیت ، داشتن خروجی و ورودی های مناسب ، داشتن اسپیکرهای قدرتمند و صدای باکیفیت است که بیننده را از خرید اسپیکرهای جداگانه بی نیاز خواهد کرد . همچنین باید به میزان رفرش ریت تلويزيون توجه کرد. به زبان ساده تر هر اندازه رفرش ریت «Refresh rate» یا اسکن تصویر تلويزيون بیشتر باشد ؛ محتوای پخش شده به صورت روان تری نمایش داده می شود . معمولا رفرش ریت در اکثر تلويزيونها ، برابر با 60 هرتز است . اما اگر این موضوع برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است . باید به دنبال مدل هایی باشید که از اسکن تصویر بالاتری بهره می برند .

برای نمونه پشتیبانی از صدای دالبی اتموس (Dolby Atmos) در جدیدترین تلویزیون های ال جی ، سامسونگ ، سونی و شیائومی حس یک سینمای واقعی را القا خواهد کرد . زیرا با قابلیت پخش صدا از بلندگوهای مخصوصی که صدا را به سقف پرتاب میکند؛ طراحی شده اند . از آنجاکه سامسونگ در جدیدترین تلویزیون هایش از قابلیت کیو سمفونی (Q-Symphony) رونمایی کرده ؛ میتوانید از کیفیت صدای سه بعدی و فراگیر لذت ببرید . بنابراین اگر دوست دارید حس و حال یک ارکست واقعی را به خانه هایتان بیاورید با جستجوی واژه خرید تلویزیون کیولد سامسونگ بانه دات کام در گوگل ؛ وارد نتیجه اول شوید .

سخن پایانی

با مروری بر مطالب بالا و پس از بررسی جوانبی مختلف میتوان اینگونه نتیجه گرفت که هنگام خرید بهترین و جدیدترین تلویزیون ها، ممکن است با انتخاب های زیادی روبرو شوید . اما در مجموع اگر به کیفیت تصویر و وضوح استثنایی نمایشگر و همچنین سخت افزار تلويزيونتان اهمیت میدهید ما به شما برند تلویزیون سونی (Sony) را پیشنهاد می دهیم ؛ چراکه با تمرکز بر روی پردازش تصویر ، حرف های زیادی برای گفتن دارد. در مقابل نیز ، ال جی (LG) و سامسونگ (Samsung) با تمرکز بر روی صدا ، تصویر و امکانات هوشمند و از همه مهمتر قیمت های مناسب و به صرفه، کیفیت و کارایی و اقتصادی بودن تلويزيون هایشان را به رخ می کشند . البته نباید از تلویزیون های ارزان قیمت شیائومی نیز غافل شد خصوصا افرادی که به دنبال پرداخت کمترین هزینه جهت خرید تلویزیون هستند .

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • تلویزیون,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 128

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 241

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 175