خدمات سایت


متن کامل خبر

مهمترین ترفند های آرایش صورت را بشناسید!

آرشیو
تقریبا نمی‌توان گفت که خانمی در معقوله آرایش صورت تبحر نداشته باشد. اما این موضوع بسیار مهم، دارای نکاتی است که زیبایی و مهارت در ایجاد تناسب سازی بخش های مختلف صورت با آرایش را چندین برابر می‌کند...
1401/12/27 01:13:44 ب.ظ

تقریبا نمی‌توان گفت که خانمی در معقوله آرایش صورت تبحر نداشته باشد. اما این موضوع بسیار مهم، دارای نکاتی است که زیبایی و مهارت در ایجاد تناسب سازی بخش های مختلف صورت با آرایش را چندین برابر می‌کند. واقعیت امر این است که اگر بخواهید یک آرایش نرمال زیبا انجام دهید که با پوست شما سازگاری پیدا کند، باید حتما ترفند های دنیای آرایش و باید ها و نباید های آن را بشناسید. شاید باور نداشته باشید اما آرایش کردن گاهی می‌تواند اثر معکوسی بر زیبایی شما داشته باشد. در این مقاله در ارتباط با این نکات موثر و ایجاد تناسب با انواع ابزار های آرایشی اطلاعاتی مفید در اختیار شما قرار خواهیم داد.  

آرایش صورت متناسب با چهره

به طور کلی بهتر است که هر خانمی نکات مهم آرایشی را بشناسد و بدون دانستن آن ها از محصولات آرایش حرفه ای استفاده نکند. در ابتدا مهم است که بدانید آرایش صورت را باید از چه مرحله ای و با چه وسایل زیر سازی برای ماندگاری بیشتر آرایش بر روی پوست شروع کنید. در این امور زیبایی حتی بسیار مهم است که بدانید چه رنگ هایی را باید با یکدیگر کانتور کنید تا چهره ای جذاب و متفاوت برای خود رقم بزنید.  


بسیاری از بانوان علاقمند هستند که اعضای مختلف صورت را آنگونه که هست به حالت طبیعی نگه دارند، بنابراین به گونه ای باید از محصولات آرایشی استفاده کنند که موجب بزرگسازی و یا برجسته سازی نواحی صورت نشوند اما برخی دیگر از خانم ها علاقمند هستند که به عنوان مثال لب های خود را برجسته تر و بزرگ تر از آن چیزی که هست، نشان دهند. تمامی این موارد باید به گونه ای باشد که با فرم صورت و زوایای چانه و تیغه بینی و ... تناسب پیدا کند و اگر اینطور نباشد، یک عدم تناسب نازیبا در صورت شما پدیدار می‌شود.

انواع آرایش صورت

آرایش صورت دارای مدل های مختلف و متنوعی است که هر یک از آن ها ترفند مخصوص به خود را دارند. این مورد را در نظر داشته باشید که برخی از این سبک ها با هر چهره ای متناسب نیستند و شما باید مدل هایی که با فرم صورت شما سازگاری دارند را انتخاب نمایید.

    آرایش کلاسیک: این نوع آرایش تاکید زیادی روی چشم ها و لب ها دارد.  
    آرایش لایت: این نوع آرایش به سبک آرایش اروپایی معروف است که در آن از رنگ های ملایم استفاده می‌کنند و عضو خاصی در صورت را بولد نمی‌کنند و فقط نواقص چهره را با ترفند های سبک پنهان می‌کنند.  
    آرایش شرقی: در این نوع آرایش ها معمولا از رنگ های شاد مانند صورتی و آبی استفاده می‎‌کنند.  

    آرایش صورت عربی: این سبک بسیار غلیظ و دارای رنگ های گرم است که معمولا فرد سعی دارد تا تمام اجزای صورت خود را به نحوی بولد کند.  
    آرایش خلیجی: این سبک را همه افراد می‌شناسند که در آن، چشم ها را به فرم غلیظی آرایش کرده و خط چشم را براق می‌کشند.  
    آرایش هالیوودی صورت: سبک آرایشی جدید است که ابرو ها در آن به حالت طبیعی و نچرال باقی می‌مانند و چشم ها با استفاده از سایه چشم تیره رنگ، بولد می‌شوند اما در مقابل آرایش لب، بسیار ملایم و تقریبا دارای رنگ محوی است.

آماده سازی اولیه برای آرایش صورت

مهمترین موضوعی که قبل از آرایش صورت باید به آن توجه کنید، آماده سازی پوست است. اغلب افرادی که به طور حرفه ای فرآیند آرایش کردن را بلد نیستند، تصور دارند که آماده سازی پوست قبل از آرایش فقط مختص به سالن های زیبایی می‌باشد اما این طرز فکر کاملا اشتباه است. شما باید به گونه ای آرایش صورت انجام دهید که مواد آرایشی مورد استفاده نظیر پنکیک و .... بر روی پوست شما ثبات پیدا کند و ماندگاری و دوام آن را افزایش دهد. 

    برای آماده سازی پوست قبل از انجام آرایش حتی در سطح کم و متعادل، ابتدا صورت خود را با آب خنک بشویید تا تمامی باکتری ها از بین بروند. بعد از این مرحله، از مرطوب کننده های پوستی در انواع آبرسان پوست، لوسیون، کرم های مرطوب کننده و ... استفاده کنید.
    حتما تا به حال نام پرایمر های آرایشی را شنیده اید اما ممکن است که به درستی ندانید در چه زمانی باید از آن ها استفاده کنید. به طور کلی باید بدانید که پرایمر صورت، سبب می‌شود تا پوست صاف تری داشته باشید و دوام آرایش صورت را افزایش می‌دهد. این محصول برای افرادی که دائما در حال تعریق در نواحی صورت هستند نیز بسیار مناسب و کاربردی است. از این محصول نباید در اندازه های زیاد استفاده کنید و فقط کافیست تا چند قطره از آن را به کل سطح پوست خود بزنید و با لایه ای نازک از این ماده تمامی نواحی صورت خود را کاور کنید.  
    مرحله بعدی استفاده از کرم پودر یا پنکیک است، که تقریبا شیوه استفاده از آن ها مشابه می‌باشد. این مرحله در واقع قبل از آرایش صورت الزامیست، زیرا در غیر این صورت به طور بسیار چشمگیر شکل ظاهری صورت شما بد خواهد شد. خانم ها باید سعی کنند که رنگ پنکیک خود را به گونه ای مشابه با رنگ پوست خود انتخاب کنند، که تفاوت رنگ غیر طبیعی با پوست گردن و نواحی دیگر نداشته باشد. برای استفاده از این محصولات آرایشی، به یک اسفنج نرم نیاز دارید. پد یا اسفنج هایی که با آن آرایش خود را انجام می‌دهید، باید تمیز باشند زیرا در غیر اینصورت آلودگی و باکتری ها را از طریق منافذ موجود در سطح پوست به لایه های زیرین وارد کرده و سلامت پوست و صورت خود را به خطر می‌اندازند. نکته مهمی که باید هنگام خرید کرم پودر و یا پنکیک در نظر داشته باشید، این است که حتما به نوع پوست خود توجه کنید زیرا این محصولات برای پوست های مختلف تولید شده اند. به عنوان مثال اگر شخصی دارای پوست خشک است باید از کرم پودر های چرب استفاده نماید زیرا اگر از کرم پودر خشک استفاده کند، دچار پوسته های ریز صورت خواهد شد و در نهایت نمی‌تواند آرایش صورت تمیزی داشته باشد.  
    سعی کنید که از کانسیلر ها برای طبیعی تر کردن رنگ پوست خود بعد از استفاده از پنکیک یا کرم پودر بهره ببرید. بعضی افراد تصور دارند که کانسیلر فقط برای نواحی دور چشم است اما این کاملا اشتباه بوده و باید برای نواحی دیگر نظیر تیغه بینی، وسط پیشانی و بالای لب استفاده نمایید.  

    هایلایتر یک ابزار آرایش جداناپذیر است که باید برای ایجاد برجستگی و یا فرورفتگی در نواحی مختلف صورت استفاده شود. شما می‌توانید با استفاده از هایلایتر، تیغه بینی خود را باریکتر و همچنین گونه های خود را برجسته تر نشان دهید. هایلایت بخش های مختلف صورت باید به گونه ای طبیعی انجام شود زیرا در غیر این صورت می‌تواند نواحی مختلف صورت شما را بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک نشان دهد و نازیبایی و عدم تناسب شدیدی را ایجاد کند.  
    رژ گونه در رنگ های مختلف با کیفیت بسیار بالا و دو حالت شاین و غیر شاین ارائه شده است که می‌تواند برجسته سازی گونه را به نحو بسیار جذابی به همراه داشته باشد و ناحیه ای متفاوت و چشمگیر را برای صورت شما رقم بزند. توجه کنید که اگر دارای پوست روشن و سفید هستید، از رژ گونه با رنگ هلویی و یا مرجانی استفاده نمایید و یا اگر بلعکس دارای پوست تیره هستید، از رژ گونه با رنگ های آجری، مسی و تناژ گرم استفاده نمایید. اگر فرم گونه صورت شما، زوایای مربعی دارد حتما باید رژ گونه خود را زیر استخوان گونه و اگر فرم صورت دایره دارید، باید آن را از نواحی ذکر شده تا نزدیکی دهان امتداد دهید.  
    بعد از اتمام آرایش نواحی مختلف صورت مانند چشم ها، آرایش لب ها، آرایش ابرو ها و ... باید آرایش صورت خود را فیکس کنید. این کار اغلب زمانی انجام می‌شود که شما نیاز داشته باشید تا برای مدت زمان طولانی ، آرایش خود را به زیبایی اولیه حفظ کنید. برای فیکس کردن تمامی لایه های آرایشی خود، باید از فیکساتور استفاده کنید. این محصول در دو حالت جامد و مایع است که حالت دوم بیشتر مورد پسند افراد قرار گرفته است زیرا بدون داشتن کوچکترین چالش، با چندین اسپری می‌توانید این فرآیند افزایش ماندگاری را انجام دهید. فیکساتور با کیفیت، از ماسیدگی و ایجاد خطوط ریز و درشت بر سطح کرم پودر یا پنکیک پوست شما جلوگیری کرده و بافت سبکی را برای پوست رقم می‌زند. همانطور که از نام این محصول پیداست، به عنوان تثبیت کننده آرایش مورد استفاده بانوان قرار می‌گیرد و امروزه به محصول پرفروش آرایشی تبدیل شده است.  

بهترین روش پاک سازی آرایش صورت

توجه کنید که آرایش کردن بر روی یک آرایشی که تا حدودی از قبل بر روی پوست باقی مانده، ظاهر نازیبایی را ایجاد کرده و چهره شما را به گونه ای به نمایش می‌گذارد که انگار پوست پیری دارید. هر شخص باید برای جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست و عدم رسیدن اکسیژن به بافت های آن، در زمان مناسب و قبل از خواب صورت خود را با پاک کننده های آرایشی، تمیز نماید.

فروشگاه آرایشی پوست کالا برای شما محصولات پاک کننده و همچنین محصولات مراقبتی پوست برای بعد از پاک کردن آرایش را در کیفیت های بسیار بالا فراهم کرده که سلامت پوست را تضمین می‌کند و همچنین عوامل ایجاد جوش و آکنه را از سطح پوست از بین می‌برد.  

چگونه آرایش زیبا داشته باشیم؟

دانستید که معقوله آرایش صورت بسیار وسیع است و هر شخص باید با توجه به فرم بخش های مختلف صورت خود، بهترین مدل را انتخاب نمایید. آرایش صورت خود را با توجه به رنگ پوست، حالت چشم، رنگ چشم، فرم پل بینی، اندازه لب، حجم ابرو و .... انجام دهید تا بتوانید زیبایی واقعی را برای خود ایجاد کنید و چهره ای مرتب را بعد از آرایش، رقم بزنید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • لوازم آرایشی,
  • آرایش,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد image اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد 1402/11/29

این دارو Amtagvi نام دارد و بر پایه سلول‌های سیستم ایمنی بیمار عمل می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 83

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 241

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 533

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 92

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 248

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 252