خدمات سایت


متن کامل خبر

آیا سکسکه مداوم با سکته قلبی ارتباط دارد؟

آرشیو
به طور حتم شما نیز تا کنون عارضه سکسکه را تا کنون چندین بار تجربه کرده اید،عارضه ای نه چندان مهم که در بیشتر اوقات خود به خود رفع می شود و داروی خاصی نیز ندارد، در همین راستا در این بخش بررسی خواهیم کرد
1400/09/15 10:51:49 ق.ظ

به طور حتم شما نیز تا کنون عارضه سکسکه را تا کنون چندین بار تجربه کرده اید،عارضه ای نه چندان مهم که در بیشتر اوقات خود به خود رفع می شود و داروی خاصی نیز ندارد، در همین راستا در این بخش بررسی خواهیم کرد که آیا سکسکه مداوم با سکته قلبی ارتباط دارد؟ جهت اطلاع از این موضوع و کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص با ما همراه باشید.

 

علت و علائم بیماری سکته قلبی چیست؟

سکته قلبی از جمله مشکلاتی است که در بعضی افراد به شکلی ناگهانی و بدون هیچ نشانه‌ای ایجاد می‌شود. دلیل اصلی بیماری مهلک سکته قلبی تنگی عروق قلب  می باشد که سبب می شود تا خون به عضله قلب نرسیده و قلب دچار کم خونی شده و سکته قلبی بروز کند.

از دیگر عوامل اصلی سکته قلبی می توان چربی خون بالا، قند خون بالا ، فشار خون بالا و غیره اشاره کرد. مصرف دخانیات و اضافه وزن بالا نیز احتمال بروز سکته قلبی را افزایش می دهد.

درد در ناحیه قفسه سینه و یا شکم از علائم سکته قلبی است که  تنگی نفس به همراه سکسکه شدید  نیز می‌تواند یکی دیگر از علائم بروز سکته قلبی در افراد مستعد این بیماری باشد.

در واقع سکسکه طولانی مدت و مداوم که به طور ناگهانی شروع می‌شود یکی از نشانه‌های سکته قلبی است، حتی اگر با علائم دیگری مانند عرق کردن، ضعف، درد قفسه سینه و غیره همراه نباشد.

سکسه چیست؟ و چه علائمی دارد؟

هنگامی که اندام های قفسه سینه نظیر؛ پرده دیافراگم، معده، مری و قلب تحریک می شوند، سکسکه بروز می کند. تحریک این اندام ها می تواند به دلایل مختلفی  چون؛ کاهش دمای پیرامون بدن، خوردن غذای تند، ورود هوا به معده و غیره صورت پذیرد.

بروز سکسکه می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشند، در حالتی که سکسکه کوتاه مدت باشد عارضه خاصی محسوب نمی شود اما سکسکه های طولانی مدت سبب مختل کردن فعالیت های فرد خواهد شد.

از عوارض سکسکه‌های بلندمدت می توان به؛ از کار افتادگی، ایجاد افسردگی، پنومونی، کاهش وزن و اختلال خواب در فرد اشاره کرد.

اگرچه سکسکه از علائم اختصاصی هیچ مشکل خاصی نیست، اما سکسکه های ناگهانی و طولانی مدت از نشانه های سکته قلبی، آلرژی و ریفلاکس معده و عصب فرنیک می باشد.

شایع‌ترین علائم سکته قلبی شامل؛ درد قفسه سینه، گوش، گردن و شانه است. همچنین خستگی بیش از حد، تنگی نفس و سرگیجه، خواب‌آلودگی، بی‌خوابی و اضطراب، ضربان تند و نامنظم قلب از علائم دیگر هشدار دهنده سکته قلبی هستند که در صورت بروز چنین علائمی باید آنها را جدی گرفت.

 

مشکلاتی مانند آروغ زدن، معده درد و یا سکسکه از جمله مشکلات گوارشی هستند اما این علائم به ظاهر ساده نشان دهنده احتمال بروز سکته قلبی در افراد نیز هستند.

اصلی ترین علت بروز سکسکه ناراحتی هایی است که به معده و مری برمی گردد و در راس این ناراحتی ها ریفلاکس و برگشت اسید معده می باشد.

به طور کلی سکسکه در افراد سنین مختلف بروز می کند. خوردن دارو، غذای زیاد یا غذای ناسالم و گشادشدن شدید معده علت بروز سکسکه های ناگهانی است در حالی که سکسکه های مزمن و طولانی نیز بر اثر بی احتیاطی های غذایی ایجاد شده و تا مدت طولانی فرد را درگیر خود می سازد.

علت سکسکه های طولانی مدتی  چیست؟

عمدتا سکسکه های طولانی مدتی و مداوم که حتی ممکن است چندین ماه به طول انجامد، به علت تحریک سیستم اعصاب که از قسمت فوقانی معده و انتهای مری و پرده دیافراگم سرچشمه می گیرد، ایجاد می شود که گاهی التهابات مزمن یا همان بازگشت اسید است و حالت تیک عصبی را در فرد مبتلا ایجاد می کند که این تیک های عصبی فرد را به سکسکه می اندازد.

هر فردی که به صورت طولانی سکسکه می کند باید توسط پزشک از نظر بیماری های قلبی و گوارشی کاملا بررسی شود تا در صورت وجود مشکل آن را به موقع تشخیص داده و مورد درمان قرار داد.

آیا آلرژی غذایی سکسکه ایجاد می کند؟

به طور کلی آلرژی به مواد غذایی به صورت تهوع، دل درد، برگشت اسید، سرفه، سکسکه، نفخ و اسهال در فرد بروز می کند.

در مواردی که علت یا بیماری خاصی برای سکسکه یافت نشود باید عامل تحریک کننده خارجی از جمله غذا در نظر گرفته شود، زیرا ممکن است فرد غذای سالمی را مصرف نکند و یا اینکه غذای خاصی به بدنش نسازد و در نتیجه سکسکه بروز کند.

از جمله مواد غذایی که سبب بروز سکسکه در افراد می شوند می توان به سویا، فلفل تند، ماهی، شیر گاو، میگو، گندم و بادام زمینی اشاره کرد.

 

جمع بندی:

سکسکه خوش خیم و کوتاه مدت عارضه خاصی نیست و بدون علائم بیماری زمینه ای در افراد مختلف به دلایل مختلفی ایجاد می شود و خود به خود نیز برطرف می گردد، از این رو بدون نگرانی می توان از این نوع سکسکه چشم پوشی کرد.

اما سکسکه های ادامه دار و طولانی مدت سکسکه هایی هستند که نشان دهنده بیماری های زمینه ای نظیر مشکلات گوارشی یا قلبی هستند و باید آنها را جدی گرفت.

پزشکان با رفع مشکلات قلبی و عروقی و همچنین مشکلات گوارشی سکسکه های طولانی مدت را برطرف می سازند.

زخم های شدید و بدخیم گوارشی، سکته قلبی و حتی تومورهای دستگاه گوارش سبب بروز سکسکه های طولانی مدت خواهند شد.

سکسکه دارو خاصی ندارد و با برطرف کردن عامل ایجاد کننده آن می توان آن را درمان نمود.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • سکته قلبی,
  • سکسکه,
  • آلرژی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد image اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد 1402/11/29

این دارو Amtagvi نام دارد و بر پایه سلول‌های سیستم ایمنی بیمار عمل می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 180

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 511

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 228

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 132

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 240

بدن دوندگان ماراتن احتمالاً در طول مسابقه بافت مغزی خود را هم مصرف می‌کند image بدن دوندگان ماراتن احتمالاً در طول مسابقه بافت مغزی خود را هم مصرف می‌کند 1402/08/15

محققان با اسکن مغز دوندگان ماراتن دریافتند که بافت میلین اطراف عصب‌های مغزی آن‌ها پس از مسابقه نازک شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 103

هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش image هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش 1402/08/15

مرکز خرید پردیس کیش، مهم ترین مرکز خرید کیش است. مسافران این جزیره در قدم اول برای گشت و گذار در بازارهای کیش، ترجیح می‌دهند این مرکز خرید را انتخاب کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 281