خدمات سایت


متن کامل خبر

مجرمان آینده را از سنین کودکی بشناسید

آرشیو
کج‌خلقی‌ها، بدرفتاری‌ها و نداشتن کنترل روی رفتار در سال‌های اولیه زندگی یک کودک یکی از نشانه‌های مهم برای پیش‌بینی اعتیاد به مواد مخدر یا ارتکاب به جرم در سال‌های آینده اوست.
1389/11/07 02:55:51 ق.ظ

تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که تا سه سالگی بدرفتاری می‌کنند با احتمال بیش‌تری در آینده به مشکلات مالی و بیماری‌های گوناگون دچار می‌شوند.

محققان معتقدند شناسایی این کودکان در سال‌های اولیه زندگی آن‌ها می‌تواند یکی از روش‌‌های آسان و ارزان برای پیشگیری از معتاد شدن یک فرد به مواد مخدر و کاهش تعداد زندانیان در سال‌های آینده است.

در یک تحقیق بلندمدت که سال‌ها به طول انجامیده است دانشمندان زندگی هزار کودک را در نیوزیلند بررسی کردند تا متوجه ارتباط بین رفتار آن‌ها و میزان موفقیت آینده آن‌ها را در زمینه‌های مختلف بررسی کنند.

این کودکان به طور مداوم توسط معلمان، والدین، محققان و دیگر افرادی که در این مطالعه شرکت داشتند مورد ارزیابی قرار گرفتند و در این بین فاکتورهای بسیاری مورد توجه قرار گرفت. در این مواردی مانند میزان صبر و تحمل، نداشتن پایداری در رسیدن به اهداف، بیش‌فعالی، انجام یک کار بدون فکر کردن، خستگی‌ناپذیر بودن، وظیفه شناس بودن و بسیاری فاکتورهای دیگر به دقت توسط محققان ارزیابی شد.

بعد از گذشت چند سال دانشمندان بررسی کردند که هر کدام از این کودکان چه شخصیتی پیدا کرده‌اند.

پروفسور تری موفیت و پروفسور آوشالوم کاپسی از دانشگاه دیوک در این باره گفتند: کودکانی که قبل از انجام کارهای خود فکر نمی‌کنند و به طور ناگهانی دست به اقدام می‌زنند بیش‌تر از دیگران در دراز مدت دچار مشکلات مالی می‌شوند. آن‌ها کم‌تر از دیگران پس‌انداز می‌کنند، صاحب خانه می‌شوند و با احتمال بیش‌تری بدهکاری بالا می‌آورند.

این کودکان با احتمال بیش‌تری در آینده از همسر خود جدا می‌شوند، دست به جرم و جنایت می‌زنند و به مصرف مشروبات الکلی، سیگار، مواد مخدر و مانند آن اعتیاد پیدا می‌کنند.

کودکانی که کنترل کم‌تری روی رفتار خود دارند با احتمال بیش‌تری در آینده در تصمیم گیری و انتخاب روش درست زندگی دچار مشکل می‌شوند و حتی ممکن است تحصیلات خود را ناتمام رها کنند.

از لحاظ سلامت نیز این افراد نسبت به دیگران وضعیت بدتری دارند به طوری که احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های دندان و لثه، چاقی، کلسترول بالا، فشار خون بالا و بیماری‌های جنسی در این افراد بیش‌تر از دیگران است.

پروفسور مافیت در این باره گفت: با این روش می‌توان درصد زیادی از مجرمان را قبل از آن‌که به این سمت کشیده شوند شناسایی کرد و با اعمال سیاست‌های درست آن‌ها را به سمت منطقی هدایت کرد.

خوشبختانه ما متوجه شدیم کنترل شخصی به درصد زیادی از این کودکان قابل آموزش است و در صورتی که آن‌ها در سال‌های اولیه شناسایی شوند می‌توان از بروز مشکلات در آینده پیشگیری کرد.

پروفسور کاپسی در ادامه گفت: این تحقیقات نشان می‌دهد کنترل شخصی اهمیت بسیاری در زندگی افراد دارد و باید نسبت به آن توجه بیش‌تری صورت بگیرد.

پروفسور آلکسین پیکورو در دانشگاه فلوریدا استیت که در این تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت: حتی در صورتی که یک فرد شروع به انجام اعمال مجرمانه کرده باشد نیز می‌توان برای تغییر روحیه او تلاش کرد. درصد زیادی از مردم تغییرپذیر هستند.

کودکان باید از سال‌های اولیه زندگی خود تصمیم گیری درست، ایفای نقش به شکل منطقی و بررسی عواقب کارهای خود را یاد بگیرند. آموزش این کارها بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از ساخت زندان‌ها، توسعه برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر و برنامه‌های پیشگیری از مشکلات اقتصادی در بین خانواده‌ها است.

منبع : نیاز روز
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 196

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2872

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2638

این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید image این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید 1398/05/30

آنتالیا طی سالیان اخیر پیشرفت چشم‌گیری هم در زمینه گردشگری و هم خوراک داشته است. ازاین‌رو بهترین غذاهای آنتالیا را در اینجا فهرست کرده‌ایم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2781

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2765

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

برتری ژنتیکی،‌ راز پایین ماندن وزن در افراد لاغراندام است  image برتری ژنتیکی،‌ راز پایین ماندن وزن در افراد لاغراندام است 1397/11/08

پژوهشگران دانشگاه کمبریج به‌تازگی دریافتند که امکان کنترل ما روی وزنمان، بسیار کم‌تر از آن است که تصور می‌کنیم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2318

مغز شما، خاطرات را برعکس بازسازی می کند image مغز شما، خاطرات را برعکس بازسازی می کند 1397/10/26

یک پژوهش‌ جدید حاکی از آن است که وقتی رویدادی از گذشته را به یاد می‌آوریم، مغز ما این رویداد را در جهت معکوس بازسازی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2483

هر آنچه باید درباره قرارداد عدم افشا بدانید  image هر آنچه باید درباره قرارداد عدم افشا بدانید 1397/09/28

«قرارداد عدم‌افشا» راهکاری برای جلوگیری از درز اطلاعات در روابط گوناگون، به‌ویژه روابط تجاری است که اقدام مؤثری در حفظ اطلاعات اشخاص می‌­تواند تلقی شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2310